2018-03-18, 17:18
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinFood
Det finns säkert de som vill skjuta Metoo i sank, men de är i minoritet. Möjligtvis hörs de lika mycket som fanatikerna på andra kanten såsom Karlerikss här på FB, men de talar inte för alla. Men skrik högt så blir man talesperson för en hel falang...det verkar ju vara melodin.

I det här fallet så är det väl alldeles tydligt att BF´s ledarstil inte har varit ok. Samtidigt som de 40 vittnesmålen så bör man ju ha i tanken att det funnits personer som inte har varit av samma åsikt, men just på grund av Metoo-hysterin och det kollektiva skuldbeläggandet så har man inte vågat gå ut och säga sin åsikt. Lite samma som de som kritiserar BF påstår har hänt...ironiskt va.

Men det är nog för mycket begärt på ett ställe som FB att folk ska kunna hålla fler än en tanke i huvudet samtidigt. Att man kan vara positiv till vad Metoo var tänkt att vara men kritisk till hur det har utvecklat sig det verkar vara en omöjlig ståndpunkt. På samma sätt måste det finnas utrymme att tycka att en granskning om kritiken på Stadsteatern var ok, men samtidigt att den hade kunnat göras bättre och med mer objektivitet utan att man för den sakens skull är emot Metoo.
Ett välformulerat inlägg där jag utan några som helst problem kan hålla med dig om merparten av innehållet.
Fakta och sanningar är det som betyder något, och olika sidor av ett mynt måste sakligt kunna granskas.
Den som ev. tror att något blir sant bara för att man skriker högst är enbart en miserabel retoriker.
Ha en bra dag!
Citera
2018-03-18, 17:18
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Stadsteatern har ställt in alla föreställningar ikväll då de är djupt chockade och förkrossade.

Krokodiltårarna flödar på stadsteatern.

Ironin ändå i detta eftersom Benny aldrig aldrig någonsin ställde in en föreställning.
Citera
2018-03-18, 17:21
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b2n2n2
Skattepengar finansierar även ett rättssystem som ska lösa potentiellt lagöverträdande konflikter.

Vittnesmålen var konstruktiva och hade säkerligen kunnat främja företagskulturen på Stadsteatern. Istället följde man det utlagda mediadrevet där det ansågs ok att outa information om interna problem. Konstruktiv kritik blev destruktiv.

Ok. Hur som helst - Ingen är rakt igenom ond med uppsåt att skada andra. Han hade, trots sitt mindre lyckade ledarskap, också sympatiska sidor:

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=4772
Citera
2018-03-18, 17:24
Medlem
Min brors kusins avatar
Ännu inget om att hans hustrus framträdanden i Australien ställts in.

https://www.sydneysymphony.com/conce...sings-schubert
Citera
2018-03-18, 17:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Kanske dags för någon moderator att korrigera rubriken på den här tråden?

Hur som helst alltid tragiskt med självmord. Har personligen ingen aning om hur BF var som person men allt annat än självmord känns som en bättre lösning på problem.
Citera
2018-03-18, 17:44
Medlem
Jofs avatar
Klyschan som många serverar idag: Alla våra tankar går idag till... låter ihåligare än vanligt.
Och frun sjunger på verkar det som.
Verkar högts märkligt att han skulle ta livet av sig medan han var med frun i Australien. Eller som det står i pressen "Gick bort".
Söp till ordentligt och fick en hjärtattack. Mitt grundtips.
Citera
2018-03-18, 17:48
Medlem
b2n2n2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Ok. Hur som helst - Ingen är rakt igenom ond med uppsåt att skada andra. Han hade, trots sitt mindre lyckade ledarskap, också sympatiska sidor:

Vad menar du med ”mindre lyckade ledarskap”?
Citera
2018-03-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove

Med tanke på hur bra stadsteatern gått under hans styre måste ledarskapet ha varit strålande. Som skattebetalare i Stockholm gläder jag mig åt det. Att en och annan kulturmarxist var missnöjd ser jag som en ren bonus.
Citera
2018-03-18, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Mig veterligen var han inte sjuk i en dödlig sjukdom i alla fall - även om psykiska åkommor kan vara ”dödliga” på sitt sätt.
Och hur vet du det? Att han inte var sjuk i en dödlig sjukdom! I vilka kretsar umgås du som har sådan initierad info?
Citera
2018-03-18, 17:51
Medlem
Green-Spirits avatar
Måste vara helt schizofren stämning på Stadsteatern just nu. För ett par månader sedan lyckades man göra sig av med honom pga. hans sätt att leda teatern. Och nu ska man sörja och minnas den store teaterchefen…
Citera
2018-03-18, 17:59
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Och hur vet du det? Att han inte var sjuk i en dödlig sjukdom! I vilka kretsar umgås du som har sådan initierad info?

Ok. Det var inte det han dog av. Han begick självmord. Är väl ganska uppenbart nu.
Citera
2018-03-18, 18:01
Medlem
Lao Tzus avatar
Det märkligaste i den här historien är väl att kulturpersonligheter i Sverige börjar heta Benny? Lämpligare namn på personligheter är väl Horace och Jean-Claude. Men så går det när MC-gängen börjar kasta sina lystna blickar mot parnassen.

Om det nu är självmord som många påstår så finns det också obotliga sjukdomsdiagnoser som kan ligga bakom (cancer, alsheimer etc). Även om min förstahandsgissning också är att militanta lesbianska feministiska journalister i tidningarnas sanningsministerium ligger bakom utvecklingen att denne medelålders vita svenska man såg självmord som enda utvägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in