2018-03-19, 21:03
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
En gedigen militär utbildning i ett Nato-land och sedan yttersta vänstern i Sverige. Jo, jo det kanske inte är något bevis för att vara en agent som antas stå i ett buskage med en kamera hängandes kring halsen. Dessutom ett "måläktenskap" i bagaget med en aktiv vänsterkvinna som på den tiden var en av de framträdande i det - för somliga - föraktliga landet Sverige.

KFML (r) - om du läser Frank Baudes memoarbok "Mot strömmen..." (utgiven år 2000) hade många kontakter med internationella befrielseorganisationer. (r)-arna deltog på möten utomlands och mottog i Göteborg framträdande representanter för olika befrielseorganisationer. (r)-arna hade ett stort engagemang i Palestinafrågan med aktiva medlemmar i lägren. Många av dessa befrielseorganisationer var terroriststämplade av USA, bland dem ANC i Sydafrika som efter Sharpevillemassakern antog en mer våldsam väg.

En CIA-agent (två faktiskt) i Göteborgs innersta KFML-krets gav namn och ansiktskännedom om viktiga figurer bland dessa befrielseorganisationer som (r)-arna kände politiskt brödraskap med.

CIA är inte dumma alls!

År 2000 satt en amerikan med amerikansk medborgarskap, både som CIA-agent och som socialchef på socialförvaltningen i Bergsjöns stadsdel i Göteborg. Där hade han från sin post tillgång till alla data på invånarna i stadsdelen Bergsjön som är mycket invandrartätt. På den politiska dagordningen vid den tiden fanns terrorismen i namn av islam även i Göteborg, så den jänkaren visste var han satt sig och vilka uppgifter han hade att förmedla "hem" för att kartlägga "nätverken".

Åter igen: CIA är inte dumma alls!

edit: CIA har uppfunnit nya metoder för underrättelseinhämtning i ett land där styrande och ställande ibland hjälpt agenterna fram. När det gäller AE var rektorn vid Glöteborgs universitetet åren 1972-82, Georg Lundgren med en bakgrund från FOA, en av hans nära vänner enligt en r:are som lämnat mig viss information om hans person när vi delat en flaska rödvin.

Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tja det är allt bra diffusa uppgifter du kommer med kring den förstnämnde för att påstå att han är CIA men inget är uteslutet. Grundläggande flygutbildning på Chipmunken som dekommissionerades 1971. Att Kfml-rs lilla krets skulle vara intressant för CIA verkar dock osäkert. Lika osäkert som att man var intresserad av invånarna i Bergsjön 30 år senare. Det var mest Sapo dvs S som var oroliga där men visst hade de studieresor till Albaninen och Palestinska flyktingläger samt andra organisationer men ganska många var ju "kulturarbetare" också.
Tvivlare behövs och en sådan är alltid välkommen i min krets!
Citera
2018-03-19, 21:24
Medlem
Citat:
Tvivlare behövs och en sådan är alltid välkommen i min krets!

Ja jag håller som sagt Öppet. Var där i Göteborg på universitetet och frotterade mig med både den ene och den andre. Sovjets ambassad var aktiv i söka skapa kontakter med universitetsfolk på den tiden och det var nog inte för den goda grannsämjans skull men där fanns också mossads folk som "gästforskare" etc så varför inte CIA. Mitt intryck var att det var mestadels unga och naiva människor men med en irriterande toppstyrd strategi att försöka "kuppa" olika möten med uttröttningstaktik för att styra beslut till glättiga slagord. Fanns en liten militant grupp där som var anhängare till Professor B som ansåg att att knarkare =trasproletariat som skulle klämmas till.

Kopplingar till Palmemordet är dock långt i fjärran.
Citera
2018-03-19, 21:35
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ser du något ytterligare bakomliggande motiv, utöver intresset för att gestalta mordet på Kungen?

