2018-03-15, 14:00
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Kanske ingen enorm uppoffring, bara för mig låter det konstigt och trist om hon alltid skulle behöva trava iväg för att byta om innan det går att genomföra ett samlag.

Och definitivt märkligt att inte överhuvudtaget kunna få utlösning med "bara" sin nakna kvinna.

Jo precis, det är ju en planeringsgrej också, att alltid ha ett rent, helt, matchande sett att dra på när helst lusten faller på. Eller ja, antingen planering eller mycket pengar (köpa sanslöst många sett att lägga på hög). Det blir som sagt en dyr fetisch, antingen mycket pengar eller ganska mycket pengar och mycket tid och planering för att se till att alltid ha en uppsättning redo. Därför tycker jag fortfarande att det är en relevant fråga om mannen som kräver detta själv bidrar vad gäller kostnaden i tid och pengar.

(Jag menar att man själv står för och såklart tvättar ett och annat raffset att ta på ibland som kanske bägge parter tycker är trevligt är ju en sak. Men om det krävs, bara av hans intresse, varenda gång man har sex och man kanske vill ha sex några gånger i veckan, då blir det faktiskt en utgift i pengar och/eller tid)
Citera
2018-03-16, 23:06
Medlem
sillbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jo precis, det är ju en planeringsgrej också, att alltid ha ett rent, helt, matchande sett att dra på när helst lusten faller på. Eller ja, antingen planering eller mycket pengar (köpa sanslöst många sett att lägga på hög). Det blir som sagt en dyr fetisch, antingen mycket pengar eller ganska mycket pengar och mycket tid och planering för att se till att alltid ha en uppsättning redo. Därför tycker jag fortfarande att det är en relevant fråga om mannen som kräver detta själv bidrar vad gäller kostnaden i tid och pengar.

(Jag menar att man själv står för och såklart tvättar ett och annat raffset att ta på ibland som kanske bägge parter tycker är trevligt är ju en sak. Men om det krävs, bara av hans intresse, varenda gång man har sex och man kanske vill ha sex några gånger i veckan, då blir det faktiskt en utgift i pengar och/eller tid)

Att man har fetischer är väl i sig inget konstigt. Och jag kan nog förstå honom en del. Och han är nog inte ensam om att ha fetischer som i princip måste vara närvarande för att sexet ska fungera.

Men det låter ju på dig som att det är ingen omöjlighet att du kan ställa upp på det. Dina kommentarer om att han också borde bidra till utgifterna måste jag ju säga är helt rimligt. Varför inte göra en det till en del av hela fetischen? Be honom vara med och föreslå, välja ut, och köpa kläder som han gillar. Be honom att överraska dig med raffset han tycker du ska ta på dig? Förklara att du gärna porrar upp dig för honom, men att det tar tid, så han behöver ta han om lite sysslor, så du kan fokusera på det han önskar sig. En del av förspelet att han står och diskar, medans han vet att du håller på och gör dig fin?

Om han inte kan förstå, uppskatta, och stödja dig i det, så är det något annat iblandat också, som behöver redas ut.

(Edit: Sorry, det var visst inte du som startade tråden - ta mina kommentarer mer generellt)
Citera
2018-03-18, 10:45
Medlem
Amandishs avatar
Hade inte stått ut med det. Orkar inte gå och byta om varje gång det ska liggas, hur mycket jag än gillar sexiga underkläder.
Citera
2018-03-18, 23:17
Medlem
sillbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amandish
Hade inte stått ut med det. Orkar inte gå och byta om varje gång det ska liggas, hur mycket jag än gillar sexiga underkläder.
Enkla lösningen på det är ju att alltid ha på sig sexiga underkläder...
Problem solved. Alla glada...
Citera
2018-03-19, 08:46
Medlem
2560ps avatar
Typiskt massa gnällfeminister att börja prata pengar och gud vet vad. Personligen är jag rätt vanilj, men frugan vill ha hårdare tag. Det är piskor och strypgrepp och kängor i ansiktet och jag vet inte allt. Fine, hon gillar det och då är jag väl inte sämre än att jag tillmötesgår henne. Vad är det för fel med att göra sin partner nöjd?
Citera
2018-03-19, 09:25
Medlem
Amandishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillbit
Enkla lösningen på det är ju att alltid ha på sig sexiga underkläder...
Problem solved. Alla glada...

Springa runt i korsett varje dag låter inte direkt lockande.

Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Typiskt massa gnällfeminister att börja prata pengar och gud vet vad. Personligen är jag rätt vanilj, men frugan vill ha hårdare tag. Det är piskor och strypgrepp och kängor i ansiktet och jag vet inte allt. Fine, hon gillar det och då är jag väl inte sämre än att jag tillmötesgår henne. Vad är det för fel med att göra sin partner nöjd?

Varenda gång? Jag förstår att man kan gilla olika och det ställer jag gärna upp på.
Citera
2018-03-19, 11:58
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amandish

Varenda gång? Jag förstår att man kan gilla olika och det ställer jag gärna upp på.

