2018-03-19, 20:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badminton123
Har försökt skumma igenom ett antal sidor men finner det lönlöst givet närmare 25’000 inlägg. Skulle någon vänlig själ kunna sammanfatta vad som orsakat familjens död? Tack i så fall.

Jag kikar in här då och då.
Men tror man fortfarande bara spekulerar i cirklar
Citera
2018-03-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Har hängt här i några veckors tid och det stämmer som du säger
Citera
2018-03-19, 21:46
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Ja precis, det menade jag också när jag skrev (ursäkta om det var otydligt). Men de ansåg sig själva ha rätten att besluta att döttrarna inte heller hade någon livskvalitet. Jag hade förstått det mer om föräldrarna avslutade sina egna liv (om än själviskt mot döttrarna det också), men här försökte e spela gud och även anse att döttrarna heller inte hade någon livskvalitet värt att leva vidare på. Det förstår jag inte och kommer aldrig förstå.
Rent psykologiskt kallas det att leva i "symbios". Leva nära varandra.Att inte kunna se varandra som psykologiskt oberoende varelser. Det är en störning.Personlighetsstörning.
(Terminology: " Symbiotic Relationship " ,"Emotional symbiosis ").
Citera
2018-03-19, 22:04
Medlem
Anabellas avatar
Fortfarande oklart hur Bjärredsfamiljen avled:

https://www.expressen.se/kvallsposten/fortfarande-oklart-hur-bjarredsfamiljen-avled/
Citera
2018-03-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella

https://www.expressen.se/kvallsposten/fortfarande-oklart-hur-bjarredsfamiljen-avled/

"Det är oklart vilken information som polisen att lämna till allmänheten och massmedia när provsvaren kommer."
Det tolkar jag som att nån slags information kommer att lämnas och troligtvis får vi lite mer kött på benen då
Citera
2018-03-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badminton123
Har försökt skumma igenom ett antal sidor men finner det lönlöst givet närmare 25’000 inlägg. Skulle någon vänlig själ kunna sammanfatta vad som orsakat familjens död? Tack i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Har hängt här i några veckors tid och det stämmer som du säger

Inget direkt nytt. Nytt folk kommer in och så börjar spekulationerna om igen. Man har kanske kommit lite djupare i det men fortfarande inte närmare tycker jag ;-)
Citera
2018-03-19, 22:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Anmärkningsvärt att de inte kan precisera dödsdatumen mer än "i januari", tycker jag. Det tyder ju på att de inte haft kontakt med utomstående under flera dagar före den 9:e. Åtminstone har någon, eller flera i familjen inte haft kontakt med utomstående. Kanske Oskar pratade med sin syster den 7 januari, men det är väl bara ett rykte? Att man kan fastslå att de inte legat döda sedan före årsskfiftet beror nog på att föruttnelseprocesserna inte kommit tillräckligt långt för det.
Citera
2018-03-19, 22:34
Medlem
Citat:

Tack för länken. Bra att få info från officiellt håll, tycker jag. Märkligt att inte ens dödsdatum är fastställd. Någon här hade ju påstådd att OH hade pratat med sin syster den 7/1 och att HB var inloggad på sin dator den 6/1 (hur man nu kan veta allt det där här). Hade trodd att man då visste dödsdatum.
Citera
2018-03-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Anmärkningsvärt att de inte kan precisera dödsdatumen mer än "i januari", tycker jag. Det tyder ju på att de inte haft kontakt med utomstående under flera dagar före den 9:e. Åtminstone har någon, eller flera i familjen inte haft kontakt med utomstående. Kanske Oskar pratade med sin syster den 7 januari, men det är väl bara ett rykte? Att man kan fastslå att de inte legat döda sedan före årsskfiftet beror nog på att föruttnelseprocesserna inte kommit tillräckligt långt för det.

Stämmer. Talar i alla fall inte för att OH var på jobbet den 8/1, eller?
Citera
2018-03-19, 22:37
Medlem
Citat:

Äntligen lite mer information om detta i media och från polisen! Det öppnar för att vi på sikt får veta mer.

Jag fastnade bla för detta:
"Stefan Svensson gör dock ett undantag utan att gå in på vilket rykte det handlar om.

– Det stämmer inte att Anticimex varit i villan, säger han."

Eeh, vad är det för rykte som rör Anticimex? Mycket har man läst och jag har hängt i tråden från start men detta har jag aldrig någonsin hört talas om tidigare vad jag kan minnas.
Nu avfärdades visserligen just det ryktet men jag blev nyfiken, varför skulle just Anticimex varit i villan och hur skulle det kunna ha med saken och morden att göra?

OBS jag tror INTE att Anticimex har något med saken att göra bara för att klargöra det bara nyfiken på vad detta rykte egentligen består i.
Citera
2018-03-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Tack för länken. Bra att få info från officiellt håll, tycker jag. Märkligt att inte ens dödsdatum är fastställd. Någon här hade ju påstådd att OH hade pratat med sin syster den 7/1 och att HB var inloggad på sin dator den 6/1 (hur man nu kan veta allt det där här). Hade trodd att man då visste dödsdatum.

att HB varit inloggad mm är nog för att det tog ett par dagar innan de försvann från googels söksida Sen har allt försvunnit efter hand som någon hittat något på någon sida, Troligtvis för att anhöriga är på denna tråden och läser. Själv tror jag att någon av oss här kan vara en anhörig och själv vill veta lite mer om vad som hänt. Hade de släppt avskedsbrevet hade nog många ? försvunnit.
Citera
2018-03-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Yes, även att alla skulle tagit gift utom pappan som hittades hängd blir jag osäker på nu hur pass säkert denna information egentligen är med tanke på det som står i artikeln.

Visserligen kan det ju vara så att man starkt misstänker just dessa dödsorsaker men måste få dem bekräftade, vilket dröjer. Men artikeln sådde nästan fler frön av tvivel och frågor än gav svar. Dock gav den viss förhoppning om att mer information och svar kan komma till allmänheten på sikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in