Citat:
Ursprungligen postat av
Centauri
Min misstanke: Hanif Bali är så populär bland moderata väljare att partiledningen fick panik över sina egna positioner. Om moderata väljare fick välja så hade han varit partiordförande vid det här laget.
Hanif Bali blev eliminerad p.g.a. partitopparnas rädsla för att bli ersatta.
Du måste ha missat något väsentligt i det här landet om du inbillar dig att han är så populär i moderaterna att dom får panik. Nä, inte alls utan det är viss klick han är poppis i ingenting annat.
Valresultatet i det här landet brukar ge en inblick i hur majoriteten i landet röstar, så att upphöja Bali som något mer än vad han är saknar ju helt insikt. Moderata väljare skiter i hela Bali skulle jag tro och det är den här klicken som ränner från SD till M och tillbaka som möjligen tycker det är lite trist att en sån idiot lämnar. Bali var mer för klickandet och den sammanhållning och ryggdunk som finns på Twitter och det grusade hans omdöme helt. Men det är lika bra dom presenterar sig med sitt rätta jag än att sitta som en rövslickare som han tidigare har gjort. Hans åsikter är alltså dom som mest svängt i moderaterna. Alltså en falsk liten råtta totalt opålitlig.
Om man förbjöd alla partier utan ett rött och ett blått så skulle det försvinna mycket galningar som politiker och ingen kohandel hade ägt rum. Nu måste man samla en 4-5 partier för att ta sig fram. Sinnessjukt för väljarna dessutom. Och dåligt för Sverige.