Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
OH ger ett intryck av att vara en noggrann person och som huvudansvarig, som jag fattat, för denna europeiska konferens med många tillresta åhörare skulle det snarast vara förvånande om han inte varit på arbetet dagen/kvällen innan. En sista kontroll och förberedelse.
Jag vet att jag skulle varit det i vart fall.
Ja, det vore man om man var frisk och allt i familjen är ok.
Nu var det ju inte riktig så.
Om jag minns rätt så var det någon som postade att HB hade semester tills den 15/1. Ganska lång tänkte jag då. Men OH hade alltså denna konferens och så en samma vecka (?) i Stockholm. Så det kan vara så att när semestern planerades att man faktiskt tänkte saxa. Eller HB kan ha tänkt att göra så. OH upptagen med sina konferenser i Lund och STH, HB hemma den tiden på ”förlängd” semester.
Så visst, teoretiskt hade möjligheten funnits att satsa fullt på jobben denna vecka för OH. Men det blev inte så. Angående den 8/1 kan bara kollegor svara. Jag tror inte att han klarade att förbereda sina konferenser. Eller aldrig tänkte göra det. Nej, 9/1 är inget tillfället. Man hade planerad att lämnar innan vardagen börjar igen efter ledigheten, tror jag.