2018-03-20, 17:55
Medlem
Att koppla en eventuell skada hos en eventuell gärningsman till dådet känns som en sådan där klassisk lös grej som man kan få att låta avgörande när det i själva verket är extremt osannolikt att det finns något samband alls. Enda anledningen att man kan tycka att det är intressant är för att man redan är biased med att denna gubbe kan vara misstänkt. Däremot är en koppling likt den föreslagna intressant. Inga influgna balter eller hämndlystna datorbutikskunder som springer och knivar anhöriga.
Citera
2018-03-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drone07
Ny på Flashback som användare. Tittade på AS facebook som ni pratar om. På ett par festbilder syns hans högra hand(om inte bilden är spegelvänd) och den ser märkligt blå ut just där jag hade förväntat mig att en mördare som använt en butterfly kniv skulle kunna få en sårskada. Min medicinska expertis sträcker sig inte så långt. Hur skulle en skada där se ut efter tex 14 år? Märkligt dock att han är blå just där på handen.
Hårfärgen?
Citera
2018-03-20, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Hårfärgen?

Lite olika färg på olika bilder. Också olika ljus. Men jag skulle säga cendré till rödlätt. Eller ljusbrun. Inget klockrent svar, inser detta men iallafall inte ljus eller mörk

Har fortfarande svårt att släppa hans blå/lila del av handen. Denna del är i handflatan rakt under lillfingret. På bilden ser det nästan ut som ett blåmärke.
Citera
2018-03-20, 21:11
Medlem
<Vill ni titta själva, följ den snitslade banan som Link04 lagt ut. BK Derby=>Gothia CUP 2007 laget=> RS. Då kan ni bara få en träff. Sen finner ni lätt AS.

Till skillnad från Link04 undrar jag om AS och RS är bröder. Får för mig att AS är gift med syster till RS, men jag kan ha fel. Jag känner dom inte. Bara läst på FB
Citera
2018-03-20, 23:31
Medlem
Du verkar ha rätt där, AS hette AH som ogift och har sannolikt inget med detta att göra. Var han tillsammans med FS redan 2004?

Citat:
<Vill ni titta själva, följ den snitslade banan som Link04 lagt ut. BK Derby=>Gothia CUP 2007 laget=> RS. Då kan ni bara få en träff. Sen finner ni lätt AS.

Till skillnad från Link04 undrar jag om AS och RS är bröder. Får för mig att AS är gift med syster till RS, men jag kan ha fel. Jag känner dom inte. Bara läst på FB
Citera
2018-03-21, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av signal1
Du verkar ha rätt där, AS hette AH som ogift och har sannolikt inget med detta att göra. Var han tillsammans med FS redan 2004?
Mindre troligt. Du har säkert rätt, han har sannolikt inte med detta att göra. Men skulle så vara fallet är han ju svårare att hitta. Då kopplingen till den påstodda knivägaren är aningen mer långväga. Detta jämfört med om de faktiskt hade varit bröder.
Citera
2018-03-21, 06:42
Medlem
Citat:
Lite olika färg på olika bilder. Också olika ljus. Men jag skulle säga cendré till rödlätt. Eller ljusbrun. Inget klockrent svar, inser detta men iallafall inte ljus eller mörk

Har fortfarande svårt att släppa hans blå/lila del av handen. Denna del är i handflatan rakt under lillfingret. På bilden ser det nästan ut som ett blåmärke.

Vad gäller den ljusa hårfärgen, som GM ansetts ha haft 2004, får ljushåriga barn ofta mörkare hår som vuxna.
Citera
2018-03-21, 08:52
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Att koppla en eventuell skada hos en eventuell gärningsman till dådet känns som en sådan där klassisk lös grej som man kan få att låta avgörande när det i själva verket är extremt osannolikt att det finns något samband alls. Enda anledningen att man kan tycka att det är intressant är för att man redan är biased med att denna gubbe kan vara misstänkt. Däremot är en koppling likt den föreslagna intressant. Inga influgna balter eller hämndlystna datorbutikskunder som springer och knivar anhöriga.

Du har rätt, AS verkar ej vara bror till RS. Så ingen storebror lillebror koppling.
Citera
2018-03-21, 08:57
Medlem
Link04s avatar
Citat:

Det är nog ett blåmärke tror jag.
Citera
2018-03-21, 13:48
Medlem
Link04s avatar
Lördagen 16 okt 2004 var det säsongsavslutning för BK Derbys ungdomar. 300 barn och ungdomar var på plats i Folkungaskolans aula. Där skulle ev något kunnat ha hänt. Ligger nära i tid.
Citera
2018-03-21, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Lördagen 16 okt 2004 var det säsongsavslutning för BK Derbys ungdomar. 300 barn och ungdomar var på plats i Folkungaskolans aula. Där skulle ev något kunnat ha hänt. Ligger nära i tid.
Påtagligt intressant! Men nog borde utredarna ha screenat detta? Liksom klass-och skolkamrater?
Citera
2018-03-21, 19:01
Medlem
I och med detta kan detta spår nog stängas. Enda chansen nu är att polisen går ut med allt de har! Ett sista försök att få någon att inse hur det hela hänger ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in