2018-03-19, 16:37
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Ja det ger även en amatör en enkel förklaring kring fenomenet och det är nog din nivå. Du kan motsäga experterna som undersökt kropp och kulor. Skl och FBI bland annat med resonemang som inte håller. Vem har bevisbördan. Klassiskt omvänd bevisning gäller dock för dig och då måste det bevisas att du inte kan flyga på ett järnspett till månen.

Alla som följer det här förstår nog vad det handlar om när di dunkar den rygg du dunkar nu.

bla,blabla,.....svammel svammel.....dunkar inte ryggar, det är inte min MO, men förstår att bullies tänker så.
Citera
2018-03-19, 16:39
Medlem
Aftonbladet 1986-03-19
https://drive.google.com/file/d/1CHPz4W5nL7iJbkkS_zihdSLoHh0n5PDU/view

Här skriver man om Victor G och EAP.

Man hävdar bland annat att personer från EAP fått vapenutbildning i dåvarande Västtyskland,
under ledning av nynazisten Karl-Heinz Hoffmann.

Citat " Det kan bli nödvändigt att skjuta Palme" talesman för EAP till svensk journalist 1984.
Citera
2018-03-19, 16:40
Medlem
hehehos avatar
undrar va det var för viktig diskussion som trollen försökte trolla bort?
Citera
2018-03-19, 16:43
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Det är intressant att trådens troll alltid är mest allerta om "fel vapen", "fel kulor" eller sydafrika nämns.

Jag undrar ibland varför

Sydafrikaspåret är ett av de mest genomtröskade av PU. Ändå har aldrig något med verklig substans till brottsplatsen kommit fram. Vad vi vet är att ett antal personer väldigt tidigt pekar ditåt. K-G Bäcks SIS-källa, Pär Westberg och Anders Ferm för att nämna några.

De Wet Potigieter skriver en bok, "Total Onslaught" där han påstår att mördarna lämnat spårbara kvitton till hotel i Stockholm. I vad som skulle vara det mest spektakulära mordet i landets historia, , vem tror på sånt? Vill dom åka fast eller öppna upp för att bli utpressade?
Det slås på trumman om den s k "Uppsala-group" som ska finnas i Uppland, men ingen kan någonsin knytas dit med något som kallas säkerhet. Än mindre kan någon av denna obefintliga grupp placeras vid sveavägen.

Flygare kom med braskande nyheter att Eugene de Kock skulle lämnat landet på lördagsmorgonen. Det sig vara en svensk gubbe som var född 1936. Han pekade frenetiskt mot att EDK skulle varit på Grand och grundade detta på Birgitta Wennerlings tvåsekunders iakttagelse av en man som hon tidigare sett likheter med hos både Viktor Gunnarsson och Christer Pettersson. Att BW sett den mannen vid slussen söndagen den andra mars och angett detta i förhör var petitesser som Flygare hoppade över.

Sen har vi att den svenska politiken gentemot Sydafrika inte ändrade sig med Olof Palmes död. Biståndet ökade. Sist men inte minst är det för mig totalt osannolikt att Nelson Mandela vänt på varje sten för att avslöja om PW Bothas regim varit inblandad i MOP. Det hade legat i ANC-regeringens intresse, men något sådan kom aldrig fram.

Som med allt annat behövs handfasta fakta för att teorierna ska ha någon bäring. I MOP finns detta hos SÄPO-övervakarna och andra WT-män som bevisligen övervakat OP före MOP. Detta har SÄPOs egen hemligstämplade och undanstoppade PM från 860424 fastslagit. Något av den magnituden har har Sydafrika-spåren aldrig producerat. Skulle ex några av WT-gubbarna kunna kopplas till Pretoria så skulle tingens läge ändra sig, men det är något sådant som krävs. Inte vidlyftiga teorier där det pekas mot respektive favorit Svarte Petter.
Citera
2018-03-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Oj, vad upprörande det här var! Sådana kommentarer om paranoia osv brukar jag annars bara få av natokramare och redan vettskrämda stackare.
Det var egentligen inte så riktat mot dig, och jag har inte direkt någon uppfattning om dig. menade mer den allmänna paranoian som finns här i tråden där vem som helst kan bli misstänkt, agent eller desinformatör

Jag ville egentligen bara framföra en reflektion kring upphittadet av kulan men ångrade mig direkt eftersom det åter drog uppmärksamhet till mina bekantas nyligen avlidna fader. Jag har hört en del historier om vad som sägs ha varit en mycket sympatisk och excentrisk man, mot bakgrund av dem låter det otroligt att han skulle vara agent, men vad vet jag.

Natokramare: nej
Redan skrämd: kanske
Citera
2018-03-19, 16:48
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Aftonbladet 1986-03-19
https://drive.google.com/file/d/1CHPz4W5nL7iJbkkS_zihdSLoHh0n5PDU/view

Här skriver man om Victor G och EAP.

Man hävdar bland annat att personer från EAP fått vapenutbildning i dåvarande Västtyskland,
under ledning av nynazisten Karl-Heinz Hoffmann.

Citat " Det kan bli nödvändigt att skjuta Palme" talesman för EAP till svensk journalist 1984.

Tack för dom artiklarna! Äntligen fick jag veta vilka journalister som var med i Stasis bekräftade redan 1992 i tidningen "journalisten" bekräftade kampanj mot EAP.

Wehrsportgruppe Hoffman har vissa likheter med delar av Klara Lidingö FBU, skulle var intressant att veta om det finns några kontakter mellan ex Åke J Eek och Karl-Heinz Hoffman.
Citera
2018-03-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Tack för dom artiklarna! Äntligen fick jag veta vilka journalister som var med i Stasis bekräftade redan 1992 i tidningen "journalisten" bekräftade kampanj mot EAP.

