Givetvis tråkigt att Janni inte kunde deltaga, hon fick ju tydligen dropp och grejer av läkare för att klara det men utan tillräckligt resultat.
Den som nån gång haft en riktig magsjuka vet att det är omöjligt att prestera fysiskt då.
I finalen är givetvis Lidberg favorit även om Taco smyger med i vinnarhålet.
Skall jag "helgardera" så vann ju en hockeytjej i Rundqvist ifjol(?) så Rooth kan ju vara en outsider.
Knepigt värre att tippa således även om min slant hamnar på Lidberg.
Tyckte synd om Janni. Misslyckas kapitalt med att kasta vattnet och fick stå och kasta istället för att de bröt hennes moment som de brukar göra. Schysst av övriga deltagare att hjälpa henne.
Sen bli sjuk och inte kunna vara med, inte trevligt. Såg dock för någon vecka sedan att hon fick sitt barn utan problem i slutändan så det var bra.
Trodde Martin gick ut för hårt med bollarna, men sjutton vilken fart han hade.
"Tänkte du bära stenarna då, Martin?". Lidberg är ju stark som en björn. Tror det hade varit mest rättvist om tjejernas klot vägde 60, killarnas 80 och Martins 100.
"Tänkte du bära stenarna då, Martin?". Lidberg är ju stark som en björn. Tror det hade varit mest rättvist om tjejernas klot vägde 60, killarnas 80 och Martins 100.
Då borde de fjäderlätta (kvinnorna) ha tyngder på sig när de hänger och tävlar i gripkraft. Men av någon anledning går det bra med fördelar där.
Jag fattar inte det här med att det är olika tyngd beroende på kön, hur jävla fel är inte det? Varför inte göra en uppställning med bara kvinnor och en uppställning med bara män där bästa två kvinnor och bästa två män gör upp om vem som vinner och då väljer man också ut grenar som är mer rättvisa där ingen ska behöva lättare/tyngre klot osv..
Jag fattar inte det här med att det är olika tyngd beroende på kön, hur jävla fel är inte det? Varför inte göra en uppställning med bara kvinnor och en uppställning med bara män där bästa två kvinnor och bästa två män gör upp om vem som vinner och då väljer man också ut grenar som är mer rättvisa där ingen ska behöva lättare/tyngre klot osv..
Och en tävling för starka kvinnor och en annan för inte fullt så starka kvinnor. Alla kvinnor måste få vinna för att inte bli kränkta, ledsna och påminda om de patriarkala strukturerna.
Man ska inte alltid gå på TV-bilderna, det är inte alltid tävlingsbilderna kommer med i själva programmet. Ibland så filmas en del sekvenser om bara för att få bättre ljus, en bättre vinkel eller av något annat skäl.