Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-20, 00:40
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Jo, såklart det är ett problem om man inte kan tända på sin kvinna i mysbyxor. Och såklart att fetischer fungerar bäst när de är en krydda, och inte ett krav för att över huvud taget bli upphetsad. Jag ser problemet, och mitt tidigare inlägg var kanske en överdriven motreaktion mot något annat, som jag projicerade in. Jag fick en känsla av att det problematiserades kring något som till stor del kan vändas till något positivt. Jag såg det inte som ett jätteproblem att bära sexiga underkläder till vardags, om ens partner nu tänder så mycket på det. Men det var ju inte hela problemet, inser jag nu. Jag pudlar i viss utsträckning.

(mer vettig text)

Tack för mkt god förklaring.
Peace brooor
Citera
2018-03-20, 00:45
  #62
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Själv skulle jag se det som ett oerhört stort problem om det hade varit min man.

Ett önskemål om sexig outfit i sängkammaren ser du som ett oerhört stort problem? Det finns väl betydligt värre saker i ett parförhållande som tex ökad trivselvikt hos kvinnan så att hon ser ut som en val som har strandat? Har du frågat din man vad han har för önskemål?

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Dels för att det skulle ta bort i princip allt spontant sex (som för oss är ca 80 % av sextillfällena)

Spontant sex utesluter inte att du kan klä dig sexigt i motsats till att gå klädd i hemmamysdräkt med en chipsskål i famnen för det lär knappast öka sexlusten hos någon?

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
och dessutom skulle det få mig att känna mig oattraktiv och osexig,

Med din logik så ska inte människor bry sig om sitt yttre under några omständigheter överhuvudtaget, alla duger som dom är. Använder du smink/make up eller tar du din partner för given?

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
vilket skulle ta bort en hel del av de återstående 20 % av sextillfällena och dessutom göra de få sextillfällena mycket sämre.

Eller mycket bättre för dig och din man? Har ni testat överhuvudtaget?
Citera
2018-03-20, 02:22
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Jag ser väl det största problemet i att du väljer att tolka det så negativt. För mig som kille så verkar det ju idiotiskt att känna sig oattraktiv, bara för att min partner har en sexuell fetisch. Jag hade instinktivt vänt sådant till min fördel, eftersom jag hade vetat precis hur jag skulle göra min partner extra tänd.

Jag menar alltså inte att kritisera dig. Du är du, och känner och fungerar på ett annat sätt än jag gör. Om du inte kan göra annat än att vända situationen mot dig själv, så är det så.

Visst ser jag en problematik. Jag tycker att det är kan kännas underbart att ha sex som bygger på själslig och kroppslig intimitet. Där man bara känner hur man älskar sin partner innerligt, och flyter iväg i en underbar känsla av samhörighet och närhet. Hur man älskar känslan av hennes hud mot sin, och varje millimeter av hennes kropp. Att ligga och se varandra i ögonen, och hur det byggs upp en otroligt stark attraktion till hennes själ. Att berusas av hennes doft, hårsvall och alla små detaljer på hennes kropp och i hennes beteende. Att älska alla små imperfektioner lika högt som resten av henne. Sinnlig och känslomässig berusning. Och att det gör mig ännu mer attraherad och kåt än olika kinky fantasier och ”perfekta” porrsex-scenarier. Där sådant som sexiga underkläder, slätrakade ben och porrig sminkning inte spelar någon roll.

Det är verkligen underbart, när man kan nå dit. Men det kräver verklig närhet till partnern,väldigt intensiva känslor och att man har det bra i relationen. Det är något som bygger väldigt starka band i en relation, men som även kräver känslomässig närhet och harmoni. Det är inget som man snyter ur näsan när man känner sig ledsen eller kränkt, eller när man har gått och gnällt och irriterat sig på varandra. Jag tror att kvinnor har mycket lättare för att nå det tillståndet, än vad män har. Jag har endast känt så med ytterst få partners, som jag har känt oerhört starkt för.

Men det är såklart något som man vill få uppleva ibland, i en seriös relation. Det är givetvis ett problem, om man aldrig får den typen av sex i en seriös relation. Dock så kan jag tycka att man kan uppleva en stor del av den typen av närhet, även om det inte går för killen. Det kan räcka med att ligga och hångla, och att tillfredsställa kvinnan, för att nå fram till 90% av den känslan. Om nu mannen har svårt att komma av det, på grund av olika hämningar eller desensitidering (porrskadad).