Ja, målet med GM:s teaterföreställning på mordplatsen (kungamordet) var å ta kontroll över (stoppa) premiärföreställningen om Anckarström och teater utbyggnadsplanerna hemma i Vallentuna 1985/86 Han lyckades stoppa premiärföreställningen om Anckarström men inte teater utbyggnaden.
Senast redigerad av 299792458 2018-03-19 kl. 21:43.
Citera
2018-03-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ja, målet med GM:s teaterföreställning på mordplatsen (kungamordet) var å ta kontroll över (stoppa) premiärföreställningen om Anckarström och teater utbyggnadsplanerna hemma i Vallentuna 1985/86 Han lyckades stoppa premiärföreställningen om Anckarström men inte teater utbyggnaden.
Ursäkta mig, men utan möjlighet att värdera denna information eftersom du envisas med att lägga fram små, små fragment av det du antyder är den absoluta sanningen, så framstår denna "lösning" på mordet som det stolligaste sedan att Palme skulle ha låtit sig mördas för att han skulle ha haft Aids. Säg nu vad det är du har, eller finn dig i att bli avfärdad som någon som glömt ta sin psykofarmaka.
Citera
2018-03-19, 22:11
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Ja jag håller som sagt Öppet. Var där i Göteborg på universitetet och frotterade mig med både den ene och den andre. Sovjets ambassad var aktiv i söka skapa kontakter med universitetsfolk på den tiden och det var nog inte för den goda grannsämjans skull men där fanns också mossads folk som "gästforskare" etc så varför inte CIA. Mitt intryck var att det var mestadels unga och naiva människor men med en irriterande toppstyrd strategi att försöka "kuppa" olika möten med uttröttningstaktik för att styra beslut till glättiga slagord. Fanns en liten militant grupp där som var anhängare till Professor B som ansåg att att knarkare =trasproletariat som skulle klämmas till.

Kopplingar till Palmemordet är dock långt i fjärran.
Inte alls. Kopplingarna till MOP finns där på flera plan. AE är nederländare sedan födseln och har språket som bär stor släktskap med afrikaans.

AE är en av de mest bort redigerade på Internet. Hans historia i KFML(r) finns det få spår av idag på nätet. Många av hans skrifter/pamfletter har funnits då man sökt på nätet. Bilder från den militära utbildningen i Kanada var tidigt raderat: jag kunde konstatera detta redan 1995.

Det har funnits foton av honom på Internet när han i modern tid - 2000-talet - besökt arrangemang av den nederländska flottan i Holland. Den bilden finns inte längre på Internet.

På Youtube har det funnits flera inslag med honom, bl.a. långa intervjuer som inte längre finns kvar.

Bilden av en professor emiritus som inte är helt okänd i den internationella akademiska världen - bl.a. har han deltagit i flera resor till Antarktis (Founding member of the Scientific Committee on Antarctic Research's) - som helt raderas från Internet och knappast av honom själv är ett tecken i skyn att han har starka krafter omkring sig! (min understrykning)

I Kanada studerade han matematik och fysik och är en i vetenskapsteoretiska kretsar erkänd expert på Einsteins relativitetsteori. I England tog hans akademiska studier en vändning mot en humanistisk inriktning i London innan han kom till Sverige och etablerade sig som vetenskapsteoretiker.

Till England kom han f.ö. för att övervaka och delta i Russeltribunalen efter dess bildande 1966: den hade som syfte att studera Vietnamkrigets verkningar.

Sen bidde det KFML(r) i Götet.

Här en podcast där AE diskturerar relativitetsteorin med fysiker. (Mycket mer än så återstår inte efter allt redigerande ngn ägnat sig åt)
https://soundcloud.com/user-676130804/44-einsteins-relativitetsteori

Den mannen har en historia som sträcker sig långt, från Vietnamkrigets dagar och kanske räcker över MOP!

Edit: ett foto på stjärnan http://www.bildningspodden.se/wp-content/uploads/2016/12/Relativitetsteorin-g%C3%A4ster-300x197.jpeg i samband med podden om relativitetsteorin. Mannen till vänster i bild har militär Nato-utbildning, är expert på einsteins relativitetsteori och har varit en frontfigur i KFML(r) bredvid Frank Baude.
Senast redigerad av MossTrums 2018-03-19 kl. 22:25.
Citera
2018-03-19, 22:17
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det var Rikard Wide jag menade. I förhöret nämns ingen taxi av honom. Någon minns uppenbarligen fel. Kanske Anna Hage som ju skriver ned sin historia 30 år efteråt. Vore dåligt polisarbete att låta vittnen åka tillsammans i en bil med möjlighet att påverka varandras utsagor. Både RW med kollega och de båda livvakterna var måna om att få in vittnena på förhör innan de pratat med pressen.
Det här skulle vara intressant att få klarhet i. Jag reagerade direkt när jag läste hur vittnena haft gott om tid att prata med varandra och Hages berättelse verkar för mig helt trovärdig. Polisen ville helt enkelt inte att något vittne från mordplatsen skulle kunna göra sig gällande senare i rätten eftersom det egna dubbelspelet kring Holmér och mot Säpo så totalt hade misslyckats fast uppsåtet nog varit det bästa i att tillsammans försöka lura kuppmakarna.
Eftersom spelet var förlorat så gällde det att hålla ihop och förvirra utredning, rätt och allmänhet för att inte själva bli åtalade. Endast de hemlige har ju rätt att agera utanför lagen medan enskilda polismän får handla på egen risk om de tar egna initiativ. Polisens och militärens inbördeskrig pågick under hela Palmes tid så som Falkenstam beskrev. Det fick
sluta med en statskupp och anpassning till amerikansk rättsordning och militärpsykologisk diktatur, medan demokratin får fortsätta som spel för galleriet....
Hur nya maktmissbrukare sedan försökt styra över, förvränga och påverka vittnesmålen ger Hage många exempel på i övrigt. Man tror bara inte det är sant!
Citera
2018-03-19, 22:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
tror jag med, han insåg att han försagt sig.
Vad sa han när han försade sig?
Citera
2018-03-19, 22:24
Avslutad
Citat:
Du bortser bland annat ifrån alla sydafrikaner som tipsat TRC om MOP mm, samt sådana som Chip Tatum och många många andra. Indicier, javisst, men det är vad vi har i MOP.

