2018-03-18, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Jag vill tillägga här att om man utgår från detta att det är en amatör så kan man lägga åt sidan vissa spår som leder till tex polisman A som enligt vad jag förstått var ett proffs på vapen och skytte.
Därmed icke sagt att polisman A inte har med mordet att göra
Han kan ju ha varit behjälplig med info om hur man använder vapnet tex?
Det gäller att hålla isär begreppen. Det kan mycket väl ha varit en van skytt utan att det var en van mördare.
Citera
2018-03-18, 10:46
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Min åsikt:
Största felet vissa ”experter” gjort är att påstår att det är en van skytt som mördat OP , där menar jag att valde man fel spår direkt.
Att utgå i från att skytten är proffs men bara hade otur som missade Lisbeth på 1 meter avstånd verkar mer vara en slutsats man lite slarvigt dragit pga att det ska passa in i andra teorier om vem mördaren är.
Visst finns det en mikroskopisk möjlighet att man drog rätt slutsats men rent matematiskt så talar det emot med säkert minst 99% säkerhet.
Ja, analysen av mordet har tyvärr slutat vid frågan "är han proffs eller amatör?"
Citera
2018-03-18, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ja, han var allt annat än sig själv under mordet, spelet var perfekt, helt i överensstämmelse med planen han hade. Ändå lyckades han bara delvis uppnå sitt yttersta mål med mordet,

Vad menar du med delvis, vad mer hade han/hon tänkt uppnå?
Citera
2018-03-18, 10:58
Medlem
Kan någon insatt räkna upp vilka vittnen som verkligen kan ha sett mördaren och skulle haft en chans att kunna beskriva honom på ett bra sätt.
Jag förstår att personer på avstånd och de som började titta efter skotten kan ha haft svårt att hinna se så mycket av mördaren.
Citera
2018-03-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ja, han var allt annat än sig själv under mordet, spelet var perfekt, helt i överensstämmelse med planen han hade. Ändå lyckades han bara delvis uppnå sitt yttersta mål med mordet,

Ett nytt och märkligt resonemang kring att vår unge Italienske Kock (för det refererar väl till denne inte till en ny mystisk gärningsman) nu är "skådespelare" med en djävulsk plan. Så det är detta som KP och hans PU står i begrepp att presentera då?

Vad säger C vår andre deltagare i tråden som ju också står i kontakt med PU också, men med en annan mördare, om detta?

Vem av er ljuger? För båda kan ju inte ha rätt!
Citera
2018-03-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vad ger dig intrycket att flygbladsutdelningen skedde innan mordet?
När jag läser igen är det inte lika självklart. Det kanske stämmer då?
Citera
2018-03-18, 11:10
Medlem
Citat:
Min åsikt:
Största felet vissa ”experter” gjort är att påstår att det är en van skytt som mördat OP , där menar jag att valde man fel spår direkt.
Att utgå i från att skytten är proffs men bara hade otur som missade Lisbeth på 1 meter avstånd verkar mer vara en slutsats man lite slarvigt dragit pga att det ska passa in i andra teorier om vem mördaren är.
Visst finns det en mikroskopisk möjlighet att man drog rätt slutsats men rent matematiskt så talar det emot med säkert minst 99% säkerhet.

Jag vet inte var de fått det ifrån. Är väl för de alla är män o tror de vet bäst. Men alla dessa har missat vem som var på tapeten i början fast de ofta är äldre o borde sett det.
Citera
2018-03-18, 11:11
Medlem
Citat:
Jag vill tillägga här att om man utgår från detta att det är en amatör så kan man lägga åt sidan vissa spår som leder till tex polisman A som enligt vad jag förstått var ett proffs på vapen och skytte.
Därmed icke sagt att polisman A inte har med mordet att göra
Han kan ju ha varit behjälplig med info om hur man använder vapnet tex?

Ja du ... du kommenterar dina egna inlägg och försöker väcka en sedan länge avklarad diskussion men argument som är slutsatser som en professionell utredning aldrig skulle dra och vart vill du komma med det? Hoppa över mellanleden och gå direkt på sak. Cp-spårsomhuldarna har ju odlat myten att amatören CP skulle vara skyldig så din beskrivning är vilseledande.
Citera
2018-03-18, 11:19
Medlem
Angående mördaren

Mördaren ville döda OP, mördaren lyckades.
Mördaren ville undkomma rättvisan , mördaren lyckades.

32 år sedan sitter ett flertal människor inklusive mig själv och spekulerar om hur mördaren såg ut, hur han var klädd , proffs eller amatör osv

Man kan inte genomföra ett mord och lyckas bättre än den här mördaren gjorde.
Citera
2018-03-18, 11:23
Medlem
hehehos avatar
WhiteTV citerar desinfo????

