Precis som i den här tråden, är de Amerikaner som inte förstår att det finns en "deep state" som utövar mer eller nindre makt i USA en minoritet(
https://www.zerohedge.com/news/2018-03-19/74-americans-believe-deep-state-running-country).
Eftersom kontrahenterna i den här gudsförgätna tråden inte duger till något och än mindre till att fylla den roll de skulle behöva får jag kliva in som djävulens advokat. Eftersom Q:s popularitet är odiskutabel tycker jag det finns all anledning att undersöka vilka motiv vi kan tänkas finna bakom operationen. Det första är det uppenbara och det är att Q:s motiv stämmer överens med vad han påstår, detta är delvis det tråden handlar om vilket gör att vi kan lämna det därhän. Det andra motivet jag vill nämna är att detta skulle kunna vara en psyop av någon organisation eller land för att sprida oreda i världen, jag har svårt att se vem som skulle ha nytta av Q:s framfart då han i princip slagit mot alla maktsfärer, utom Trump då men då är vi tillbaka på alternativ ett. Det tredje motivet jag skulle vilja lyfta fram är att det är ett ensamt troll som helt enkelt vill se hur hårt han kan LARPa. Det sista anser jag vara orimligt, det är oöverträffat att en LARP pågått så här länge, producerat denna mängs text och samtidigt inte smulats i tusen bitar en enda gång. Ni som är nyfikna på hur unikt detta är kan läsa vilken annan bevisad LARP som helst på internet, om de klarat sig dagar innan de imploderat har ni hittat ett särskilt lyckat exempel. Någon som har något mer att tillåga vad gäller motivfrågan och vem som kan tänkas ligga bakom?