Jag kan även se de praktiska problem vid spontansex, som du beskriver. Men även där så kan man ju ha sex utan att mannen kommer varje gång.

För mig som (porrskadad) kille, så har jag inte alltid tillräcklig mental energi, eller tillräckligt stark sinnlighet, för den typen av sex som jag beskrev ovan. ”Till vardags” så handlar sex ofta om ren passion, och då betyder den visuella aspekten ofta mycket mer. Kinky fantasier, mer ”extrema” aktiviteter och scenarier, samt diverse visuella attribut (som t ex sexiga underkläder, högklackade skor och porrig sminkning) kan göra mycket för att krydda sexlivet och förhöja attraktion och njutning.
Alla har vi saker som vi tänder extra mycket på, men enligt mig handlar det inte om enbart en sexuell fetisch om det är en nödvändighet för att man ska kunna bli tillräckligt tänd för att kunna komma med sin partner.

Vad finns det för positivt i att en man alltid måste ha mer retning än bara kvinnan för att bli tillräckligt tänd för att komma? Var ser du fördelen för TS om hon vaknar kåt och nära sin partner och vill ha gemensam njutning, men får avbryta för att gå upp och klä på sig eftersom hennes nakna, villiga kropp inte är tillräckligt för honom? Hur vänder du det till en fördel? Om din partner behöver titta på porr för att bli tänd när ni har sex, skulle du även se det som positivt?

Nu har jag inte så stor erfarenhet av olika män sexuellt, så jag kanske är bortskämd med att bara ha varit med män som tänt på mig som jag är om och om igen. I mitt och min mans sexliv har det aldrig varit ett problem att någon av oss inte tänt på den andra, och det är väl en anledning till att jag skulle se det som ett rejält problem om någon av oss behövde hjälpmedel för att bli tända.

Jag gillar både att älska och knulla, och hur tänd man är varierar ju. Sist jag hade en sexig outfit och högklackat på mig så slutade det med en snabbis på motorhuven på vägen hem, och det är ju härligt att se honom så galet kåt (även om huven var jäkligt kall...). Men om han alltid skulle behöva den retningen för att bli tänd så skulle det istället kännas oerhört negativt.

Vi fungerar nog olika där om du tycker det är trevligt att ha sex med din partner trots att den inte är speciellt tänd på dig. Personligen så tänder jag på min partners kåthet, så om han inte skulle vara speciellt kåt så skulle även min kåthet minska, och två okåta personer har ingen större anledning att ha sex.
Citera
2018-03-20, 02:35
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ett önskemål om sexig outfit i sängkammaren ser du som ett oerhört stort problem? Det finns väl betydligt värre saker i ett parförhållande som tex ökad trivselvikt hos kvinnan så att hon ser ut som en val som har strandat? Har du frågat din man vad han har för önskemål?
Läs om och läs rätt. Om min man inte kunde komma utan att jag har sexiga underkläder och högklackat så skulle det absolut vara ett rejält problem, och det skulle min man också tycka.

Han gillar precis som jag att ha varierat sex, vid olika tidpunkter och på olika platser. I morse t.ex. så hade vi mysigt skedsex när båda var halvvakna. Inget snack om att jag skulle gå upp och klä på mig sexig outfit och högklackat innan sexet. I helgen så avbröt han mitt tapetserande med smekningar som ledde till sex, jag var klädd i linne och jeansshorts och han hade inga problem med att bli tänd och komma trots att jag inte gick och bytte om innan.

Vi har för vana att då och då skriva upp sexuella fantasier som vi vill förverkliga, så jag har väldigt god inblick i vad han har för önskemål. Att ta bort en stor del av vårt vardagssex för att bara ha sex när jag är klädd i sexig outfit och högklackat är inget han önskar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Spontant sex utesluter inte att du kan klä dig sexigt i motsats till att gå klädd i hemmamysdräkt med en chipsskål i famnen för det lär knappast öka sexlusten hos någon?
Om man enbart kan ha sex vid tillfällen när man är klädd i sexig outfit och högklackat så utesluter det en stor del av spontant sex.

Finns det bara sexig outfit och högklackat eller hemmamysdress och chipsskål i famnen för dig? För mig innehåller vardagen en mängd andra kläder och nakenhet, och min man blir tänd på mig dagligen vare sig jag är klädd i sexiga underkläder, kjol, klänning, jeans eller är naken.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Med din logik så ska inte människor bry sig om sitt yttre under några omständigheter överhuvudtaget, alla duger som dom är. Använder du smink/make up eller tar du din partner för given?
Om en man inte blir tillräckligt tänd för att kunna komma om inte tjejen är klädd i sexig outfit och högklackat så är det ju ett klart tecken på att han inte tycker att tjejen är tillräckligt attraktiv bara som sig själv. Hur får du det till att jag tycker att man inte ska bry sig om sitt utseende?

