2018-03-18, 21:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
När man frågade vem M-väljare vill ha som partiledare var det bara 2% som nämnde Hanif.
Det är dessa procent som M nu kommer att förlora.
Citera
2018-03-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sitter du fortfarande & inbillar dig att detta handlar om klassisk blockpolitik?
Ja. Men framförallt är jag sur. Sur över att han lämnar twitter. Partistyrelsen kan kvitta. Nu ska han alltså bara husera på Facebook. Där ingen säger vad de egentligen tycker. Utom jäh. Det finns alldeles för många på Facebook som egentligen inte borde vara där. Eftersom det är så lätt att bli massanmäld och avstängd. När Bali kört den vändan några gånger lär han söka sig nån annanstans.
Citera
2018-03-18, 21:53
Medlem
MrSkargards avatar
Det är Hanif Bali som gjort bort sig mest, inte Moderaterna. Det har ju visat sig att hans ryggrad inte var så stark som han ville att folk skulle tro.
Citera
2018-03-18, 21:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Min misstanke: Hanif Bali är så populär bland moderata väljare att partiledningen fick panik över sina egna positioner. Om moderata väljare fick välja så hade han varit partiordförande vid det här laget.

Hanif Bali blev eliminerad p.g.a. partitopparnas rädsla för att bli ersatta.

Du måste ha missat något väsentligt i det här landet om du inbillar dig att han är så populär i moderaterna att dom får panik. Nä, inte alls utan det är viss klick han är poppis i ingenting annat.
Valresultatet i det här landet brukar ge en inblick i hur majoriteten i landet röstar, så att upphöja Bali som något mer än vad han är saknar ju helt insikt. Moderata väljare skiter i hela Bali skulle jag tro och det är den här klicken som ränner från SD till M och tillbaka som möjligen tycker det är lite trist att en sån idiot lämnar. Bali var mer för klickandet och den sammanhållning och ryggdunk som finns på Twitter och det grusade hans omdöme helt. Men det är lika bra dom presenterar sig med sitt rätta jag än att sitta som en rövslickare som han tidigare har gjort. Hans åsikter är alltså dom som mest svängt i moderaterna. Alltså en falsk liten råtta totalt opålitlig.

Om man förbjöd alla partier utan ett rött och ett blått så skulle det försvinna mycket galningar som politiker och ingen kohandel hade ägt rum. Nu måste man samla en 4-5 partier för att ta sig fram. Sinnessjukt för väljarna dessutom. Och dåligt för Sverige.
Senast redigerad av Moosky 2018-03-18 kl. 21:57.
Citera
2018-03-18, 21:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är Hanif Bali som gjort bort sig mest, inte Moderaterna. Det har ju visat sig att hans ryggrad inte var så stark som han ville att folk skulle tro.
Självklart inte. Han var ju moderat.
Citera
2018-03-18, 21:57
Medlem
Twittrare blir nu iallafall av med allt "Hanifs svans"-tjafs från vänster-psykopaterna... de får helt enkelt hitta på något nytt skällsord.

Omväxling förnöjer.
Citera
2018-03-18, 21:58
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är dessa procent som M nu kommer att förlora.

Men 2-3% av moderaternas 20% är bara 0.4-0.6% totalt. Och Hanif stannar ändå.
Citera
2018-03-18, 21:59
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverikommissionen
Bali har ju besegrat sig själv. Hans stora misstag var att inte ha kyla nog att vänta med ursäkten till Oksanen.

Och han földe upp det misstaget med misstaget att komma med kategorisk utsaga som ”jag lämnar Twitter”. En aktiv politiker utan Twitter. Han måste mogna, hans nerver är inte under kontroll
Citera
2018-03-18, 21:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Men 2-3% av moderaternas 20% är bara 0.4-0.6% totalt. Och Hanif stannar ändå.
Nu menade jag procentenheter. Ledsen om det inte framgick.
Citera
2018-03-18, 22:06
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.expressen.se/nyheter/forsvarsministern-om-bali-en-nyttig-idiot/

Den falska råttan Bali blir påkommen äntligen och nu lämnar han partistyrelsen. Han vänder kappan efter vinden och är så jävla korkad att man häpnar många gånger.
Lika bra dom här storkäftade idioterna som sitter och håller hov på Twitter försvinner från scenen.
Amöba är snällt omdöme av Bali.

Har haft svårt att placera HB. Ibland pajas och obland väldigt kunnig och klok

Han uttrycker sig på ett forcerat och ansträngt hippt sätt och vad jag förstår har han fångat många med den stilen.

Känns som han är hälften M och hälften SD.

Twitter kändes som Balis barn och det han fortsättningsvis säger kommer inte får närmelsevis så stor spridning som innan.
Citera
2018-03-18, 22:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Har haft svårt att placera HB. Ibland pajas och obland väldigt kunnig och klok

Han uttrycker sig på ett forcerat och ansträngt hippt sätt och vad jag förstår har han fångat många med den stilen.

Känns som han är hälften M och hälften SD.

Twitter kändes som Balis barn och det han fortsättningsvis säger kommer inte får närmelsevis så stor spridning som innan.
Han är nu slut & förbrukad.
Citera
2018-03-18, 22:08
Moderator
ksvs avatar
Jag tror man bara väntade på en anledning att kunna sätta koppel på twittertrollet.
Hade det inte varit för att de gärna vill sno röster från SD, hade de inte låtit honom hållas ens så här länge.

Hans linje skiljer sig alldeles för mycket från Moderaternas i allmänhet och partiledarens i synnerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in