Vad har det för betydelse om man är skådespelare eller snickare. Det är en jävla teater det handlar om. Ingen meningsfull verksamhet där det har någon betydelse om man lyckas eller misslyckas.
Dessutom skattefinansierad så det är skitsamma om det kommer publik eller inte.
Nu visar du verkligen din okunnighet. Stockholms stadsteater har väldigt höga publikkrav, det spelar väldigt stor roll hur mycket publik som kommer.
Att du personligen skiter i teater påverkar inte prestationskraven på stadsteaterns personal ett dugg. Uppdragsgivarnas, dvs Stockholms stad, krav på teatern betyder däremot mycket för de anställda. Lyckligtvis tycker de allra flesta som jobbar på en teater att teater är viktigt, plus har vanlig hederlig yrkesstolthet, och gör därför ett så bra jobb de bara kan. Oavsett yrkesroll. Och de allra flesta människor, också de som jobbar på en stadsteater, väljer att jobba framför att gå arbetslösa och leva på bidrag. Som du kanske vet är arbetsmarknaden i Sverige inte den lättaste idag. Därför jobbar många kvar på stadsteatern, trots dålig arbetsmiljö och väldigt hög arbetsbelastning.
Det sägs ju att de anställda försökt lyfta på frågan men inte blivit lyssnade på, mycket pga att Benny var så framgångsrik med att locka publik och därför hade styrelsen bakom sig.
Ser verkligen inte problemet med att en chef inom statlig verksamhet granskas, tror ingen här hade gjort det om vi pratat om nån jävla sosse som satt som chef för nån kommunal verksamhet.
Skulle gissa att ca 99% av kritiken här uppstår utifrån det faktum att det handlar om teatern = "skådisar" = vänsterpack = batikhäxor = flyktingvurmare = fiender till Sverige. Det passar helt enkelt ens egna syften.
Själv har jag ingen aning om Benny var bra eller dålig. Däremot så vet jag att som chef för Stadsteatern så ska man banne mig kunna ta att man blir granskad, it comes with the job.
Ja, visst ska man kunna bli granskad men uthängd i riksmedia för att man är en dålig chef? Men herregud hur flata är folk egentligen? Styrelsen lyssnade inte. Benny var så framgångsrik blablabla. Finns det ingen med lite ansvarskänsla och stake i Sverige längre? Det är väl bara att gå till Benny eller Styrelsen och kräva att de ska lyssna, slå näven i bordet och sluta gnäll.
Det sägs ju att de anställda försökt lyfta på frågan men inte blivit lyssnade på, mycket pga att Benny var så framgångsrik med att locka publik och därför hade styrelsen bakom sig.
Ser verkligen inte problemet med att en chef inom statlig verksamhet granskas, tror ingen här hade gjort det om vi pratat om nån jävla sosse som satt som chef för nån kommunal verksamhet.
Skulle gissa att ca 99% av kritiken här uppstår utifrån det faktum att det handlar om teatern = "skådisar" = vänsterpack = batikhäxor = flyktingvurmare = fiender till Sverige. Det passar helt enkelt ens egna syften.
Själv har jag ingen aning om Benny var bra eller dålig. Däremot så vet jag att som chef för Stadsteatern så ska man banne mig kunna ta att man blir granskad, it comes with the job.
På vilket sätt bevisar detta att BF varit för hård? Det kan ju lika gärna vara tvärtom. Styrelsen har tittat på ärendet och bestämt sig för att inte vidta åtgärder.
För vänstermuppar är ekonomisk framgång problematiskt. För normala människor är det tvärtom önskvärt. BF kan alltså både ha varit lönsam och en duktig ledare.
På vilket sätt bevisar detta att BF varit för hård? Det kan ju lika gärna vara tvärtom. Styrelsen har tittat på ärendet och bestämt sig för att inte vidta åtgärder.
För vänstermuppar är ekonomisk framgång problematiskt. För normala människor är det tvärtom önskvärt. BF kan alltså både ha varit lönsam och en duktig ledare.
Jag har som sagt ingen åsikt alls om huruvida Benny var bra eller dålig. Det jag säger är att om man har den typen av uppdrag som Benny hade så får man räkna med att man granskas av media, precis som om han hade varit chef för SL.
Kritik från anställda och i media är dessvärre nåt man får räkna med som hög chef under tjugo år. Om det var självmord så undrar man ju hur kritik mot yrkesutövandet kan få en människa, med två barn, fru, släkt och stöttande vänner, att ta sitt liv. Bara depression, eller annan svår sjukdom, få en människa till något sådant. Och anställda måste kunna kritisera sin chef utan att frukta att han ska ta livet av sig. Ingen här vet ju heller hur BF:s privatliv såg ut, och hur hans privatliv påverkade hans mående
(....)
Vid sådana här obegripliga självmord är det ofta obehandlad bipolär sjukdom som ligger bakom. Detta sjukdomstillstånd är heller inte alls ovanligt bland kreativa människor.
Han kan säkert ha varit en dålig chef för många. Men det spelar ingen roll. Inte ska väl en dålig chef behöva avskedas eller hängas ut via rikstäckande media? Det här måste en organisation kunna sköta ändå.
Ingen svensk tidning har en fast anställd kranförarrecensent. Du väljer att inte kommentera det faktum att alla som jobbar på en teater inte är skådespelare?