Jag tar inte min man för given och han tar inte mig för given, och det är en av anledningarna till att vi har varit lyckliga tillsammans så länge och fortfarande har ett så aktivt sexliv. Sminkar mig väldigt sällan eftersom jag inte anser mig behöva det, tränar 6 dagar i veckan, har långt, tjockt och friskt hår, felfri hy med frisk färg, och mörka, långa ögonfransar. OCH. En man som tänder på mig dagligen, utan hjälpmedel.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Eller mycket bättre för dig och din man? Har ni testat överhuvudtaget?
Vi har sex ca 30 ggr på en månad. Om vi skulle ta bort det som är spontansex alltså ca 80 % av gångerna, så skulle det vara 6 sextillfällen kvar. Av dem så skulle kanske hälften gå bort för att jag inte skulle bli tänd på mannen om han behövde extra retning för att bli tänd nog att ha sex. Då återstår sex 3 gånger i månaden. Det sexet skulle garanterat bli sämre om jag kände att han inte tände på mig, för då skulle min kåthet och mitt frigjorda sätt också minska.

Möjligt att du och vissa andra män tänder mer på en kvinna som känner sig otillräcklig och därför inte lever ut under sexet, men min man tänder på hur jag beter mig när jag känner mig sexig och lever ut. Sexighet sitter väldigt mycket i attityden, känner man sig sexig så blir man sexigare. Jag tänder på hans kåthet och njutning, och han tänder på min kåthet och njutning, vilket gör att bådas kåthet och njutning ökar.
Citera
2018-03-20, 03:34
  #65
Medlem
PsychoChillers avatar
Han tänder inte på dig, han tänder på tyg. Det är ju faktiskt hur sjukt som helst. Vill du verkligen vara tillsammans med någon som inte tänder på människor?
Citera
2018-03-20, 09:38
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ett önskemål om sexig outfit i sängkammaren ser du som ett oerhört stort problem? Det finns väl betydligt värre saker i ett parförhållande som tex ökad trivselvikt hos kvinnan så att hon ser ut som en val som har strandat? Har du frågat din man vad han har för önskemål?
1.) det är ju inte ett "önskemål". Sexig outfit är ju tydligen en nödvändighet för att TS´man ska tända så till den grad att han kan komma.
2.) vad spelar det för roll om det finns värre saker? Ebola, grus i fittan och likstank är förstås värre, men nu handlar inte tråden om det.
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Spontant sex utesluter inte att du kan klä dig sexigt i motsats till att gå klädd i hemmamysdräkt med en chipsskål i famnen för det lär knappast öka sexlusten hos någon?
Men vem har hävdat att det är chipsskål som gäller? Varför skapar du dessa halmgubbar som du tappert kan fäktas mot?
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Med din logik så ska inte människor bry sig om sitt yttre under några omständigheter överhuvudtaget, alla duger som dom är. Använder du smink/make up eller tar du din partner för given?
Återigen, käre halmgubbefabrikant, argumentera gärna mot det som faktiskt sägs i tråden, och inte mot argument som du själv hittat på.
Jag tror tex inte att Neverhesitate tycker att hon "duger som hon är" så till den grad att hon aldrig duschar. Väx upp.
Citera
2018-03-20, 12:02
  #67
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Läs om och läs rätt. Om min man inte kunde komma utan att jag har sexiga underkläder och högklackat så skulle det absolut vara ett rejält problem, och det skulle min man också tycka.

Du lägger kanske ord i hans mun nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Han gillar precis som jag att ha varierat sex, vid olika tidpunkter och på olika platser. I morse t.ex. så hade vi mysigt skedsex när båda var halvvakna. Inget snack om att jag skulle gå upp och klä på mig sexig outfit och högklackat innan sexet. I helgen så avbröt han mitt tapetserande med smekningar som ledde till sex, jag var klädd i linne och jeansshorts och han hade inga problem med att bli tänd och komma trots att jag inte gick och bytte om innan.

Låter nästan som en påhittad berättelse ur "svenska folkets sexvanor" i Aktuell rapport på 80-talet.

