2018-03-19, 22:14
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Volvos system för att bromsa automatiskt verkar inte vara utvecklat.

Första generationen misslyckades på visningen

https://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg

Frågan är om det någonsin har fungerat som det är tänkt
Den där händelsen kommer jag ihåg och den var säkert snopen för Volvo men kom igen, det är ju för fan åtta år sedan. Tror du inte tekniken har blivit bättre sedan dess?

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Finns det diken på olycksplatsen?
Nej men däremot en trottoar och utanför den plant gräs så det fanns goda möjligheter att köra av vägen utan större risk. Sannolikheten att någon gick på trottoaren samtidigt är lägre än att träffa en utomjording.

Citat:
Det har redan visat sig att hon bröt mot trafikreglerna.
Det har det så helvete heller. Sluta skita ur dig sånt som du inte har en djävla aning om.
Citera
2018-03-19, 22:15
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/vmzMqw/jag-skulle-aldrig-kliva-in-i-en-sjalvkorande-volvo

Puckot Collin går bananas. Han verkar tro att de släpper ut självkörande bilar som tror att människor bara kan förekomma på övergångsställen. Jösses...
Citera
2018-03-19, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
*klipp*

Det har det så helvete heller. Sluta skita ur dig sånt som du inte har en djävla aning om.
Enligt rapporteringen korsade hon gatan där det inte fanns något övergångsställe.
Citera
2018-03-19, 22:29
Medlem
Sinclairs avatar
Tills motsatsen bevisats är jag övertygad om att kvinnan orsakade olyckan hon dog i. De fakta vi vet än så länge motsäger inte detta.
Citera
2018-03-19, 22:29
Medlem
skunkjobbs avatar
Här är en gatuvy på olycksplatsen: https://www.google.se/maps/@33.4367324,-111.9428035,3a,75y,330.02h,73.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1sji8m1WaxqWMfNDxOFJRjCQ!2e0!7i1 3312!8i6656

I länken till abc15 tidigare i tråden ses cykeln ligga precis efter den blå skylten med vit text som syns nära i Googles gatubild. Det är en stor flerfilig väg där det ser ut som att cyklar ska hålla sig till höger om den heldragna kantlinjen fram till c:a 100 m före olycksplatsen. Vid olycksplatsen har den heldragna linjen upphört och strax efter så är det målat ett cykelfält för cyklister som ska fortsätta rakt fram. Det finns inget övergångsställe i närheten och inga anslutande vägar som en cyklist kan dyka upp från plötsligt. Snacket om "didn't use the crossroad" eller vad det stod är ovidkommande skitsnack då någon sådan inte ens fanns i närheten.
Citera
2018-03-19, 22:31
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vansinne låta sådana bilar vara ute och köra. Jag trodde inte det fanns självkörande bilar. Helt vansinnigt med den kassa tekniken som finns idag.

"Kassa tekniken"? Du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om.
Citera
2018-03-19, 22:32
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Enligt rapporteringen korsade hon gatan där det inte fanns något övergångsställe.
Du skrev "Det har redan visat sig att hon bröt mot trafikreglerna." Det har det så fan heller säger jag då för det har det inte. Någon har påstått att hon korsade vägen där det inte var något övergångsställe.

1. Vet du att det stämmer?
2. Vet du om det vore olagligt om det skulle stämma?
3. Se mitt föregående inlägg, det fanns inte ens något övergångsställe att låta bli att använda.
4. Skriv inte att saker är fakta när du inte vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Tills motsatsen bevisats är jag övertygad om att kvinnan orsakade olyckan hon dog i. De fakta vi vet än så länge motsäger inte detta.
Hur kan du vara övertygad om sånt som du inte har en djävla aning om? Vi har inga fakta som säger varken det ena eller det andra.
Citera
2018-03-19, 22:34
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vansinne låta sådana bilar vara ute och köra. Jag trodde inte det fanns självkörande bilar. Helt vansinnigt med den kassa tekniken som finns idag.

Vad är det du tycker är så kasst med dagens teknik? Menar du att självkörande fordon kör sämre än människor?
Citera
2018-03-19, 22:36
Medlem
Citat:
Här är en gatuvy på olycksplatsen: https://www.google.se/maps/@33.4367324,-111.9428035,3a,75y,330.02h,73.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1sji8m1WaxqWMfNDxOFJRjCQ!2e0!7i1 3312!8i6656

I länken till abc15 tidigare i tråden ses cykeln ligga precis efter den blå skylten med vit text som syns nära i Googles gatubild. Det är en stor flerfilig väg där det ser ut som att cyklar ska hålla sig till höger om den heldragna kantlinjen fram till c:a 100 m före olycksplatsen. Vid olycksplatsen har den heldragna linjen upphört och strax efter så är det målat ett cykelfält för cyklister som ska fortsätta rakt fram. Det finns inget övergångsställe i närheten och inga anslutande vägar som en cyklist kan dyka upp från plötsligt. Snacket om "didn't use the crossroad" eller vad det stod är ovidkommande skitsnack då någon sådan inte ens fanns i närheten.
I många amerikanska delstater är det förbjudet att korsa gatan där det inte finns något övergångsställe.

Kvinnan må ha cyklat tidigare men vad som rapporterats har hon försökt korsa gatan gående. Detta är inte tillåtet så länge det inte finns något övergångsställe.

Som sagt, jag har räddat livet på många sådana idioter, på den tiden jag körde buss i Sthlm. När bussarna ni blir självgående kanske det blir dödsstraff på att bära sig så korkat åt.
Citera
2018-03-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanadale
Waymo är väl ett dotterbolag till Google och helt skilt från Uber?
Korrekt. Det var mest för att nyansera bilden av självkörande fordon som skrivs av en del här i tråden, se tex. Hegamon.
Citera
2018-03-19, 22:38
Medlem
Citat:
Du skrev "Det har redan visat sig att hon bröt mot trafikreglerna." Det har det så fan heller säger jag då för det har det inte. Någon har påstått att hon korsade vägen där det inte var något övergångsställe.

1. Vet du att det stämmer?
2. Vet du om det vore olagligt om det skulle stämma?
3. Se mitt föregående inlägg, det fanns inte ens något övergångsställe att låta bli att använda.
4. Skriv inte att saker är fakta när du inte vet.

Hur kan du vara övertygad om sånt som du inte har en djävla aning om? Vi har inga fakta som säger varken det ena eller det andra.
Jag har ingen anledning att betvivla att vitten har beskrivit det här korrekt och ja det vore olagligt.
Citera
2018-03-19, 22:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Såvida det inte är fordon av typen spårvagn och liknande på räls, hur kan man ens tänka sig att sätta sig i ett förarlöst fordon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in