Det borde de ha. Är ju ett långt viktigare yrke än teaterapa.
Så du rangordnar mysfaktorn inom Stockholms Stad och använder samma måttstock på trygga lastbilsförare och neurotiska skådespelare. Inte direkt imponerande.
Sedan förvånas du över att kändisar som Gösta Ekmans och Richard Wolfs dödsfall får fler beklaganden än den okände BF. Inte imponerad, igen.
Och du är uppenbarligen inte läskunnig. Det är 290 anställda på Stadsteatern som svarat på undersökningen, och där finns bara ungefär 30 fast anställda skådespelare. De andra frilansar. Så de svarande hör till väldigt många olika yrkeskategorier. Min vän som jag refererade till är tidigare anställd på stadsteatern och i hans vänkrets är Benny lika känd som de andra, och just därför blir de uteblivna kommentarerna ganska talande.
Och du är uppenbarligen inte läskunnig. Det är 290 anställda på Stadsteatern som svarat på undersökningen, och där finns bara ungefär 30 fast anställda skådespelare. De andra frilansar. Så de svarande hör till väldigt många olika yrkeskategorier. Min vän som jag refererade till är tidigare anställd på stadsteatern och i hans vänkrets är Benny lika känd som de andra, och just därför blir de uteblivna kommentarerna ganska talande.
Skönt då att det fortfarande finns folk med patos som vågar säga sin mening oavsett vad pöbeln tycker. Sarah Dawn Finer, Lisa Nilsson och Leif André är åtminstone tre exempel på det.
Sen så är det väl inte osannolikt att folk undviker att uttala sig för att inte offentlig framstå som hycklare.
Åsa Linderborg är personlig vän med sina s.k tipsare ( givetvis inte alla 40 som hon uppger och använder sig av när hon sätter igång drevet mot Benny). Läser ni hennes första artikel så lyser det igenom. Hon kan inte riktigt klara av att hålla isär en normal journalistisk objektivitet. Det näst intill framstår som att hon själv är " på den utsattes bänk". Det hon skriver om åratal av berättelser är just några av hennes närmaste väninnor uppgifter.
Citat:
Ingen utom Åsa själv har granskat hennes s.k källor.
Du har här, precis som med allt annat som du skriver, inga som helst objektiva belägg för dina osakliga påståenden.
I dagens inlägg om " Benny Fredrikssons bortgång manar till självrannsakan" blottlägger hon fler saker : Det första i rubriken är att hon redan känner till att Benny Fredriksson tagit sitt liv. Utan empati och hänsyn till de närmaste anhöriga, vänner som knappt ens tagit in att Benny har gått bort. Rakt ut i öppet plenum. Lika naket uthängd som Benny blev av Aftonbladet och Åsa Linderborg lika naket uthängd ska han bli i döden.
Citat:
Vidare nämner Åsa inte ett ord om Benny Fredrikssons familj hon skriver i princip att man kan tänka på alla som i allra största allmänhet förlorat någon.
Om du förväntat dig att en i frågan fullt förståeligt kritisk Åsa skulle upprätthålla den normalsvenske ibland falska skönmålande osanna bilden av en stackars bortgången så förstår man din besvikelse.
Å andra sidan så hade du sannolikt gormat om hyckleri ifall du hade fått en positivt hållen (för en kritiker lögnaktig) dödsruna.
Av dina inlägg att döma förstår man lätt att ingen variant av text om Benny skulle kunna få dig nöjd.
Sedan skyller hon på "hysteriska metoo-tiderna " som anledning till den onyanserade uthängningen av Benny Fredriksson.
Citat:
För det första hade Benny ingenting på sig som kunde associeras med metoo. Åsa Linderborg förefaller lida av iskallt psykopatiska drag som löper fritt under Aftonbladets paraply.
Något är här riktigt sjukt.
Han hade ingenting på sig? Du tycks inte kunna ta in att ingen har påstått att han personligen skulle ha sextrakasserat någon kvinna!
Det Benny hade brustit i är att han som högste chef inom sitt ansvarsområde INTE hade gjort ett dugg åt de missförhållanden som han hade informerats om rådde och som berörde ett stort antal av hans anställda personal.
Citat:
Facit av Aftonbladet och Åsa Linderborgs falsifierade uthängning ( påknuffad av Åsa Linderborgs privata väninnor) av Benny Fredriksson orsakade att Benny slutligen tog sitt liv.
Jag hoppas att detta leder till en förändring i hur media inte får agera med människors Liv.
Barn har förlorat sin pappa och hustru sin man.
I dina inlägg som jag kommenterat här talar du också ut om hur illa du tycker att Benny har behandlats i media.
Till en viss del kan jag hålla med dig, men har svårt att förstå att ni mest högljudda så flagrant blundar för den hovsamma självrannsakan som huvudpersonen hade kunnat ägna sig åt i ett tidigt skede.
Då får man avslutningsvis gratulera dig till att Flashback finns till för dig så att du under full yttrandefrihet kan lätta på trycket och posta inlägg med subjektiva osakliga påhopp som t.ex. att utmåla Åsa L som psykopat m.m.
Jag unnar dig det om det leder till att du i din självutveckling kan se på tillvaron med lite objektivare ögon när hatet, ilskan och frustrationen har lagt sig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!