CIA MI6 gav order om Palmemordet via NATO:s Stay-behind Special Operations Planning Staff (SOPS)
Wednesday, 28 February 2018 23:21

I början på 1990-talet blev det i Italien känt att NATO hade en hemlig armé i alla NATO-länder, även de ”neutrala” som Sverige, Finland, Österrike och Schweiz. Uppgiften var att de hemliga soldaterna skulle stanna kvar bakom linjerna ifall Sovjetunionen skulle invadera resp. land. De kallas för Stay-behind. De skulle starta ett gerillakrig mot Sovjet samt att ingripa militärt i ett nationellt nödläge. Detta framgår av ett hemligt dokument från den italienska underrättelsetjänsten SIFAR daterat 1 juni 1959, se sid 71 i boken Im Spinnenetz der Geheimdienste, som är källan för det här inslaget.

Stay-behind nätverket var bra och viktigt, då Tjeckoslovakiens, Ungerns, Baltikums och andra mindre staters fruktansvärda öden efter sovjetisk ockupation 1944/45 hade blivit ett mycket avskräckande exempel. Många följde hellre med Hitlers trupper än att falla Stalin i händerna. Den röda armén förde terror, tortyr och massvåldtäkter med sig vart de än kom. En tradition som de är stolta över ännu idag.

I Italien heter Stay-behind Gladio, i Sverige Arla Gryning. Det var mest högerkrafter som ingick eftersom de visste vad sovjet-kommunism betydde och de var modiga och pålitliga. Det var MI6 och CIA som byggde upp dessa hemliga trupper, i Sverige CIA-chefen i den amerikanska Stockholmsambassaden William Colby i början av 1950-taket. Han blev sedan chef för hela CIA under 1970-talet.

1953 upptäckte den svenska polisen Arla Gryning under ledning av Otto Hallberg (grundaren av Sveaborg). Han friades från alla anklagelser i ett hemligt förfarande.

Den gode landsfadern Tage Erlander och senare Olof Palme var också med på ett Stay-behind hörn. På den tiden var Arla-Gryning ca. 1 200 man stark. I Sverige var även toppar i näringslivet med som i början Alvar Lindencrona, chef för Skandia, och med stor sannolikhet även Hans Rausing, Tetra Pak, som fick fly undan de galna löntagarfonderna till England, vilket skadade Sverige enormt. Näringslivstopparna gav kompetens och pengar till Arla Gryning. De hade sitt högkvarter i Skandiahuset, precis där Olof Palme mötte sin baneman.

Som vanligt i den negativa världen så är allt uppbyggt i pyramidstruktur, så att det räcker att kontrollera de som sitter i pyramidtoppen. Stay-behind nätverket hade därför ett centralt styrorgan som hette Allied Clandestine Committee (ACC). De i sin tur kontrollerade Special Operations Planning Staff (SOPS).

Ett tredje hemligt kooridneringsorgan kallades för Intelligence Tactical Assessment Centre (ITAC). De levererade information och pengar till SOPS. Även det ”neutrala” Sverige hade sina representanter i ACC och SOPS.

Den nya tyska boken om Palmemordet, som tystas ner totalt i Sverige, även av experter som Gunnar Wall, har ett centralt hemligt dokument, som författarna Patrik Baab och Robert E. Harkavy lyckades komma över. De stödjer sin forskning mycket på Ole Dammegårds intensiva spaningsarbete och Ole sade till dem att han själv förgäves har letat efter detta dokument i över 30 år!

Dokumentet är ett protokoll från ett hemligt möte som SOPS hade den 15 december 1985 och som har den högsta sekretess-stämpeln som NATO kan ge: Cosmic-Top Secret. Att SOPS verkligen finns är belagt genom dokument av det norska försvarsdepartementet. Varje månad möttes företrädare för de olika NATO-säkerhetstjänsterna inom ramen för SOPS.

Dokumentet nämndes första gången av DN-journalisten Göran Beckérus den 28 april 1992 med titeln: ”Ett topphemligt underrättelseorgan inom den västliga försvarsalliansen Nato låg bakom mordet på Olof Palme.” Rubriken är snarlig dagens rubrik i WTV.

I dokumentet talas det om en Operation Tree. Både Beckérus och filmproducenten Allan Francovich är överens om att detta var koden till Palmemordet. Deras källa är ”f.d.” CIA-agenten Oswald LeWinter, som med stor sannolikhet är en Mossad-agent. Han uppges ha varit chef för ITAC fram till 1984. LeWinter påstår att vid detta hemliga dokumenterade SOPS mötet den 15 december 1985 deltog även den svenska f.d. Säpochefen Per G. Näss tillsammans med Alvar Lindencrona.