Hoppas inte bara att tapeterna föll ner på golvet under akten

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Vi har för vana att då och då skriva upp sexuella fantasier som vi vill förverkliga, så jag har väldigt god inblick i vad han har för önskemål. Att ta bort en stor del av vårt vardagssex för att bara ha sex när jag är klädd i sexig outfit och högklackat är inget han önskar sig.

Men ert sexliv handlar fortfarande om era högst individuella sexuella fantasier och önskemål, samtidigt förkastar du TS tanke om att kvinnan i princip alltid ska bära en sexig outfit i samband med sex, varför inte acceptera att det finns andra människor som har helt annorlunda specifika önskemål?

Mångfald är bra i vissa sammanhang


Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Om man enbart kan ha sex vid tillfällen när man är klädd i sexig outfit och högklackat så utesluter det en stor del av spontant sex.

Du är extremt fastlåst vid tanken på att du måste kunna ha spontant sex när som helst, du uppfyller nästan kriterierna för att vara en sexmissbrukare i någon form? Låter nästan som att du lider av tvångstankar?

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Finns det bara sexig outfit och högklackat eller hemmamysdress och chipsskål i famnen för dig? För mig innehåller vardagen en mängd andra kläder och nakenhet, och min man blir tänd på mig dagligen vare sig jag är klädd i sexiga underkläder, kjol, klänning, jeans eller är naken.

Du verkar vara lika envis som TS fast åt motsatta hållet. Jag anser att din envishet och ovilja att ens våga bryta dina egna regler är väldigt avtändande. Släpp chipsskålen nu och försök åtminstone att tänka dig in i TS situation? Och nej, det finns verkligen inte bara två alternativ men din sturska attityd överlag indikerar att du är en otroligt enkelspårig människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Om en man inte blir tillräckligt tänd för att kunna komma om inte tjejen är klädd i sexig outfit och högklackat så är det ju ett klart tecken på att han inte tycker att tjejen är tillräckligt attraktiv bara som sig själv. Hur får du det till att jag tycker att man inte ska bry sig om sitt utseende?

Det gör du dig inte om du tex är tillsammans med TS? I nöd och lust heter det eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Jag tar inte min man för given och han tar inte mig för given, och det är en av anledningarna till att vi har varit lyckliga tillsammans så länge och fortfarande har ett så aktivt sexliv. Sminkar mig väldigt sällan eftersom jag inte anser mig behöva det, tränar 6 dagar i veckan, har långt, tjockt och friskt hår, felfri hy med frisk färg, och mörka, långa ögonfransar. OCH. En man som tänder på mig dagligen, utan hjälpmedel.

Låter som en våt dröm. Ni är det ideala paret och nu har väl du ändå skrutit klart om ert fantastiska sexliv?

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Vi har sex ca 30 ggr på en månad. Om vi skulle ta bort det som är spontansex alltså ca 80 % av gångerna, så skulle det vara 6 sextillfällen kvar. Av dem så skulle kanske hälften gå bort för att jag inte skulle bli tänd på mannen om han behövde extra retning för att bli tänd nog att ha sex. Då återstår sex 3 gånger i månaden. Det sexet skulle garanterat bli sämre om jag kände att han inte tände på mig, för då skulle min kåthet och mitt frigjorda sätt också minska.

30 gånger per månad? Bra jobbat (!) men jag hittade ett par läsvärda länkar som du borde läsa. Hört talas om nymfomani och hypersexualitet?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nymfomani
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hypers..._st%C3%B6rning

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Möjligt att du och vissa andra män tänder mer på en kvinna som känner sig otillräcklig och därför inte lever ut under sexet, men min man tänder på hur jag beter mig när jag känner mig sexig och lever ut. Sexighet sitter väldigt mycket i attityden, känner man sig sexig så blir man sexigare. Jag tänder på hans kåthet och njutning, och han tänder på min kåthet och njutning, vilket gör att bådas kåthet och njutning ökar.

Din snorkiga attityd mot meningsmotståndare här i tråden är minst av allt sexig, du har en massa förutfattade meningar om saker du inte har en aning om och du är hopplöst begränsad i ditt sätt att tänka. Tror du mest av allt njuter av att skryta. Det får troligtvis dig att tända till på allvar.
Citera
2018-03-20, 12:04
  #68
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schumpeter1
Har en fråga till er killar framförallt,

Min kille kan inte ''komma'' om jag inte har klackskor och sexiga underkläder. Definition av sexiga underkläder är framförallt stay-ups men även korsetter och dylikt.

