Citat:
Ursprungligen postat av
Grunkz
SVT Aktuellt kör nu ett propagandainslag om ämnet. Chang Frick kallas "känd Kreml-vän"
Nja, jag lyssnade noggrant eftersom jag ställer mig frågande till om Chang och NI kan sägas vara "ryssvänligt" som lögnpressen nu påstår.
Det de sade själva – redaktionellt – var att säga att Bali fått mejlen från den "högerpopulistiska och – enligt många – ryssvänliga sajten ".
Sedan lät de Isobel Hadley-Kamptz säga att Bali fått "tips från en känd Kremlvän".
15 minuter in i sändningen:
https://www.svtplay.se/video/17322478/aktuellt/aktuellt-19-mar-21-00-1?start=auto
Det är skillnad på vad redaktionen tillåts säga och vad den kan låta tillfrågade kommentatorer utifrån säga (utan att behöva ta avstånd), så det är därför de bjuder in IHK att uttala sig här så att propagandan om ryska kopplingar till Bali ska kunna trummas in med insinuationer, utan att man bryter mot sändningsavtalet.
Men det är riktigt fult gjort av statstelevisionen att sprida vidare illvilliga ogrundade rykten och förtal på det här sättet. Men nu har valrörelsen börjat och då ska – som sagt – rysskräcken utnyttjas maximalt av De Goda™ för att misstänkliggöra invandringskritiker och andra frispråkiga nu när rasiststämpeln slutat fungera när vår invandringspolitik officiellt har havererat i ekonomisk kris och brottslighet.