2018-03-18, 09:21
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Nu kan man låta någon annan utvald ta hand om ens Facebook om något händer, som dödsfall. Man kan också som anhörig begära att Facebook stänger ner sidan, även om det är svårt.
Japp närmast anhörig kan välja och stänga ner eller göra minnessida, nog lite svårare o stänga ner helt.. Såklart det går.. men kan nog ta lite tid?
Citera
2018-03-18, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ser även att denna Ank* gillar/följer Gottfries-kliniken.

Den personen verkar inte vara vän med G.B som har julgransinlägget mfl helt öppet att kommentera för vem som helst. Det var därför jag skrev att G.B kanske skulle behöva lite hjälp med sekretessinställningarna...
Citera
2018-03-18, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Ja ni ser, det kanske var lite anmärkningsvärt ändå.....

Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Den personen verkar inte vara vän med G.B som har julgransinlägget mfl helt öppet att kommentera för vem som helst. Det var därför jag skrev att G.B kanske skulle behöva lite hjälp med sekretessinställningarna...

Men nu finns det en till misstänkt i ME-maffian. Det är ju anmärkningsvärt och viktigt. Det hade aldrig blivit avslöjat utan alla skarpa Flashback spanare!
Citera
2018-03-18, 11:57
Medlem
Kan det vara så att han var på jobbet för att förbereda sitt stora dag vilket han nog var tvungen attlägga mycket tid på efter nyår. Kom hem och då har Hanna redan avlivat barnen och skrivit brevet som han bara behövde signera ... efter han hjälpt henne verkställa sin önskan....
Citera
2018-03-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonora
Kan det vara så att han var på jobbet för att förbereda sitt stora dag vilket han nog var tvungen attlägga mycket tid på efter nyår. Kom hem och då har Hanna redan avlivat barnen och skrivit brevet som han bara behövde signera ... efter han hjälpt henne verkställa sin önskan....

Men varför skulle OH göra det? Om han var frisk, jobbade dagarna innan, kom hem såg katastrofen, då hade man antagligen löpt ur huset och i ett tillstånd av total upplösning ringd 112. Jag har inte läst om ett ända fall där den person som har undgått familicide har begått självmord direkt efteråt. Om HB hade dödad sina döttrar och begått självmord efteråt medan OH inte hade varit i huset, så hade OH varit i livet i dag. Det där att man kommer till en brottsplats, läsa ett brev och begår självmord, tror jag, finns inte i verkligheten.
Citera
2018-03-18, 12:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonora

Så skulle det ha kunnat gått till. Kan ju ha varit då han var synlig utanför huset i dåligt skick. Efter upptäckten där inne.
Citera
2018-03-18, 14:13
Medlem
Hittade det här när jag letade efter något annat. Absolut inget som backar upp min ”teori”, men när jag nu har hittat det så kan jag väl också posta det.

http://www.cbc.ca/news/canada/quebec-couple-s-suicide-pact-led-to-deaths-of-father-3-children-police-1.806206

https://www.cbsnews.com/news/messages-show-couple-planned-family-murder-suicide-newly-unsealed-warrant-says/

Hur horribelt och absurd det är, det verkar finnas. Om det var fallet i Bjärred, är jag fortsatt tveksam till.
Obs jag har inte letat mer kring dessa två fall, så jag vet inte om det kom fram något annat vid ett senare tillfället.
Citera
2018-03-18, 14:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Hittade det här när jag letade efter något annat. Absolut inget som backar upp min ”teori”, men när jag nu har hittat det så kan jag väl också posta det.

http://www.cbc.ca/news/canada/quebec-couple-s-suicide-pact-led-to-deaths-of-father-3-children-police-1.806206

https://www.cbsnews.com/news/messages-show-couple-planned-family-murder-suicide-newly-unsealed-warrant-says/

Hur horribelt och absurd det är, det verkar finnas. Om det var fallet i Bjärred, är jag fortsatt tveksam till.
Obs jag har inte letat mer kring dessa två fall, så jag vet inte om det kom fram något annat vid ett senare tillfället.

Ja, där ser man. Det borde finnas några här och där.
Citera
2018-03-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men HB är ju med på avskedsbrevet.
Dom är överens.
Så du vet att avskedsbrevet är bekräftat såsom varande skrivet av bägge, i äkta samförstånd?

Vilket inte ens polisen sagt?

De har ju endast sagt att det finns ett avskedsbrev där det står att..., men samtidigt inte bekräftat äktheten i brevet, såsom att samförstånd verkligen fanns.
Citera
2018-03-18, 15:51
Medlem
http://www.cbc.ca/news/canada/montreal/top-court-rejects-appeal-of-quebec-mother-who-killed-her-3-kids-1.1407543

https://www.thestar.com/news/canada/2013/06/07/quebec_mom_found_guilty_of_poisoning_kids_loses_su preme_court_appeal.html

Så här kan samförstånd se ut: att skriva brev tillsammans, köpa medicin som används för att döda barnen.

”Late in the morning of Jan. 1, 2009, Gauthier made an emotional 911 call from her home in Saguenay.

Between sobs, she requested an ambulance. The operator asked her what the problem was and she replied that her wrist had been cut.

When Gauthier was asked whether she had attempted suicide, she replied: “It was a pact; my husband killed our three children.”

She then added: “We said that we wouldn’t start 2009, but . . . ”

Gauthier told the operator she woke in bed lying next to her three children. Her husband was lying on the bedroom floor with his wrist slit.

She tried to revive her children but they did not respond.

Gauthier said she dragged herself to her kitchen to call for help, explaining that her husband had cut her wrist and drugged the family with sleeping pills.

“She supplied her spouse with the intoxicants he used to cause the children’s deaths,” Friday’s ruling said. “She therefore had to do more either to neutralize the effects of her participation or to prevent the commission of the offence.

“For example, she could have hidden or destroyed the medication she had purchased, remained watchful and taken the children to a safe place for the evening, insisted that her spouse give her verbal confirmation of what he intended to do, or simply called the authorities.”
Citera
2018-03-18, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Jag tror att Elli09 delvis vet vad detta rör sig om, hen har skrivit att O var kontroversiell i sin forskning.

Hur är man "kontroversiell" i MOMS-forskning? lol
Citera
2018-03-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Men varför skulle OH göra det? Om han var frisk, jobbade dagarna innan, kom hem såg katastrofen, då hade man antagligen löpt ur huset och i ett tillstånd av total upplösning ringd 112. Jag har inte läst om ett ända fall där den person som har undgått familicide har begått självmord direkt efteråt. Om HB hade dödad sina döttrar och begått självmord efteråt medan OH inte hade varit i huset, så hade OH varit i livet i dag. Det där att man kommer till en brottsplats, läsa ett brev och begår självmord, tror jag, finns inte i verkligheten.
Han visste kanske om planerna men kunde inte vara i huset när de tre skulle dö utan for iväg planlöst gör att fundera hur han skulle göra med sitt liv. När han kom hem fann han minst två avlidna och gick ut på uppfarten och fick en ångestattack före han själv hängde sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in