Är detta normalt? Borde han inte uppskatta mig som jag är? Detta är ovanligt för mig då mina tidigare killar endast velat ha mig naken. Det är alltså helt omöjligt för han om jag inte har på detta enligt ovan.

Så vad säger ni?

Vilken finlirare, hoppas han har samma krav på sig själv i sin yrkeskarriär. Inte att han ska ha korsetter och höga klackar, men du förstår
Citera
2018-03-20, 12:22
  #69
Medlem
Klownfaces avatar
Solklart fall av porrskada. Hade det bara varit en liten fetisch så hade han kunnat komma endå
Citera
2018-03-20, 13:21
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du lägger kanske ord i hans mun nu?
Du kanske ser det som osannolikt att en man hellre har bra sex med en kåt kvinna 30 ggr i månaden än dåligt sex med en mindre kåt kvinna 3 ggr i månaden, men efter 20 år med min man så vet jag vad han föredrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Låter nästan som en påhittad berättelse ur "svenska folkets sexvanor" i Aktuell rapport på 80-talet.

Hoppas inte bara att tapeterna föll ner på golvet under akten

Kan bara beklaga ditt sexliv om du anser att personer som gillar varierat sex på olika platser och vid olika tidpunkter känns som en påhittad berättelse. Var det svårt att tro på att det finns personer som har skedsex på morgonen, och att alla inte alltid har sex enbart i sängen?

Trillar tapeterna ner så har du använt för lite lim eller inte strukit fast dem ordentligt, det är sånt du lär dig med lite erfarenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men ert sexliv handlar fortfarande om era högst individuella sexuella fantasier och önskemål, samtidigt förkastar du TS tanke om att kvinnan i princip alltid ska bära en sexig outfit i samband med sex, varför inte acceptera att det finns andra människor som har helt annorlunda specifika önskemål?

Mångfald är bra i vissa sammanhang
Har du överhuvudtaget läst trådstarten? TS ser det alltså som ett problem att hennes man inte klarar av att komma om hon inte har på sig sexiga underkläder och högklackat. VARJE gång de har sex så måste hon alltså klä sig så om han ska bli såpass tänd att han ska kunna komma, och det sätter igång negativa tankar hos henne.

Vad andra har för fetischer är mig fullständigt likgiltigt, det viktiga är att man är på samma våglängd inom förhållandet. Vill man ha ett bra sexliv så är det nämligen en dålig grej om den ena behöver något inom sexet som får den andra personen att må dåligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du är extremt fastlåst vid tanken på att du måste kunna ha spontant sex när som helst, du uppfyller nästan kriterierna för att vara en sexmissbrukare i någon form? Låter nästan som att du lider av tvångstankar?
Ser du det som sexmissbruk och tvångstankar att vilja ha sex på morgonen eller spontant ha sex utan planering och speciella förberedelser så visar det att du har en väldigt udda inställning till sex. Vill du komma ifrån den begränsningen och ha ett normalt sexliv så kan psykologhjälp vara rätt väg för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du verkar vara lika envis som TS fast åt motsatta hållet. Jag anser att din envishet och ovilja att ens våga bryta dina egna regler är väldigt avtändande. Släpp chipsskålen nu och försök åtminstone att tänka dig in i TS situation? Och nej, det finns verkligen inte bara två alternativ men din sturska attityd överlag indikerar att du är en otroligt enkelspårig människa.
Återigen, läs trådstarten så förstår du att TS inställning är lik min inställning.

Den som står för enkelspårigheten här är du. Jag förespråkar varierat sex på olika platser och olika tidpunkter och med varierande klädsel, ett sexliv med öppet sinne alltså. Du påstår att om man inte alltid vill sätta på sig sexiga underkläder och högklackat för att ha sex så går man i hemmamysdress och äter chips...

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det gör du dig inte om du tex är tillsammans med TS? I nöd och lust heter det eller?
Återigen, vad bra det hade varit om du hade läst och förstått trådstarten... Den står fortfarande kvar, så gör ett nytt försök!

