Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hur förstöra ett partis hela trovärdighet med en tweet? Hahne "briljerar":

https://twitter.com/William_Hahne/status/975463923053973506

De här människorna fattar tydligen ingenting. Jaja, det var ett par intressanta veckor.
Wiliam Hahne verkar vara en MENAfil. Han stödjer Palestina och vill nu ha med Hanif som är en stot motståndare mot nationalism och har försvarat imamen Rövfeldts invandrings politik som importerade 1 miljon tredje världen folk till Sverige. Kasselstrand har som tur i alla fall inte velat bjudit in Hanif.
Citera
2018-03-19, 10:57
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Wiliam Hahne verkar vara en MENAfil. Han stödjer Palestina och vill nu ha med Hanif som är en stot motståndare mot nationalism och har försvarat imamen Rövfeldts invandrings politik som importerade 1 miljon tredje världen folk till Sverige. Kasselstrand har som tur i alla fall inte velat bjudit in Hanif.

Vad har att stödja Palestina med att göra att vara en "MENAfil"?

Det är en princip sak att ett land inte ska kunna komma och ta land av andra länder lite hur dom vill som Israel ständigt gör iom att dom ständigt utökar sitt territorium.

Som nationalist borde den åsikten komma naturligt då man kan tycka att alla folk har rätt till sitt eget land där man har rätt att komma i första hand och känna trygghet. Något som knappast kan sägas om Palestina då Israel är där och härjar.

Tvåstatslösning, att Israel slurat expandera och både parter finner sig i situationen och slutar kriga är det enda rimliga.

Att blint bara backa Israel i den här frågan är dumt och tänker man ett varv till så är det något man borde inse.
Citera
2018-03-19, 11:19
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Om han inte har mandat att tala för partiet bör det förtydligas av andra företrädare.

Gustav Kasselstrand har ju hånat Hanif Bali på Twitter idag men det nämner du inte. Istället så lyfter du fram en tweet som kan tolkas som kontroversiell och använder den för att avfärda Alternativ för Sverige helt och hållet. Ger det ett seriöst intryck?
Citera
2018-03-19, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Vad har att stödja Palestina med att göra att vara en "MENAfil"?

Det är en princip sak att ett land inte ska kunna komma och ta land av andra länder lite hur dom vill som Israel ständigt gör iom att dom ständigt utökar sitt territorium.

Som nationalist borde den åsikten komma naturligt då man kan tycka att alla folk har rätt till sitt eget land där man har rätt att komma i första hand och känna trygghet. Något som knappast kan sägas om Palestina då Israel är där och härjar.

Tvåstatslösning, att Israel slurat expandera och både parter finner sig i situationen och slutar kriga är det enda rimliga.

Att blint bara backa Israel i den här frågan är dumt och tänker man ett varv till så är det något man borde inse.
Jag föredrar också en två stats lösning men det är skumt att han välkomnar någon som var för rövfeldts import av MENA samtidigt som han är för en MENA stat.
Citera
2018-03-19, 11:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Gustav Kasselstrand har ju hånat Hanif Bali på Twitter idag men det nämner du inte. Istället så lyfter du fram en tweet som kan tolkas som kontroversiell och använder den för att avfärda Alternativ för Sverige helt och hållet. Ger det ett seriöst intryck?
Jag nämner inte att gräset är grönt heller. Självklarheter är självklarheter. Det är det som sticker ut som är intressant. Jag tyckte Hahnes tweet var avslöjande. Tyvärr. För jag gillade vad jag såg. Särskilt programmet var ju fantastiskt.
Senast redigerad av baggebo1 2018-03-19 kl. 11:54.
Citera
2018-03-19, 12:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag nämner inte att gräset är grönt heller. Självklarheter är självklarheter. Det är det som sticker ut som är intressant. Jag tyckte Hahnes tweet var avslöjande. Tyvärr. För jag gillade vad jag såg. Särskilt programmet var ju fantastiskt.

Och hur ser din slutsats ut? Är AfS kontrollerad opposition?
Citera
2018-03-19, 12:32
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Och hur ser din slutsats ut? Är AfS kontrollerad opposition?
Nej. Min slutsats är att AfS är otillräckligt rustade. Kom ihåg att jag skrev detta som första inlägg efter att partiet presenterats:
Citat:
Hur AfS hanterar Janouch kommer att säga mer om partiet än alla intervjuer och partiprogram tillsammans. Hur de hanterar Janouch kommer nämligen att avslöja om de fattar DET på riktigt.
(FB) Gamla SDU bildar nytt parti: Alternativ för Sverige

Du kan byta Janouch mot Bali om du vill. Det är det där DETet, det handlar om.
Citera
2018-03-19, 12:47
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Har du ett mynt med en krona och en klave så det fortfarande ETT mynt.

??

Trådar om mynt och valuta finns säkert någonstans här på Flashback. Vad snackar du om?
Citera
2018-03-19, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
??

Trådar om mynt och valuta finns säkert någonstans här på Flashback. Vad snackar du om?

Du är visst inte så smart? Vad han menar är att det är sama skit bara olika ansikte. Precis som att det är samma mynt.
Citera
2018-03-19, 13:13
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
??

Du verifierade verkligen att Dunning Kruger effekten finns på riktigt.
Men för att förtydliga det. Det var en metafor.
Citera
2018-03-19, 13:53
Medlem
William Hahne bör helt klart vässa sina uttalanden om han inte vill bli uppfattad som en mimbo (male bimbo). Att döma av Kasselstrands Bali-tweet var detta inte sanktionerat av partiet.
Citera
2018-03-19, 14:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
William Hahne bör helt klart vässa sina uttalanden om han inte vill bli uppfattad som en mimbo (male bimbo). Att döma av Kasselstrands Bali-tweet var detta inte sanktionerat av partiet.
Gillat Jonsson sen Samtiden-tiden. Tyvärr sviker även han genom Bali-fjanterier:

https://twitter.com/erikdierooi/status/975712479094460417

Hur svårt ska det vara att fatta att Bali är en svenskhatande pajas? Ett kräk som sitter och hyllar kurdisk och judisk nazism samtidigt som han hetsar och hånar mot svensk. Han sprider alla sjuka konspirationsgrejer om Putin, hyllar terroristsidan i Syrien.

Jag trodde den här counter-jihadismen var död. Fattar folk fortfarande ingenting?

Sånt här sitter han och häver ur sig om svenska nationalister. "Inget politiskt problem utan ett säkerhetsproblem". Vilket översatt betyder att vi inte ska ses som att vi har åsikter, utan som brottslingar:

https://twitter.com/hanifbali/status/897002030648242176

Här kastar han skit på DN för att de inte kallar Nordisk Ungdom för nazister:

https://twitter.com/hanifbali/status/895010982740840448

Och allt det här har han som ickesvensk parasit mage att göra.

Och han hyllas av de svenskar han hatar. Ni är patetiska.

Edit: Såg att du tog bort länken till Jonsson-tweeten.
Senast redigerad av baggebo1 2018-03-19 kl. 14:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in