2018-03-18, 17:42
Medlem
ballebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Med en måttlig bakfylla och ett stort samhällsförakt, har jag nu lagt en order på ca. 20 stycken prydnadskuddar varav de flesta utgörs av s.k "emoji-bajskorven" samt några med ryska blom-motiv. Jag passade även på att beställa frigolitkulorna som jag tidigare blev tipsad om. 600:- fick jag betala för kalaset och det är vart varenda krona för att jävlas med postnord. Självklart kommer inget att hämtas ut så hanteringsavgiften kan de fetglömma. Jag uppmanar alla att följa mitt exempel för att belysa det vansinne som postnord numera har gett sig in på (läs:maffiametoder).

Du är ju för rolig! Satt och fnissade på bussen när jag läste detta meddelande och ska ta mig fan göra detsamma när jag kommer hem. Avskummen på Postnord förtjänar ett helvete!
Citera
2018-03-18, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Mottagaren får dom ju fram av trackingnummret dom själva satt dit på paketet eller läser dom väl avsändaradressen manuellt...
Men hur skall du ha det , du sitter ju och säger att postnord klistrar över dem original etiketterna, så frågan kvarstår , hur kan dem fakturera utan och veta vem som är mottagare?
Citera
2018-03-18, 17:46
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
För 5,82sek är det ett fynd!

Undrar om kan be PN att eftersända skiten till Maud Olofsson?
Du kan beställa direkt till MO, jag brukar beställa Kina-produkter till vänner, bara att ändra "Delivery-Adress" på din Ebay-sida eller Ali-sida, och det brukar inte stå ursprungsbeställare på paketen heller, så det blir svårt att spåra.
Adressen finns på https://www.merinfo.se
Sök på Maud Olofsson, det finns bara en MO som har en gul stjärna där (i Arnäsvall) och som står för kändis politiker.

+ Detta är ju en gåva, så inget illa-tänkande här
Citera
2018-03-18, 17:46
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men hur fan skall China Post veta vem som är avsändare, ifall PN täckt över alla uppgifter på orginal-etiketten?
Och du tror att dom alltid gör det? China post har väl anställda som kan titta på atiketten och avgöra var den skall det finns ju hur många kineser som helst lyckades dom bygga kinesiska muren så är nog inte en etikett något större problem annars får dom väl öppna paketet och om det är något roligt ta hem det till barnen :-)
Citera
2018-03-18, 17:49
Medlem
Citat:
Och du tror att dom alltid gör det? China post har väl anställda som kan titta på atiketten och avgöra var den skall det finns ju hur många kineser som helst lyckades dom bygga kinesiska muren så är nog inte en etikett något större problem annars får dom väl öppna paketet och om det är något roligt ta hem det till barnen :-)
Jobbigt att falla på eget grepp, haha.
Citera
2018-03-18, 17:50
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Från Aftonbladet artikel (15 december 2017):
"Vi har under lång tid via vårt dotterbolag Direct Link hanterat e-handelsvaror från Kina. Som en del av avtalet med vissa kinesiska e-handlarna destruerar vi varor som av någon anledning inte kan nå mottagaren, om inte de kinesiska kunderna vill ha varorna returnerade."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1aXG4/postnordkalla-paket-lansas-av-anstallda-sands-inte-till-kina
Visst var det väl två aviseringar som PN gjorde innan outlösta varor går i retur? Sen ska då ett annat PN bolag destruera varor som inte skickas i retur. Vad kan allt detta kosta PN med att hantera skit från Kina som kostar kunden 5,82sek?

Bra att Magdalena har tomt i ladorna så hon kan fylla ut loftet med någon lättpackad gåva från nöjda PN kunder.
Citera
2018-03-18, 17:50
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Men hur skall du ha det , du sitter ju och säger att postnord klistrar över dem original etiketterna, så frågan kvarstår , hur kan dem fakturera utan och veta vem som är mottagare?
China post har väl en avdelning likt pn där man spårar adresser i det fall det inte framgår vem avsändaren är lyfter dom väl på pn etikett o ser vad det står under den, hur svårt kan det vara...
Citera
2018-03-18, 17:52
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Visst var det väl två aviseringar som PN gjorde innan outlösta varor går i retur? Sen ska då ett annat PN bolag destruera varor som inte skickas i retur. Vad kan allt detta kosta PN med att hantera skit från Kina som kostar kunden 5,82sek?

Bra att Magdalena har tomt i ladorna som hon kan fylla ut loftet med någon lättpackad gåva från nöjda PN kunder.
Det betalas av de 75 kr som de som löser ut sina paket, det ingår i avgiften inget som pn betalar.
Citera
2018-03-18, 17:52
Medlem
Citat:

Tycker det låter på dig som gissningar och vilda fantasier, hur paket som ej betalas kommer att hanteras.

Detta vore kanske något för grävande journalister att undersöka!
Citera
2018-03-18, 17:53
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Tycker det låter på dig som gissningar och vilda fantasier, hur paket som ej betalas kommer att hanteras.

Bara att läsa på UPU hemsida om du är intresserad...
Citera
2018-03-18, 17:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

De är tyvärr inte intresserade! Sosse-grävande journalistiken i MSM är bara intresserade av att staten får sina pengar, tyvärr. Att man lurar av pengar från de fattigare i Sverige, de som inte har råd att handla i Sverige, det skiter man i.
Citera
2018-03-18, 17:58
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Det betalas av de 75 kr som de som löser ut sina paket, det ingår i avgiften inget som pn betalar.
Så du menar att transport och två veckors lagring i Sverige samt två aviseringar för en vara, för att därefter skickas till destruering skulle täckas av en avgift på 75kr som andra PN kunder betalar?

Luktar konkurs lång väg. Hur tänkte smartaste tjejgänget här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in