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Låter som en våt dröm. Ni är det ideala paret och nu har väl du ändå skrutit klart om ert fantastiska sexliv?
Precis som de flesta par i långvariga förhållanden så har vi haft våra ups and downs, nu är det länge sen det var dåligt. Återigen kan jag bara beklaga ditt sexliv om du anser det vara skryt att beskriva hur sexlivet kan se ut för personer som varken behöver sexiga underkläder och högklackat för att ha sex, eller går i hemmamysdress och äter chips. Våga se utanför dina inskränkta tankar så lovar jag att även ditt sexliv kan förbättras.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
30 gånger per månad? Bra jobbat (!) men jag hittade ett par läsvärda länkar som du borde läsa. Hört talas om nymfomani och hypersexualitet?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nymfomani
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hypers..._st%C3%B6rning
För både mig och min man så är sex en gång om dagen en normal sexfrekvens. Om din sexdrift är så låg att du anser att sex en gång om dagen är nymfomani så behöver du helt enkelt acceptera att alla är olika.

Det viktiga är att du och din partner är någorlunda jämspelta, vill ni båda bara ha sex nån gång i månaden och då alltid med sexiga underkläder och högklackat så är det ju rätt för er. Problem uppstår däremot om man har väldigt olika sexdrift eller fetischer som den andra inte vill vara med på.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Din snorkiga attityd mot meningsmotståndare här i tråden är minst av allt sexig, du har en massa förutfattade meningar om saker du inte har en aning om och du är hopplöst begränsad i ditt sätt att tänka. Tror du mest av allt njuter av att skryta. Det får troligtvis dig att tända till på allvar.
Den snorkiga attityden och de förutfattade meningarna och begränsningar i sättet att tänka är det du som står för, jag bemöter dina inlägg på ett trevligare sätt än du skriver dina.

Testa att läs trådstarten så kanske du förstår bättre vad det handlar om. Att du ser det som skryt när jag förtydligar det jag skriver med exempel från verkliga livet får stå för dig. Jag har försökt förklara varför jag anser att det är negativt om en person inte klarar av att bli tillräckligt tänd på sin partner utan behöver hjälpmedel för att bli tänd.

Du är fullt fri att behålla dina åsikter om att en kvinna måste ha sexiga underkläder och högklackat för att det ska kunna bli sex, att det är påhitt om personer gillar varierat sex på olika platser och vid olika tidpunkter, och att det är nymfomani att ha sex varje dag. Huvudsaken är att din eventuella partner delar dina åsikter, problem uppstår först om du träffar någon som har högre sexdrift och inte är lika begränsad i hur, var och när sex bör gå till.
Citera
2018-03-20, 14:38
  #71
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Alla har vi saker som vi tänder extra mycket på, men enligt mig handlar det inte om enbart en sexuell fetisch om det är en nödvändighet för att man ska kunna bli tillräckligt tänd för att kunna komma med sin partner.
Jag citerar mitt eget, tidigare inlägg, då du hade fått svar på många frågor om du hade läst det:
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Om min kvinna hade tänt extra mycket på mig när jag klädde ut mig till busschaufför, så hade jag nog försökt göra det så ofta som möjligt. Men hon ENDAST hade tänt på mig i nämnda utstyrsel, så hade det känts lite för konstigt för mig. Dock så läste jag ingenstans att TS kille över huvud taget inte kunde tända på henne utan diverse porriga attiraljer. Och definitivt inte att han inte tyckte att hon var fin som hon är. Bara att han hade svårt att komma. Alltså att han behöver en sista knuff av upphetsning, för att ta sig i mål. Därför så tyckte jag att det var omotiverat att vända situationen till negativa tankar om henne själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Vad finns det för positivt i att en man alltid måste ha mer retning än bara kvinnan för att bli tillräckligt tänd för att komma?
Inte mer positivt än när en kvinna alltid måste ha mer retning (vibrator, dildo, rep, piskor, Viagra etc.) än bara mannen för att bli tillräckligt tänd för att komma.
Men när kvinnor berättar om svårigheter att få orgasm, så ges det bara en massa ryggdunkningar och sympati för kvinnan. Då tycker man att mannen är barnslig, omanlig och egoistisk, om han inte vill ställa upp på alla sätt för sin kvinnas njutning. Om en man då känner sig lite otillräcklig eller osexig etc. så är han bara en patetisk mes utan självförtroende. När kvinnor har svårt att få orgasm, så får kvinnan sympati, och man skuldbelägger mannen.
Men i den omvända situationen, så resonerar man precis tvärtom. Då ger man fortfarande kvinnan sympati, och skuldbelägger mannen. Det är mannens "plikt" att alltid bli jättetänd och komma busenkelt, oavsett om kvinnan har morgonandedräkt, är orakad och kanske luktar lite svett t ex. Visst, många av oss har inga problem med att trots sådant bli kåta och komma. Men jag anser inte att det är något allvarligt fel på en man som behöver lite extra retning för att komma. Inte mer allvarligt fel än på en kvinna i motsvarande situation.

