Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 17:20
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Som tur är kan man förändras och ändra ståndpunkt.

Krävs mer för det än att vara en random struts.

Yes. Han har ju ändrat inställning en hel del i takt med att hans inflytande och makt har ökat.
Citera
2018-03-19, 17:24
Medlem
baggebo1s avatar
Noterar att AfS officiella twitterkonto retweetar Jonssons bra tweet (som figurerade men raderades tidigare i tråden):

https://twitter.com/erikdierooi/status/975686638838960129

Och Kasselstrands Balikritiska. Däremot inte Hahnes.

Gott så.
Citera
2018-03-19, 18:54
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Men herregud, tolkar ni Hahnes tweet som en faktiskt invit till partiet? "Alternativ för avhoppare" har lite humor och det kan väl närmast ses som ett litet stöd för Bali (eller kanske en liten knuff i rätt riktning) efter att han har blivit avrättad PK-style.

Att inte rösta på ett parti pga hur någon representant beter sig på Twitter fast än man håller med om deras politik är ju skrattretande. Blir ni provocerade av Trumps tweets också? Det är uppenbart att de har blivit inspirerade av honom.. Deras marknadsföring fungerar uppenbarligen och med lite tur så kanske även MSM snappar upp det och AfS får mer reklam

Inte i det här fallet, det är inte så lyckat att reta upp uppskattningsvis 50% av sin tilltänkta målgrupp.

https://mobile.twitter.com/William_Hahne/status/975463923053973506
Citera
2018-03-19, 19:42
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Förstår inte problemet egentligen. Ställer Hanif upp på partiprogrammet så varför inte? Hade ju plockat till sig mängder med röster. AFS är trots allt ett populistiskt parti, inte ett rasnationalistiskt. Nu lär det ju självklart inte ske men smart utspel av Hanhe. Skulle dragit det längre med en insändare kanske.
Det är klart att han kan bli medlem. Men det blir lätt lite fel när han ska verka för sin egen återvandring, tänker jag. Jag tror inte heller att han skulle lyckas med att locka röster i den rollen.
Citera
2018-03-19, 20:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Inte i det här fallet, det är inte så lyckat att reta upp uppskattningsvis 50% av sin tilltänkta målgrupp.

https://mobile.twitter.com/William_Hahne/status/975463923053973506

Tweeten har retat upp extremt få personer och om ett par dagar så är den helt glömd.
Citera
2018-03-19, 20:40
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Tweeten har retat upp extremt få personer och om ett par dagar så är den helt glömd.

Förhoppningsvis är det inte så många som följer Hahne på Twitter, så i praktiken kanske det stämmer att det är extremt få personer som han har retat upp. Men jag är övertygad om att ca 50 procent av AfS tilltänkta målgrupp inte vill se Hanif B i AfS.
Citera
2018-03-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Där rök förmodligen min röst på AfS iaf. Jag trodde AfS skulle skicka hem muslimerna, inte släppa in dem i sitt parti. Bättre att rösta på SD då för ett säkert kort, eller NMR om man vill gå den hårda vägen. Finns inget behov av ett mini SD när det redan finns ett stort SD.
Citera
2018-03-19, 20:52
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Förhoppningsvis är det inte så många som följer Hahne på Twitter, så i praktiken kanske det stämmer att det är extremt få personer som han har retat upp. Men jag är övertygad om att ca 50 procent av AfS tilltänkta målgrupp inte vill se Hanif B i AfS.
Vad tycker Hanif själv, har han svarat? Min gissning är att han inte alls är road av att bli inbjuden i AFS, ungefär som när Marcus Birro fick avsmak av sällskapet som flockades kring honom när han blev MSMs persona non grata? Det är inte lika hippt att röra sig i nationalistiska kretsar som det är att agera proffstyckare och säga konstiga saker i SVT.

Jag önskar egentligen att tråden kunde sluta handla om Hanif Bali nu, men visst, detta diskuteras ju pga Hahnes inlägg.
Citera
2018-03-19, 20:56
Medlem
apelsinhimlens avatar
Bara en undring.

Varför rösta på AfS när många benämner höstens val som ett ödesval?

Ett parti som inte kommer få något inflytande efter valet.

Alla tänkande människor begriper att inte AfS når upp till de dryga 250 000 röster som krävs för att få 4 % och komma in i riksdagen.

Att rösta på AfS hjälper bara Socialdemokraterna att hålla SD borta.
Citera
2018-03-19, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Bara en undring.

Alla tänkande människor begriper att inte AfS når upp till de dryga 250 000 röster som krävs för att få 4 % och komma in i riksdagen.

Finns många av oss som är besvikna på SDs mjuknande och inte längre ser dem som en lösning. De jag känner som går i tankar på att rösta på AfS har planen att avvakta och se ifall det ser troligt ut att AfS når upp nära 4% innan valet, och bara lägga rösten på AfS om det känns hyfsat säkert.
Citera
2018-03-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Finns många av oss som är besvikna på SDs mjuknande och inte längre ser dem som en lösning. De jag känner som går i tankar på att rösta på AfS har planen att avvakta och se ifall det ser troligt ut att AfS når upp nära 4% innan valet, och bara lägga rösten på AfS om det känns hyfsat säkert.

Så ett parti som kanske får ett par procentenheter som SD förlorar till sjuklövern blir då "lösningen"??

Har absolut inget emot afs men hade gärna sett att det hade lanserat sig efter valet för att under fyra kommande år bygga upp partiet till något som blir röstbart.
Citera
2018-03-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Bara en undring.

För att många inte tror att SD kommer lösa alla invandrings-relaterade problem som finns. Så enkelt är det. Det är därför jag kommer rösta på AFS istället för SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in