2018-03-18, 16:25
Medlem
b2n2n2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Där pekar du på vad som är det enda (förutom konspirationsteorier om vänstern) som nu fattas innan vulkanutbrott och världskrig ska inträffa bakom vissas glödande tangentbord.

Det inträffade ger andrum och luft i säckpipan för alla de neandertalare som känt sig förbigångna av att METOO fått en röst och lämnat vissa med brallorna nere.

Tragiskt bara att dessa gaphalsar totalt blandar ihop korten mellan METOO och en person som Bennys bristande ledaregenskaper, oförmåga att lyssna samt ovilja att vidta åtgärder och agera inom sitt eget ansvarsområde. Något som trots allt har kunnat fortgå utan åtgärd i 15 år, och som avslutades med ett väl tilltaget avgångsvederlag.

Detta tar man nu till intäkt för att med ett jagande drev försöka begrava en obekväm rörelse som avslöjat både maktfullkomlighet och övergrepp.
Allt var ju mycket bättre förr!

Du skriver att det är något som har låtits fortgå i 15 år. Stadsteaterns framgångar under tiden som han varit ledare tyder ju på att han har lyft teaterns status i samhället och kulturen. Det händer ju inte bara sådär, speciellt inte med endast "bristande ledaregenskaper".

Han har ju gjort något rätt, oavsett om man ser till att vissa medarbetare varit obekväma med hur han har hanterat konflikter.
Citera
2018-03-18, 16:29
Medlem
b2n2n2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handke
Pinsamt att nättrollen här på FB - som alltid hatar, överdriver och snackar skit om allt de inte gillar - blir upprörda över att andra hängt ut en högt uppsatt chef.

Det är på nivån som min 6åring är när jag säger att han är arg och han vrålar att han bara är arg för att jag är dum i huvet.

Tar man din analogi så ligger det mer i linje med att din 6åring gått till sin skolfröken och klasskamrater och hängt ut dig, för att barnet känt sig maktlös i någon konflikt ni har haft.
Citera
2018-03-18, 16:34
Medlem
Citat:
Detta tar man nu till intäkt för att med ett jagande drev försöka begrava en obekväm rörelse som avslöjat både maktfullkomlighet och övergrepp.
Allt var ju mycket bättre förr!

Klipper i ditt inlägg då det var just ovanstående jag vill kommentera.

Jag skulle säga att till skillnad från Metoo-fanatikerna som gärna vill inkludera allt och alla i sin vridna agenda så är merparten av den andra sidan vid så pass fulla sinnes bruk att man kan skilja på vad som är Metoo, vad som är ett rövigt beteende och vad som inte har det minsta med något av de två att göra.

Det finns säkert de som vill skjuta Metoo i sank, men de är i minoritet. Möjligtvis hörs de lika mycket som fanatikerna på andra kanten såsom Karlerikss här på FB, men de talar inte för alla. Men skrik högt så blir man talesperson för en hel falang...det verkar ju vara melodin.

I det här fallet så är det väl alldeles tydligt att BF´s ledarstil inte har varit ok. Samtidigt som de 40 vittnesmålen så bör man ju ha i tanken att det funnits personer som inte har varit av samma åsikt, men just på grund av Metoo-hysterin och det kollektiva skuldbeläggandet så har man inte vågat gå ut och säga sin åsikt. Lite samma som de som kritiserar BF påstår har hänt...ironiskt va.

Men det är nog för mycket begärt på ett ställe som FB att folk ska kunna hålla fler än en tanke i huvudet samtidigt. Att man kan vara positiv till vad Metoo var tänkt att vara men kritisk till hur det har utvecklat sig det verkar vara en omöjlig ståndpunkt. På samma sätt måste det finnas utrymme att tycka att en granskning om kritiken på Stadsteatern var ok, men samtidigt att den hade kunnat göras bättre och med mer objektivitet utan att man för den sakens skull är emot Metoo.
Senast redigerad av SkinFood 2018-03-18 kl. 16:36.
Citera
2018-03-18, 16:35
Medlem
CoopColas avatar
Jag tänker att det kanske blev struligt med frun och att de sen i december har pratat om att skiljas. När man är på semester så spenderar man ju nästan all tid tillsammans och mycket tid för tjafs och bråk, om man redan innan var på väg "åt fel håll" i äktenskapet. Han kanske där och då kände att han inte hade något att leva för; ingen fru, ett hemskt rykte i kulturvärlden (gissar jag) och ingen möjlighet att få nåt jobb.

Det är alltid tragiskt med självmord, oavsett vem som begår det. Men hoppas att någon som skrek högst i det sjuka meeto-drevet mår lite extra dåligt idag.
Citera
2018-03-18, 16:47
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b2n2n2
Du skriver att det är något som har låtits fortgå i 15 år. Stadsteaterns framgångar under tiden som han varit ledare tyder ju på att han har lyft teaterns status i samhället och kulturen. Det händer ju inte bara sådär, speciellt inte med endast "bristande ledaregenskaper".

Han har ju gjort något rätt, oavsett om man ser till att vissa medarbetare varit obekväma med hur han har hanterat konflikter.
Ledaregenskaper ska givetvis värderas inom en mångfald olika områden.
Jag har till stor del fokuserat på de uppenbart enorma bristerna inom område HR (Human Resource).
Att han inom marknadsföring/försäljning har lyft teaterns status inom samhället och kulturen är givetvis väldigt positivt.

Som dess högste chef bar han totalansvaret över de olika områdena. När verksamhetsformen är så starkt beroende av professionell och välmående personal i olika team, kan man inte blunda för HR-frågorna och låtsas som att det regnar.
Citera
2018-03-18, 16:51
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag tolkar din reaktion som att du tycker att rättvisa nu har skipats och att offren för hans eventuella, dock ej bevisade, övergrepp har fått någon slags upprättelse i och med att han har haft den goda smaken att avlida. Jag är glad att jag personligen inte är lika bibliskt hämndlysten.

Din tolkning får stå för dig.
Citera
2018-03-18, 16:57
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Om detta skulle vara självmord så ser jag ett tydligt motiv. Hans skandal drogs fram som en del av metoo trots att det inte hade med sex att göra. Många, däribland jag, mindes det som att det var sexrelaterat, vi mindes honom som en snuskgubbe. Sen när man tänkte djupare så kom man ihåg att det handlade om hård ledarstil.

Tänk att visserligen ha varit ett svin, men blandas ihop med våldtäktsmän. Det skulle göra mig deprimerad.

Metoorörelsen behövdes, men fan hur fel allt blev.

Men det var rätt han fick sparken
Senast redigerad av enough-is-enough 2018-03-18 kl. 17:06.
Citera
2018-03-18, 17:00
Medlem
b2n2n2s avatar
Citat:
Ledaregenskaper ska givetvis värderas inom en mångfald olika områden.
Jag har till stor del fokuserat på de uppenbart enorma bristerna inom område HR (Human Resource).
Att han inom marknadsföring/försäljning har lyft teaterns status inom samhället och kulturen är givetvis väldigt positivt.

Som dess högste chef bar han totalansvaret över de olika områdena. När verksamhetsformen är så starkt beroende av professionell och välmående personal i olika team, kan man inte blunda för HR-frågorna och låtsas som att det regnar.

En verksamhet som endast består av illamående personal kommer inte kunna åstadkomma markbrytande resultat. Det är uppenbart att viss personal har uttryckt stort förakt mot han sätt att leda.

Att det ska få överhanden i ett läge där det internt fick hans karriär att hänga på en skör tråd och offentligt fick han som person att stå jämsides med Harvey Weinstein är föraktfullt.
Senast redigerad av b2n2n2 2018-03-18 kl. 17:03.
Citera
2018-03-18, 17:01
Hoppas alla som hatade känner sig skyldiga till detta självmord. Alla förtjänar en andra chans även mobbare och tafsare.
Citera
2018-03-18, 17:03
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b2n2n2
Vem har rätten över att bestämma straff för individer?

Nog för att man kan ha åsikter om hur folk bör agera inom olika roller av samhället, men om vi inte kan låta rättssystemet ha sin process intakt utan att journalister och sociala medier svartmålar individer till den mån att de utsätts personligt; Vad är det för samhälle vi då formar kring oss själva?

Det är implicit sett inget rättvist samhälle i alla fall.

Pretentiösa formuleringar men i sak hoppas jag att vi delar samma grundvärdering: journalister, ska, och måste våga slå uppåt vid missförhållanden. Särskilt när det är skattepengar som finansierar. 40 personer vittnar om mer eller mindre terrorvälde, borde det mörkats? Frågan var retorisk.
Citera
2018-03-18, 17:04
Medlem
Stadsteatern har ställt in alla föreställningar ikväll då de är djupt chockade och förkrossade.

Krokodiltårarna flödar på stadsteatern.
Citera
2018-03-18, 17:11
Medlem
b2n2n2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Pretentiösa formuleringar men i sak hoppas jag att vi delar samma grundvärdering: journalister, ska, och måste våga slå uppåt vid missförhållanden. Särskilt när det är skattepengar som finansierar. 40 personer vittnar om mer eller mindre terrorvälde, borde det mörkats? Frågan var retorisk.

Skattepengar finansierar även ett rättssystem som ska lösa potentiellt lagöverträdande konflikter.

Vittnesmålen var konstruktiva och hade säkerligen kunnat främja företagskulturen på Stadsteatern. Istället följde man det utlagda mediadrevet där det ansågs ok att outa information om interna problem. Konstruktiv kritik blev destruktiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in