Är du konsekvent, så att du även anser att män skall skuldbelägga och/eller dumpa alla kvinnor som har svårt att få orgasm?

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Var ser du fördelen för TS om hon vaknar kåt och nära sin partner och vill ha gemensam njutning, men får avbryta för att gå upp och klä på sig eftersom hennes nakna, villiga kropp inte är tillräckligt för honom?
Det är ingen fördel. Men inte heller någon jättestor nackdel. Det är inte mycket svårare att slänga på sig lite underkläder, än det är att hämta vibrator, glidmedel och liknande. Det tar inte heller längre tid, än om endera part t ex behöver gå och kissa innan de är redo för sexet. Om man tycker om en person, så brukar man inte ha några problem med att anstränga sig lite för att få sex och annat att fungera optimalt. Om man inte kan göra sådana små ansträngningar, utan att må dåligt, så kanske man inte känner tillräckligt starkt för partnern, alternativt att man är för lat och egocentrisk för att få en välfungerande relation.

Men visst, det är ingen fördel när det krävs lite extra för att partnern skall tända. Dock, som jag skrev tidigare, så räcker det ju att mannen får upp den och/eller tillfredsställer kvinnan på annat sätt, för att det skall bli en skön och mysig sexstund. Mannen kan då "spara sig" och de kan ha sex flera gånger samma dag. Och framåt kvällen så kanske kvinnan har energi och lust att porra till sig lite extra, så att även mannen kommer. Nu vet jag inte om TS man kräver att hon alltid ska få honom att komma och/eller om han inte vill ha sex över huvud taget, utan att hon tar på raffset. Men jag läste inte något sådant i trådstarten. I annat fall så ser jag det som ett väldigt litet problem, om bägge parter är lösningsfokuserade.

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Hur vänder du det till en fördel?
En sexuell fetisch är ju en fantastisk fördel, eftersom man kan ta den till hjälp för att göra partnern kåt, närhelst man själv är kåt. Om t ex en kvinna blir kåt så snart jag tar tag i henne och ger olika befallningar, så är det ju jättebra, eftersom jag alltid kan tända henne genom att göra så, närhelst jag själv är sugen.
Dock så kan man ju i stället se det som ett problem. Som t ex att tjejen har svårare för att bli tänd, de gånger som jag själv känner mer för romantisk vaniljsex.
Jag tycker att du väljer att formulera situationen utifrån en totalt negativ synvinkel. Alla, både kvinnor och män, vill väl helst av allt leva i en drömvärld, där partnern tänder mer på dem än någon annan nu levande man/kvinna, utan att man måste göra någon som helst motprestation, och att sexet skall bli exakt så som man själv tycker bäst om. Men med den inställningen så tror jag att man får det svårt att få ett bra sexliv. Alternativt att man måste kompromissa och välja "desperata" partners och/eller byta partner ofta eftersom de tröttnar på sexet.

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Om din partner behöver titta på porr för att bli tänd när ni har sex, skulle du även se det som positivt?
Så som du formulerar det, så skulle jag inte se det som positivt. Men kanske inte heller något jätteproblem.
Men om hon blir tänd på mig, fastän hon behöver porr för att ta sig över den sista biten innan hon kan komma, så hade jag inte sett något större problem. Det är ju bara att sätta på porr på tv:n i sovrummet. Tar inte många sekunder. Jag vet redan att jag inte är lika snygg som diverse manliga modeller, och inte har lika stor kuk som många av de manliga porrstjärnorna. Jag vet även att det inte förekommer andra kvinnor och män i vårt sovrum, eller vad det nu är som hon behöver porr för att få uppleva.
Om man i stället formulerar om situationen, så att min partner alltid blev vrålkåt, och gav mig fantastiskt sex, så fort jag satte på porr, så vore det verkligen inget problem. Om det då skedde till priset av att hon alltid behövde porr för att kunna komma, så hade jag nog varit beredd att betala det priset. Och dessutom så hade jag förutsatt att kvinnan ändå gav mig bra sex, och sköna orgasmer, även när hon själv inte kunde komma pga att vi inte hade tillgång till porr just då.

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Nu har jag inte så stor erfarenhet av olika män sexuellt, så jag kanske är bortskämd med att bara ha varit med män som tänt på mig som jag är om och om igen. I mitt och min mans sexliv har det aldrig varit ett problem att någon av oss inte tänt på den andra, och det är väl en anledning till att jag skulle se det som ett rejält problem om någon av oss behövde hjälpmedel för att bli tända.