Wehrsportgruppe Hoffman har vissa likheter med delar av Klara Lidingö FBU, skulle var intressant att veta om det finns några kontakter mellan ex Åke J Eek och Karl-Heinz Hoffman.

Finns en hel del tidningsartiklar upplagda här
https://moparkivet.wordpress.com/media/tidningsklipp/
Citera
2018-03-19, 16:54
Medlem
hehehos avatar
Polisman Gs favvofilm "https://en.wikipedia.org/wiki/Training_Day" de säger lite om man är konspiratoriskt lagd (enligt facebook)
Citera
2018-03-19, 16:55
Medlem
Citat:
undrar va det var för viktig diskussion som trollen försökte trolla bort?
Jag kan vara den skyldige men är i så fall ett omedvetet troll. Jag har efter ett par veckors mopöp-ande skaffat mig ett konto och nu dragit upp ett gäng gamla ämnen lite på måfå vartefter jag kommit att tänka på dem. Om ni tycker att jag pajar tråden så får ni säga till.
Citera
2018-03-19, 16:59
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Sydafrikaspåret är ett av de mest genomtröskade av PU. Ändå har aldrig något med verklig substans till brottsplatsen kommit fram. Vad vi vet är att ett antal personer väldigt tidigt pekar ditåt. K-G Bäcks SIS-källa, Pär Westberg och Anders Ferm för att nämna några.

De Wet Potigieter skriver en bok, "Total Onslaught" där han påstår att mördarna lämnat spårbara kvitton till hotel i Stockholm. I vad som skulle vara det mest spektakulära mordet i landets historia, , vem tror på sånt? Vill dom åka fast eller öppna upp för att bli utpressade?
Det slås på trumman om den s k "Uppsala-group" som ska finnas i Uppland, men ingen kan någonsin knytas dit med något som kallas säkerhet. Än mindre kan någon av denna obefintliga grupp placeras vid sveavägen.

Flygare kom med braskande nyheter att Eugene de Kock skulle lämnat landet på lördagsmorgonen. Det sig vara en svensk gubbe som var född 1936. Han pekade frenetiskt mot att EDK skulle varit på Grand och grundade detta på Birgitta Wennerlings tvåsekunders iakttagelse av en man som hon tidigare sett likheter med hos både Viktor Gunnarsson och Christer Pettersson. Att BW sett den mannen vid slussen söndagen den andra mars och angett detta i förhör var petitesser som Flygare hoppade över.

Sen har vi att den svenska politiken gentemot Sydafrika inte ändrade sig med Olof Palmes död. Biståndet ökade. Sist men inte minst är det för mig totalt osannolikt att Nelson Mandela vänt på varje sten för att avslöja om PW Bothas regim varit inblandad i MOP. Det hade legat i ANC-regeringens intresse, men något sådan kom aldrig fram.

Som med allt annat behövs handfasta fakta för att teorierna ska ha någon bäring. I MOP finns detta hos SÄPO-övervakarna och andra WT-män som bevisligen övervakat OP före MOP. Detta har SÄPOs egen hemligstämplade och undanstoppade PM från 860424 fastslagit. Något av den magnituden har har Sydafrika-spåren aldrig producerat. Skulle ex några av WT-gubbarna kunna kopplas till Pretoria så skulle tingens läge ändra sig, men det är något sådant som krävs. Inte vidlyftiga teorier där det pekas mot respektive favorit Svarte Petter.
Du bortser bland annat ifrån alla sydafrikaner som tipsat TRC om MOP mm, samt sådana som Chip Tatum och många många andra. Indicier, javisst, men det är vad vi har i MOP.

Syndafrikansk polis klagar på att svensk polis gjort väldigt halvhjärtade utredningsförsök. Kvittodiskussion är en detalj i sammanhanget.

Lingärdes utpekande och förklaring till polisresor till SA.
Det här var ändå en regim som mördade 100tals personer världen över.
Sydafrikansk säkerhetstjänst fortsatte mycket business as usual efter mandelas tillträde.

Se det 3-delade inlägget jag gjorde för några dagar sedan + GKs anmärkningar så är det ett berg av indicier.
Det finns som du vet andra vittnesmål om att Willsiamsson var i sthlm, mm.

CGÖ+ VCs kontakter är också fina sammanträffanden.

IPC mm.

Inget annat "spår" har så mycket substans som SA om än där varje enskilt indicium är litet.

Tal om afrikaansliknande språk här coh var.
Senast redigerad av heheho 2018-03-19 kl. 17:11.
Citera
2018-03-19, 17:02
Medlem
299792458s avatar
Lisbeth P säger "det måste ha varit en ljuddämpare"

källa sida 9 https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMVDFMbjBQQ19nbUk/view

"Count Anckarström, by placing his hand on Gustavus shoulder, with the words, "Bonjour, beau masque." Anckarström fired immediately afterward from a pistol wrapped in wool"

källa sida 113 i boken "Mistress to an Age: A Life of Madame de Staël by J. Christopher Herold" från 1958
Citera
2018-03-19, 17:07
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Du bortser bland annat ifrån alla sydafrikaner som tipsat TRC om MOP mm, samt sådana som Chip Tatum och många många andra. Indicier, javisst, men det är vad vi har i MOP.

Ingen av dessa indicier når fram till Sveavägen. Det är inte indicier att SÄPO-folk i lönndom spanade på Olof Palme. övervaknings-PM är inte heller indicer utan fakta som finns där. Sydafrikaspåren innehåller inget av den digniteten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in