Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Ser du verkligen inte problemet i att mannen absolut inte kan komma om kvinnan inte har på sig sexiga underkläder och högklackat?
Själv skulle jag se det som ett oerhört stort problem om det hade varit min man. Dels för att det skulle ta bort i princip allt spontant sex (som för oss är ca 80 % av sextillfällena), och dessutom skulle det få mig att känna mig oattraktiv och osexig, vilket skulle ta bort en hel del av de återstående 20 % av sextillfällena och dessutom göra de få sextillfällena mycket sämre.
Jag ser väl det största problemet i att du väljer att tolka det så negativt. För mig som kille så verkar det ju idiotiskt att känna sig oattraktiv, bara för att min partner har en sexuell fetisch. Jag hade instinktivt vänt sådant till min fördel, eftersom jag hade vetat precis hur jag skulle göra min partner extra tänd.
Jag menar alltså inte att kritisera dig. Du är du, och känner och fungerar på ett annat sätt än jag gör. Om du inte kan göra annat än att vända situationen mot dig själv, så är det så.
Visst ser jag en problematik. Jag tycker att det är kan kännas underbart att ha sex som bygger på själslig och kroppslig intimitet. Där man bara känner hur man älskar sin partner innerligt, och flyter iväg i en underbar känsla av samhörighet och närhet. Hur man älskar känslan av hennes hud mot sin, och varje millimeter av hennes kropp. Att ligga och se varandra i ögonen, och hur det byggs upp en otroligt stark attraktion till hennes själ. Att berusas av hennes doft, hårsvall och alla små detaljer på hennes kropp och i hennes beteende. Att älska alla små imperfektioner lika högt som resten av henne. Sinnlig och känslomässig berusning. Och att det gör mig ännu mer attraherad och kåt än olika kinky fantasier och ”perfekta” porrsex-scenarier. Där sådant som sexiga underkläder, slätrakade ben och porrig sminkning inte spelar någon roll.
Det är verkligen underbart, när man kan nå dit. Men det kräver verklig närhet till partnern,väldigt intensiva känslor och att man har det bra i relationen. Det är något som bygger väldigt starka band i en relation, men som även kräver känslomässig närhet och harmoni. Det är inget som man snyter ur näsan när man känner sig ledsen eller kränkt, eller när man har gått och gnällt och irriterat sig på varandra. Jag tror att kvinnor har mycket lättare för att nå det tillståndet, än vad män har. Jag har endast känt så med ytterst få partners, som jag har känt oerhört starkt för.
Men det är såklart något som man vill få uppleva ibland, i en seriös relation. Det är givetvis ett problem, om man aldrig får den typen av sex i en seriös relation. Dock så kan jag tycka att man kan uppleva en stor del av den typen av närhet, även om det inte går för killen. Det kan räcka med att ligga och hångla, och att tillfredsställa kvinnan, för att nå fram till 90% av den känslan. Om nu mannen har svårt att komma av det, på grund av olika hämningar eller desensitidering (porrskadad).
Jag kan även se de praktiska problem vid spontansex, som du beskriver. Men även där så kan man ju ha sex utan att mannen kommer varje gång.
För mig som (porrskadad) kille, så har jag inte alltid tillräcklig mental energi, eller tillräckligt stark sinnlighet, för den typen av sex som jag beskrev ovan. ”Till vardags” så handlar sex ofta om ren passion, och då betyder den visuella aspekten ofta mycket mer. Kinky fantasier, mer ”extrema” aktiviteter och scenarier, samt diverse visuella attribut (som t ex sexiga underkläder, högklackade skor och porrig sminkning) kan göra mycket för att krydda sexlivet och förhöja attraktion och njutning.