Jag gillar både att älska och knulla, och hur tänd man är varierar ju. Sist jag hade en sexig outfit och högklackat på mig så slutade det med en snabbis på motorhuven på vägen hem, och det är ju härligt att se honom så galet kåt (även om huven var jäkligt kall...). Men om han alltid skulle behöva den retningen för att bli tänd så skulle det istället kännas oerhört negativt.
Jag har samma erfarenhet. Nämligen att de flesta kvinnor har tänt på mig som jag är, om och om igen. Och omvänt, att jag har tänt på kvinnor som de är, även om jag ofta även har tyckt om t ex sexiga underkläder som en extra krydda.

Det du gör, som är väldigt missvisande och manipulativt, är att du formulerar om det som angavs i trådstarten. I trådstarten står ingenting om att det krävs underkläder eller annat, för att killen skall kunna bli tänd och ha sex. Det tas endast upp att han har svårt att komma. Vilket inte alls behöver likställas med att han inte kan bli tänd. Olika människor har olika svårt att komma. Det är inget fel på de som behöver något lite extra. Vissa kvinnor behöver t ex förspel, mycket stimulans eller annat för att kunna komma. Alla kvinnor kommer inte så fort man kör in kuken och juckar lite.
Kvinnor är ofta mer känslomässigt sexuella, och behöver därför ibland känna trygghet och kärlek, att partnern tänder jättemycket på dem, långa förspel och annat, för att bli maximalt upphetsade och kunna komma. Män är mer visuellt sexuella, och behöver därför ibland se kvinnans kropp i ställningar och synvinklar som ser sexiga ut, samt ha sex på sätt som ger dem läckra synintryck. Det sistnämnda kan ofta förstärkas väldigt enkelt av t ex sexiga underkläder.
I stället för att värdera, problematisera och skuldbelägga våra olika sexualiteter, så kan vi omfamna dem och använda dem till vår fördel.
Citera
2018-03-20, 14:39
  #72
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Vi fungerar nog olika där om du tycker det är trevligt att ha sex med din partner trots att den inte är speciellt tänd på dig. Personligen så tänder jag på min partners kåthet, så om han inte skulle vara speciellt kåt så skulle även min kåthet minska, och två okåta personer har ingen större anledning att ha sex.
Jag har inte skrivit något sådant, och så känner jag inte. Jag upplever det som att du lägger ord i munnen på mig, i syfte att manipulera diskussionen.
För övrigt så värderar jag inte de olika sätten som olika människor blir sexuellt tända. Om människor t ex använder sexiga underkläder, eller annat, för att få orgasm lättare, så är det deras val. Om TS, eller någon annan, inte trivs med sexlivet, så kan hon försöka arbeta med sin egen inställning, eller sin partners (t ex be honom porrunka mindre eller gå i terapi för att bli av med eventuella hämningar etc.) eller avsluta relationen och hitta någon som fungerar mer som hon önskar att en man ska fungera. Jag ser ingen principiell anledning till att skuldbelägga mannen.

Som jag skrev tidigare:
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Jag har själv träffat enstaka kvinnor som har tänt jättemycket på mig, och njutit jättemycket av att ha sex med mig, fastän trots det haft svårt att komma utan extra hjälp av vibrator och/eller inslag av bdsm. Det har varken gjort att jag har tyckt att det varit fel på dem, eller på mig själv. Även fast jag någon gång kunde känna det lite trist att de inte kunde komma endast av ”vanlig” sex, och min kuk och mina smekningar. Men jag fastnade inte i känslor av otillräcklighet, inbillade mig att jag var ful eller började tvivla över relationen.
Den situationen hjälpte mig tvärtom till att få bättre sexuellt självförtroende. Jag lyckades lyfta mig själv över känslor av otillräcklighet, och lärde mig gilla att knulla min partner med en dildo utan att få mindrevärdeskomplex. Jag lyckades även släppa en del kvarvarande hämningar, i fråga om att släppa fram min naturliga, dominanta sexualitet.
Men visst, det hade såklart varit enklare att bara välja att se det som att det var något fel på kvinnan, när jag möttes av ovan nämnda situation, och bara dumpa henne. Men jag upplever att jag oftast växer som människa, av att ta olika utmaningar vid hornen, och övervinna dem.
__________________
Senast redigerad av vasadueller 2018-03-20 kl. 14:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback