2018-03-20, 14:29
Medlem
Qadam distriktet i södra Damaskus har erövrats av daesh. Oroande. Dussintals SAA och allierade har stupat.

Thread: #ISIS takes over Southern #Damascus town of #Qadam in space of 3 days & kills dozens of Syrian Troops in Deadly ambush, here’s how it happened

https://twitter.com/Dannymakkisyria/status/975935895986753538?s=19
Citera
2018-03-20, 14:47
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Vilken investering judarna gjorde i Macron. Varje man som gjort ett ärligt handtag i sitt liv såg igenom den smilande ormen direkt men endå blev han president i ett av Europas mäktigaste länder istället för Le Pen, fyfan säger jag bara.. Finns nog inget värre avskum än sionisterna och deras medlöpare, må deras framtida hem i helvetet bli så plågsamt som möjligt. Hur i helskotta kunde dessa ormar få den makt dom nu fått? Jag förstår att ww2, efterspelet och snyftandet över ett påstått folkmord som skulle vara värre än alla andras lidande under kriget gjort sitt men endå. Deprimerande är vad det är.

Kanske bättre att låta ww3 hända så Ryssland får använda alla Sarmat för att göra slut på hela planeten så lämnar vi resten i guds händer att avgöra, han kanske hittar nåd för oss och låter rätt människor överleva och ärva jorden, det som är kvar av den iallafall. Hellre det än att låta USA med Nato i spetsen hota och forma världen till sionisternas paradis,
Du är ett troll, det är jag helt säker på nu. Ingen är okunnig nog att kunna skriva något sådant idiotiskt. Le Pen står närmare högerpartierna, Macron står närmare mittenvästern i Israel. Hur kan du klaga på bosättningarna och innerligt hata judar men hylla Le Pen? exposed
Citera
2018-03-20, 14:50
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Exakt, och samma slutsats har jag kommit fram till. Det är Iran allt handlar om men det kan mycket väl handla om att slå till mot Syrien och befästa trupp där som förberedelse. Sedan kommer maj och Trump har då ett helt annat förhandlingsläge bär det gäller den nukleära dealen med Iran.
Ska bli intressant att se om Trump väljer att omförhandla den eller bara riva upp skiten helt och hållet.
Citera
2018-03-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Du är ett troll, det är jag helt säker på nu. Ingen är okunnig nog att kunna skriva något sådant idiotiskt. Le Pen står närmare högerpartierna, Macron står närmare mittenvästern i Israel. Hur kan du klaga på bosättningarna och innerligt hata judar men hylla Le Pen? exposed

Le Pen är Israel-vänlig men framförallt Frankrike först d vs motsatsen till Macron som vill använda Frankrikes militär igen för att destabilisera ett land i MENA vilket kommer resultera i ännu mer migranter till Frankrike. Jag skiter fullständigt i om någon är pro-israel, pro-kina även om jag själv tycker det är vidrigt sålänge deras handlingar som våra ledare endast återspeglar vad som är bra för oss och endast oss.

Vad har frankrike att göra med sin militär i Syrien? Låt macron uppfinna en meme istället, 'Je suis Eastern Ghouta' och endast jobba för sitt land. Där har du skillnaden.

Jag troll? Jag är en Svensk, i Sverige som skriver för min nations välbefinnande du är ett judiskt hasbara-.troll som infiltrerat oss där du med känslomässig utpressning försöker vinna stöd för din och din stams sak. Ät bacon - Judesvin!
Citera
2018-03-20, 15:08
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Le Pen är Israel-vänlig men framförallt Frankrike först d vs motsatsen till Macron som vill använda Frankrikes militär igen för att destabilisera ett land i MENA vilket kommer resultera i ännu mer migranter till Frankrike. Jag skiter fullständigt i om någon är pro-israel, pro-kina även om jag själv tycker det är vidrigt sålänge deras handlingar som våra ledare endast återspeglar vad som är bra för oss och endast oss.

Vad har frankrike att göra med sin militär i Syrien? Låt macron uppfinna en meme istället, 'Je suis Eastern Ghouta' och endast jobba för sitt land. Där har du skillnaden.

Jag troll? Jag är en Svensk, i Sverige som skriver för min nations välbefinnande du är ett judiskt hasbara-.troll som infiltrerat oss där du med känslomässig utpressning försöker vinna stöd för din och din stams sak. Ät bacon - Judesvin!
Jag gillar faktiskt bacon. Käkar English Breakfast till frukost ibland.

Du är alldeles för ideologisk för att inse geopolitikens komplexitet. Om starka militärmakter stänger in sig själva i enlighet med dina Juche-liknande åsikter är de dömda att falla. Hur länge tror du USA skulle klara sig om de övergav samtliga militärbaser i MENA och resten av världen? Även Frankrike har strategiska intressen i Syrien, om än inte lika stora.
Senast redigerad av Memestar 2018-03-20 kl. 15:12.
Citera
2018-03-20, 15:08
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Exakt, och samma slutsats har jag kommit fram till. Det är Iran allt handlar om men det kan mycket väl handla om att slå till mot Syrien och befästa trupp där som förberedelse. Sedan kommer maj och Trump har då ett helt annat förhandlingsläge när det gäller den nukleära dealen med Iran.
Men varför pekas Iran ut? De flesta vet inget alls om Iran, ändå ses det som ett hot. Men vem hotas av Iran?
Ingen.
Varför är då Iran ett problem?
Därför att Israel ser Iran som ett problem. Och det Israel säger, det anammas av USA och EU och saluförs som sanningar i media.

Så egentligen är det ju Israel det handlar om.
Hade inte Israel funnits, så hade inte Iran varit något problem. Kriget i Syrien har startats av sionisternas intressen sammanflätat med USA:s vilja att dominera överallt och roffa åt sig så mycket de kan.

Vi ser hur historien upprepar sig. För några år sedan var Saddam ett monster som måste bort. Och det lyckades man med, men landet slogs i kaos och ruiner. Och flera år senare visade det sig att Saddam inte alls var något hot.
Nu har vi sett samma mönster upprepas i Syrien, men där vinner inte de paranoida.
Och då ger de sig på Iran istället. PARANOJA! Det är det som styr sionisterna.
Senast redigerad av humanlife 2018-03-20 kl. 15:14.
Citera
2018-03-20, 15:12
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men varför pekas Iran ut? De flesta vet inget alls om Iran, ändå ses det som ett hot. Men vem hotas av Iran?
Ingen.
Varför är då Iran ett problem?
Därför att Israel ser Iran som ett problem. Och det Israel säger, det anammas av USA och EU och saluförs som sanningar i media.

Så egentligen är det ju Israel det handlar om.
Hade inte Israel funnits, så hade inte Iran varit något problem. Kriget i Syrien har startats av sionisternas intressen sammanflätat med USA:s vilja att dominera överallt och roffa åt sig så mycket de kan.
Iran finansierar global terror i ännu större skala än länder som Saudi och Qatar. Men det är ju alltid trevligt att beskylla syndabocken Israel...
Citera
2018-03-20, 15:16
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Iran finansierar global terror i ännu större skala än länder som Saudi och Qatar. Men det är ju alltid trevligt att beskylla syndabocken Israel...
Nej, Iran finansierar inte terror.
Citera
2018-03-20, 15:18
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, Iran finansierar inte terror.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran_and_state-sponsored_terrorism

Jag vet att wiki kan vara skitig ibland, se de 96 källorna listade i slutet av artikeln.
Citera
2018-03-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Plus att krig är lönsamt ekonomiskt ( kanske inte för usas skattebetalare eller föräldrar som får sina söner hemskickade i kistor) för de som har investerat i rätt fabriker och företag. Då rullar pengarna in duktigt.

Tex. blackwater eller andra företag som tillverkar vapen, krigsutrustning eller byggnadsföretag som får lukrativa kontrakt i det sönderbombade landet.

Sen precis som du nämner är det geografiska övertaget otroligt viktigt.

edit: Ett land som usa måste kriga hela tiden för att underhålla och utveckla sina militärer. Skulle krigen upphöra skulle vi ha massarbetslöshet och stora ekonomiska problem i usa.

Ehhh, du är inte bara en falsk mekaniker, du är en falsk ekonom också. Du slulle bara veta hur mycket pengar USA har slängt i sjön på krig i mellanöstern.
Citera
2018-03-20, 15:23
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Berätta mer. Hur stora är skillnaderna

Du har nämnt Israel och USA som om inget annat stödjer KSA och Qatar. Finansierar de inte 'global terror', eller råkade du glömma nämna dem?
Citera
2018-03-20, 15:25
Medlem
Citat:

Släpp knarket för fan. Iran är den mest stabiliserande faktorn i hela mellanöstern och de kämpar aktivt mot Islamism i regionen. Deras stöd till Hamas är något jag inte gillar men deras argument för stödet köper jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in