Citat:
Tack kimdah2002,för att du lär mig hur jag skall handla på internet i fortsättningen.Att fylla upp korgen med varor från olika försäljare kan bli "dyrt" i framtiden så där får man nog tänka om lite, bättre att försöka hitta en säljare som har flera av de varor man vill ha och beställa där även om han är någon dyrare per vara så tjänar man igen det på att man bara behöver betala en avgift istället för tre.
Dina visa ord är som bevingade med guld & hundskit som ett 2in1 schampo.
Citat:
Huruvida det kommer som en överraskning eller ej är helt irrelevant.Poängen är att om du som näringsidkare utför en tjänst som du tar betalt för,
kan jag som köpare kräva att få veta vad jag betalar för.
Problematiken är liksom inte kärnfysik.
Här är reglerna vad en faktura måste innehålla från skatteverket:
https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2014.6/321574.html#h-Mangd-omfattning-och-art
Citat:
Kodförklaring till kollinumret?, ja just de...
Mängd, omfattning och art
En faktura ska innehålla uppgift om de omsätta varornas mängd och art. Om det är tjänster som omsatts ska fakturan innehålla uppgift om tjänsternas omfattning och art (11 kap. 8 § 6 ML).
Enligt Skatteverkets uppfattning individualiseras varorna genom den kommersiella beskrivningen eller varans namn. Tjänster individualiseras genom en anteckning om tjänstens typ. Beskrivning kan ske med koder förutsatt att säljaren och köparen har tillgång till kodförklaringen. Beskrivning kan också ske genom en hänvisning till avtal, beställning eller den produktkatalog som sänts till köparen. Beträffande beskrivning av varornas mängd eller tjänsternas omfattning bör ledning kunna hämtas från den praxis som förekommer inom respektive bransch enligt Skatteverkets uppfattning. I detta sammanhang förutsätts att branschpraxis är sådan att utfärdade fakturor inte är alltför knapphändiga vad gäller beskrivningen av varornas mängd eller tjänsternas omfattning.
En faktura ska innehålla uppgift om de omsätta varornas mängd och art. Om det är tjänster som omsatts ska fakturan innehålla uppgift om tjänsternas omfattning och art (11 kap. 8 § 6 ML).
Enligt Skatteverkets uppfattning individualiseras varorna genom den kommersiella beskrivningen eller varans namn. Tjänster individualiseras genom en anteckning om tjänstens typ. Beskrivning kan ske med koder förutsatt att säljaren och köparen har tillgång till kodförklaringen. Beskrivning kan också ske genom en hänvisning till avtal, beställning eller den produktkatalog som sänts till köparen. Beträffande beskrivning av varornas mängd eller tjänsternas omfattning bör ledning kunna hämtas från den praxis som förekommer inom respektive bransch enligt Skatteverkets uppfattning. I detta sammanhang förutsätts att branschpraxis är sådan att utfärdade fakturor inte är alltför knapphändiga vad gäller beskrivningen av varornas mängd eller tjänsternas omfattning.
Verkar som PN bryter mot lagen.
Senast redigerad av dobbelina 2018-03-12 kl. 09:08.
Senast redigerad av dobbelina 2018-03-12 kl. 09:08.