Nä, sant. Det hade jag nog inte orkat med. Hon kommer ju faktiskt även när jag är lite mildare i behandlingen. Jag pudlar!
Citera
2018-03-19, 14:27
Medlem
vasaduellers avatar
Ser inte problemet. Ta på dig sexiga underkläder och klackskor.

Om det gör tricket för honom, så är det väl inte så jättejobbigt eller svårt? Var glad att han inte vill göda dig till 300 kg eller piska dig en timme för att komma.

Det är ingen mänsklig rättighet att ens partner skall tända på en i mysbyxor, och komma på 5 sekunder av missionären. Om det är väldigt viktigt för dig, att din partner gör det, så får du väl byta partner.

Men det låter jättedumt att du börjar leta fel på dig själv, din kille, eller er relation, bara för att han har en sexuell fetisch.

Det du beskriver är inte ett problem, utan en möjlighet. Ta nu och välj ut några läckra underkläder tillsammans med din kille, och njut av hur kåt han blir på dig.
Citera
2018-03-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller

Om det gör tricket för honom, så är det väl inte så jättejobbigt eller svårt? Var glad att han inte vill göda dig till 300 kg eller piska dig en timme för att komma.

Det är ingen mänsklig rättighet att ens partner skall tända på en i mysbyxor, och komma på 5 sekunder av missionären. Om det är väldigt viktigt för dig, att din partner gör det, så får du väl byta partner.

Men det låter jättedumt att du börjar leta fel på dig själv, din kille, eller er relation, bara för att han har en sexuell fetisch.

Det du beskriver är inte ett problem, utan en möjlighet. Ta nu och välj ut några läckra underkläder tillsammans med din kille, och njut av hur kåt han blir på dig.
Ser du verkligen inte problemet i att mannen absolut inte kan komma om kvinnan inte har på sig sexiga underkläder och högklackat?

Själv skulle jag se det som ett oerhört stort problem om det hade varit min man. Dels för att det skulle ta bort i princip allt spontant sex (som för oss är ca 80 % av sextillfällena), och dessutom skulle det få mig att känna mig oattraktiv och osexig, vilket skulle ta bort en hel del av de återstående 20 % av sextillfällena och dessutom göra de få sextillfällena mycket sämre.
Citera
2018-03-19, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schumpeter1
Har en fråga till er killar framförallt,

Min kille kan inte ''komma'' om jag inte har klackskor och sexiga underkläder. Definition av sexiga underkläder är framförallt stay-ups men även korsetter och dylikt.

Jag tycker din snubbe är dum i huvudet av två skäl. För det första jagar han utlösningen, precis som att han vill "bli klar" så fort som möjligt. För det andra TYCKER JAG att man ska tända på sin kvinna naken. Alla (även jag så klart) har mina fetischer, men de ska vara en krydda, inte en förutsättning för att öht klara av att genomlida ett samlag med sin kvinna.

Citat:

Skulle du inte tycka det var rätt trist om din kvinna (om det nu finns någon sådan) krävde att du ska klä ut dig till busschaufför varenda gång ni ska knulla, och att hon torkar ihop totalt annars?

Citat:
Det är ingen mänsklig rättighet att ens partner skall tända på en i mysbyxor, och komma på 5 sekunder av missionären.

Vi snackar inte om att TS är, eller gör sig, osmaklig i mysbyxor. Vi snackar om att hon inte "duger" naken, och det tycker jag är en varningsklocka.
Själv blir jag kåt på min kvinna i mysbyxor, eftersom jag plötsligt kan "få för mig" att dra ned dem och trycka henne...

Citat:

Nu var det ju som sagt TS kille som letar fel, och inte TS.
TS kille tycker ju tydligen inte att hon duger näck.
Citera
2018-03-20, 00:05
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Ser du verkligen inte problemet i att mannen absolut inte kan komma om kvinnan inte har på sig sexiga underkläder och högklackat?

Själv skulle jag se det som ett oerhört stort problem om det hade varit min man. Dels för att det skulle ta bort i princip allt spontant sex (som för oss är ca 80 % av sextillfällena), och dessutom skulle det få mig att känna mig oattraktiv och osexig, vilket skulle ta bort en hel del av de återstående 20 % av sextillfällena och dessutom göra de få sextillfällena mycket sämre.
Jag ser väl det största problemet i att du väljer att tolka det så negativt. För mig som kille så verkar det ju idiotiskt att känna sig oattraktiv, bara för att min partner har en sexuell fetisch. Jag hade instinktivt vänt sådant till min fördel, eftersom jag hade vetat precis hur jag skulle göra min partner extra tänd.

Jag menar alltså inte att kritisera dig. Du är du, och känner och fungerar på ett annat sätt än jag gör. Om du inte kan göra annat än att vända situationen mot dig själv, så är det så.

Visst ser jag en problematik. Jag tycker att det är kan kännas underbart att ha sex som bygger på själslig och kroppslig intimitet. Där man bara känner hur man älskar sin partner innerligt, och flyter iväg i en underbar känsla av samhörighet och närhet. Hur man älskar känslan av hennes hud mot sin, och varje millimeter av hennes kropp. Att ligga och se varandra i ögonen, och hur det byggs upp en otroligt stark attraktion till hennes själ. Att berusas av hennes doft, hårsvall och alla små detaljer på hennes kropp och i hennes beteende. Att älska alla små imperfektioner lika högt som resten av henne. Sinnlig och känslomässig berusning. Och att det gör mig ännu mer attraherad och kåt än olika kinky fantasier och ”perfekta” porrsex-scenarier. Där sådant som sexiga underkläder, slätrakade ben och porrig sminkning inte spelar någon roll.

