Citat:
Jag håller med. Om Oskar hittats hängd borde åtminstone hans dödsorsak vara fastslagen, såvida det inte rör sig om hårklyverier huruvida han dog av hängningen eller av giftet han tagit strax före.
Citat:
Eftersom det inte finns i tråden rör det sig nog om ett rykte bland grannar. Kanske någon sett en vit budbil där (t.ex. ett pizzabud eller vad som helst) och fått för sig att det var anticimex (om de nu har vita bilar). Eller så har ryktet uppstått efter att de läst här i tråden att elen var avstängd den 6 januari. De har då dragit slutsatsen att familjen var borta då och kommit fram till, att anledningen måste vara att anticimex skulle dit. De har kanske själva problem med vägglöss i sina hem?Eeh, vad är det för rykte som rör Anticimex? Mycket har man läst och jag har hängt i tråden från start men detta har jag aldrig någonsin hört talas om tidigare vad jag kan minnas.
Nu avfärdades visserligen just det ryktet men jag blev nyfiken, varför skulle just Anticimex varit i villan och hur skulle det kunna ha med saken och morden att göra?
Nu avfärdades visserligen just det ryktet men jag blev nyfiken, varför skulle just Anticimex varit i villan och hur skulle det kunna ha med saken och morden att göra?
Jag kommer att tänka på poeten Dan Andersson som dog endast 32 år gammal på ett hotell i Stockholm, efter att rummet han fick hade sanerats för vägglöss och man inte vädrat ut koloxidgaserna tillräckligt. Jag misstänker att ryktesspridarna har något sådant i åtanke.
bara nyfiken på vad detta rykte egentligen består i.