Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-20, 12:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Inget särskilt och allt jag läst och sett under hela livet.
Jag har om och om igen förklarat för dig och de andra pajjasarna som aldrig kan sluta fråga att jag inte har nån särskilt stark åsikt i frågan - ändå ska främst du envisas med att avkräva åsikter och källor hela tiden fast jag aldrig skulle komma på tanken att ens avge min ståndpunkt om ni inte tjatade hela tiden. Du får helt enkelt leva med att jag inte tror det går att få fram en korrekt källa på vare sig vem som mördade JFK eller varför jag tror som jag gör.
Pladder. Varför skriver du då att du tror att Oswald mördade JFK om du samtidigt inte kan redogöra för vad du grundar samma tro på?

I ett diskussionsforum?
Citera
2018-03-20, 12:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Pladder. Varför skriver du då att du tror att Oswald mördade JFK om du samtidigt inte kan redogöra för vad du grundar samma tro på?

I ett diskussionsforum?

Enbart eftersom jag blev direkt tillfrågad.
Känner du till ordet ”tror”?
Googla det annars.
Citera
2018-03-20, 13:28
Avstängd
Citat:
Jag upprepar, allt jag läst och sett under mitt liv om mordet har sammanlagt fått mig att TRO att Oswald är mördaren. Dock är jag (jag upprepar igen) inte speciellt intresserad eller påläst i fallet och har varken lust eller anledning att ta strid för den åsikten.

Min främsta källa till åsikten att Oswald är mördaren är nog att du inte tror det och du har ju haft fel i så gott som allt annat du skrivit så varför inte även i detta?
Bra då kan du kanske nämna ETT av alla dessa samtliga fel?

Ta ditt bästa exempel. Börja med det.
Citera
2018-03-20, 13:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bra då kan du kanske nämna ETT av alla dessa samtliga fel?

Ta ditt bästa exempel. Börja med det.

Att samtliga 50 som såg JFK på lit de parade på sjukhuset var expertvittnen.
Citera
2018-03-20, 14:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Expertvittnen i den mening att de hade utbildning, träning, erfarenhet i att hantera skottskador i ett eller annat avseende, ja.

Utöver slipprig och bajsdoftande semantik, har du något annat spännande exempel du vill bjuda publiken på?

Vilken utbildning får t.ex. en bårbärare i att hantera skottskador? Hur tränar de detta?

Är all världens flaggstyrmän, undersköterskor, röntgenpersonal, assistenter och poliser experter på skottskador - eller var det bara tur att alla de 50 som såg jfk var experter?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-03-20 kl. 14:17.
Citera
2018-03-20, 14:34
Medlem
Citat:
Går du på vittnesmålen från diverse närvarande vid förhören här? Om så, varför går du inte istället på de anteckningar som Fritz och FBI gjorde ifrån samma förhör? Anteckningar som Fritz förnekade att någon gjorde, men som av en slump hittades ca 30 år senare?

Varför ljuger Fritz om att inga anteckningar gjordes från förhören, tror du?

Vet inget och tror inget om Fritz anteckningar.
Jag citerade agent Thomas Kelleys rapport. borde ha skrivit det.
Citera
2018-03-20, 14:45
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ojoj, du måste ju vara hedersmedlem i listiga agentklubben!
Annars kunde du ju bara ha läst i tråden där jag flera gånger skrivit att jag varken är påläst i ämnet eller ens speciellt intresserad av det..

Vill du att jag avslöjar varför du är ett troll som postar desinformation i nästan alla trådar i det här subforumet? Jag tycker personligen att du svettats tillräckligt länge (några timmar är OK). Det är väldigt enkelt. Jag är inte en sadist. Du kan få veta varför ditt inlägg igår var ett bevis på trolling. Säg bara till.
Citera
2018-03-20, 14:59
Avstängd
Citat:
Vilken utbildning får t.ex. en bårbärare i att hantera skottskador? Hur tränar de detta?

Är all världens flaggstyrmän, undersköterskor, röntgenpersonal, assistenter och poliser experter på skottskador - eller var det bara tur att alla de 50 som såg jfk var experter?
Vilka jävla bårbärare snackar du om nu?
Citera
2018-03-20, 15:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scherer
Vet inget och tror inget om Fritz anteckningar.
Jag citerade agent Thomas Kelleys rapport. borde ha skrivit det.
Vilken rapport? Länka gärna till den så att vi inte pratar förbi varandra.
Citera
2018-03-20, 15:33
Medlem
http://mcadams.posc.mu.edu/russ/jfkinfo/app11.htm
Kelleys m fl rapporter om förhören med Oswald.
Citera
2018-03-20, 15:40
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scherer
http://mcadams.posc.mu.edu/russ/jfkinfo/app11.htm
Kelleys m fl rapporter om förhören med Oswald.

Pin-pointa (dåligt ord) exakt vad du vill föra fram ur detta dokument. D v s exakt, citera.
Citera
2018-03-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Pin-pointa (dåligt ord) exakt vad du vill föra fram ur detta dokument. D v s exakt, citera.

Jag pin pointar ingenting, jag vill föra fram att Oswald sa att han inte hade tittat på presidentkortegen. Kelleys första förhör med Oswald sista stycket.

Upon questioning by Captain Fritz, he said, "I have no views on the President." "My wife and I like the President's family. They are interesting people. I have my own views on the President's national policy. I have a right to express my views but because of the charges I do not think I should comment further." Oswald said "I am not a malcontent; nothing irritated me about the President." He said that during 1962 he was interviewed by the FBI and that he at that time refused to take a polygraph and that he did not intent to take a polygraph test for the Dallas police. At this time Captain Fritz showed a Selective Service Card that was taken out of his wallet which bore the name of Alex Hidell. Oswald refused to discuss this after being asked for an explanation of it. both by Fritz and by James Bookhout, the FBI Agent. I asked him if he viewed the parade and he said he had not. I then asked him if he had shot the President and he said he had not. I asked him if he has shot governor Connally and he said he had not. He did not intend to answer further questions without counsel and that if he could not get Abt, then he would hope that the Civil Liberties Union would give him an attorney to represent him. At that point Captain Fritz terminated the interview at about 11:30 a.m., 11-23-63.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in