Det är verkligen underbart, när man kan nå dit. Men det kräver verklig närhet till partnern,väldigt intensiva känslor och att man har det bra i relationen. Det är något som bygger väldigt starka band i en relation, men som även kräver känslomässig närhet och harmoni. Det är inget som man snyter ur näsan när man känner sig ledsen eller kränkt, eller när man har gått och gnällt och irriterat sig på varandra. Jag tror att kvinnor har mycket lättare för att nå det tillståndet, än vad män har. Jag har endast känt så med ytterst få partners, som jag har känt oerhört starkt för.

Men det är såklart något som man vill få uppleva ibland, i en seriös relation. Det är givetvis ett problem, om man aldrig får den typen av sex i en seriös relation. Dock så kan jag tycka att man kan uppleva en stor del av den typen av närhet, även om det inte går för killen. Det kan räcka med att ligga och hångla, och att tillfredsställa kvinnan, för att nå fram till 90% av den känslan. Om nu mannen har svårt att komma av det, på grund av olika hämningar eller desensitidering (porrskadad).

Jag kan även se de praktiska problem vid spontansex, som du beskriver. Men även där så kan man ju ha sex utan att mannen kommer varje gång.

För mig som (porrskadad) kille, så har jag inte alltid tillräcklig mental energi, eller tillräckligt stark sinnlighet, för den typen av sex som jag beskrev ovan. ”Till vardags” så handlar sex ofta om ren passion, och då betyder den visuella aspekten ofta mycket mer. Kinky fantasier, mer ”extrema” aktiviteter och scenarier, samt diverse visuella attribut (som t ex sexiga underkläder, högklackade skor och porrig sminkning) kan göra mycket för att krydda sexlivet och förhöja attraktion och njutning.
Citera
2018-03-20, 00:28
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Jag tycker din snubbe är dum i huvudet av två skäl. För det första jagar han utlösningen, precis som att han vill "bli klar" så fort som möjligt. För det andra TYCKER JAG att man ska tända på sin kvinna naken. Alla (även jag så klart) har mina fetischer, men de ska vara en krydda, inte en förutsättning för att öht klara av att genomlida ett samlag med sin kvinna.

Skulle du inte tycka det var rätt trist om din kvinna (om det nu finns någon sådan) krävde att du ska klä ut dig till busschaufför varenda gång ni ska knulla, och att hon torkar ihop totalt annars?

Vi snackar inte om att TS är, eller gör sig, osmaklig i mysbyxor. Vi snackar om att hon inte "duger" naken, och det tycker jag är en varningsklocka.
Själv blir jag kåt på min kvinna i mysbyxor, eftersom jag plötsligt kan "få för mig" att dra ned dem och trycka henne...

Nu var det ju som sagt TS kille som letar fel, och inte TS.
TS kille tycker ju tydligen inte att hon duger näck.
Jo, såklart det är ett problem om man inte kan tända på sin kvinna i mysbyxor. Och såklart att fetischer fungerar bäst när de är en krydda, och inte ett krav för att över huvud taget bli upphetsad. Jag ser problemet, och mitt tidigare inlägg var kanske en överdriven motreaktion mot något annat, som jag projicerade in. Jag fick en känsla av att det problematiserades kring något som till stor del kan vändas till något positivt. Jag såg det inte som ett jätteproblem att bära sexiga underkläder till vardags, om ens partner nu tänder så mycket på det. Men det var ju inte hela problemet, inser jag nu. Jag pudlar i viss utsträckning.

Om min kvinna hade tänt extra mycket på mig när jag klädde ut mig till busschaufför, så hade jag nog försökt göra det så ofta som möjligt. Men hon ENDAST hade tänt på mig i nämnda utstyrsel, så hade det känts lite för konstigt för mig. Dock så läste jag ingenstans att TS kille över huvud taget inte kunde tända på henne utan diverse porriga attiraljer. Och definitivt inte att han inte tyckte att hon var fin som hon är. Bara att han hade svårt att komma. Alltså att han behöver en sista knuff av upphetsning, för att ta sig i mål. Därför så tyckte jag att det var omotiverat att vända situationen till negativa tankar om henne själv.

Jag har själv träffat enstaka kvinnor som har tänt jättemycket på mig, och njutit jättemycket av att ha sex med mig, fastän trots det haft svårt att komma utan extra hjälp av vibrator och/eller inslag av bdsm. Det har varken gjort att jag har tyckt att det varit fel på dem, eller på mig själv. Även fast jag någon gång kunde känna det lite trist att de inte kunde komma endast av ”vanlig” sex, och min kuk och mina smekningar. Men jag fastnade inte i känslor av otillräcklighet, inbillade mig att jag var ful eller började tvivla över relationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in