Syndafrikansk polis klagar på att svensk polis gjort väldigt halvhjärtade utredningsförsök. Kvittodiskussion är en detalj i sammanhanget.

Lingärdes utpekande och förklaring till polisresor till SA.
Det här var ändå en regim som mördade 100tals personer världen över.
Sydafrikansk säkerhetstjänst fortsatte mycket business as usual efter mandelas tillträde.

Se det 3-delade inlägget jag gjorde för några dagar sedan + GKs anmärkningar så är det ett berg av indicier.
Det finns som du vet andra vittnesmål om att Willsiamsson var i sthlm, mm.

CGÖ+ VCs kontakter är också fina sammanträffanden.

IPC mm.

Inget annat "spår" har så mycket substans som SA om än där varje enskilt indicium är litet.

Tal om afrikaansliknande språk här coh var.

Lägg där till att revolver var tjänstevapnet
Citera
2018-03-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ja, det kan handla om dubbelprotokollet som väckte trollet.
När sakargumenten saknas så återstår trollargumentet som det ultimata slutliga argumentet och då är botten nådd. Den typen av argumentationer har ingen som helst seriös avsikt. Vi ser samma sak i alla 911 trådar. Varje gång de dåliga och falska påståendena faller så kommer den typen av argument fram och det är inte första gången heller. Varje gång i symbiotiskt ryggdunkande.

Det är lika verkningslös varje gång och har inte stoppat trådens framsteg hur många långrandiga trutherskällor som än citeras om och om igen eller hur många patetiska invektiv som upprepas.
Citera
2018-03-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biooid
https://imgur.com/a/QPpOH

Vad trevligt att du är synsk och kan kolla upp invändningen från mig innan du ens fått kommentaren här på nätet. Kanske du kan förutse vem av de som pekar ut mördaren och som har kontakt med PU som snart kommer att vinna jackpoten. Tiotusenkronorsfrågan.

Ps hälsa till Remstam!
Citera
2018-03-19, 23:34
Medlem
Citat:
Inte alls. Kopplingarna till MOP finns där på flera plan. AE är nederländare sedan födseln och har språket som bär stor släktskap med afrikaans.

Lite starkare argumentationer får du allt presentera för att övertyga mig. Den typen av samband kan man sålla fram kring det mesta.

Citat:
T ex Jan Guillio utbildad på underättelseskolan sedan hastigt och lustigt kommunist som lämnade uppgifter till Säpo och "förvarnade" om IB affären för att slutligen bli kompis med Elmer. Dessutom Fransktalande så det finns en koppling till kockens upprepning av mordet på Gustav III.
Citera
2018-03-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det var Rikard Wide jag menade. I förhöret nämns ingen taxi av honom. Någon minns uppenbarligen fel. Kanske Anna Hage som ju skriver ned sin historia 30 år efteråt. Vore dåligt polisarbete att låta vittnen åka tillsammans i en bil med möjlighet att påverka varandras utsagor. Både RW med kollega och de båda livvakterna var måna om att få in vittnena på förhör innan de pratat med pressen.

När det gäller den storyn så skulle det ju bekräfta min uppgift att Delsborn snappat upp olika saker från vittnena som han faktiskt inte sett själv. Kan vara viktigt för utredarna att kartlägga hur vittnen påverkat varandra för att kunna bedöma utsagorna.

Helt klart är ju att de diskuterat med varandra redan på mordplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in