SOPS-dokumentet nämner två motiv för Palmemordet:

Ett svenskt fartyg hade levererat anrikat Uran 235 (WG 235 = Weapons Grade 235) till New-Delhi i Indien via Kiel. Olof Palme skall ha lovat den indiske regeringschefen Rajiv Gandhi plutonium för en indisk atombomb om Indien i gengäld köper Bofors-kanoner för flera miljarder dollar. Transporten seglade under falska papper för att dölja avsändaren Sverige inför den internationella atomenergimyndigheten IAEC. NATO ville inte att Indien blev en atommakt. Denna kritik mot Palme kom från den amerikanska representanten enligt LeWinter.

Englands ombud kritiserade Palme för sina planer om en atomvapenfri zon i hela Skandinavien. Palmes planerade besök i Moskva mars 1986 skulle vara ett hot mot den nordliga NATO-sidan. Man var rädd för att Gorbatjov skulle kunna gå med på ett alliansfritt Nordeuropa.

Belgiens ombud skall ha föreslagit att avlyssna Palme. Resultatet av mötet blev:

”CURRENT STATUS OF ABOVE MAKES IT IMPERATIVE THAT ”OPERATION TREE” BE CARRIED OUT SUCCESSFULLY. SOPS HAS BEEN ASSURED THAT ARMS LENGTH WILL BE MAINTAINED TO ENSURE DENIABILITY. PROJECT MANAGEMENT IS LOCAL, TECHNICIANS IMPORTED. SOPS REQUIRES DETAILS TO BE KEPT FULLY COMPARTMENTED ON NEED TO KNOW BASIS.”

SPOS folket enas alltså på mötet att det är nödvändigt att mörda Olof Palme. Mördarna skall importeras, Sydafrikaspåret, och tas hand om av lokala förmågor, d.v.s. polisspåret i skepnad av Arla Gryning. Hela puzzlet på Palmemordet faller på sin plats i det här dokumentet.

Den grova censuren mot den nya tyska Palmeboken är ytterligare ett bevis på att CIA gav uppdraget till Palmemordet! (se bevisföringen nedan)

Denna extrema censur är dessutom ett indicium att Arla Gryning finns kvar och fortfarande har makt i Sverige!

P.S.: Ju mer jag forskar i Palmemordet, ju mer begriper jag vilken genialisk plan han hade att stabilisera freden i världen och hålla Sverige ifrån atomar förstörelse så långt han kunde. Palme visste säkert att de negativa bakgrundskrafterna planerade WW3 med ett atominferno som skulle ha utspelat sig över Europa och Israel/Mellanöstern. Jag blev mycket desinformerat av CIA-trogen media under 1980-talet, särskilt i Tyskland, samt konservativa vänner i Sverige. Jag tyckte då att det var bra för Sverige att Palme mördades. Jag såg bara de negativa sidorna som löntagarfonderna och mjukhet inför de sovjetiska ubåtarna, som senare visade sig härstamma till stora delar från NATO. Palme kommunicerade dock sina motiv och kunskaper för dåligt.

Jag vill härmed be Olof Palmes själ om ursäkt för mina felbedömningar. Jag föll offer för Väst-propaganda.
Citera
2018-03-18, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
DF såg två män tidigare på kvällen på (samlingsplatsen) Capri. Han förknippade de två männen med Grupp Barbro och trodde att de skulle öva radiosamband tillsammans med FMN.

Ja det är inge ide att diskutera med dig då du helt förnekar alla storys som föregått hans senaste pressframträdande.

Hans berättelse är ju väldigt försvarsinriktad och defensiv. Han försvarar "Barbrogruppen" och säger att de inte var där och att han antog vad de hade hållit på med....men hur kan han veta det då han inte sett dem tiden mellan att han sett dem på "samlingsplatsen" och senare på natten då han återsåg dem? Hur kan han då utesluta att de faktiskt varit där och försäkra att de är oskyldiga?

Din brist på kritiskt tänkande i detta får mig att undra.

En helt annan sak som förundrar mig är att du tidigare felaktigt försökt knyta en Pizzeriaägare i ditt "spår" till P2 logen där du bland annat påstod att han dömts för det vid en tidpunkt då inte ens P2 var känt för att leda det mot Gladio och ett internationellt nätverk och att alltså Gladio/P2 spår är intressanta för dig.

Ändå går du inte igång på Teutenberg... som idag är dekorerad medlem av båda de Ordnar som i sin historiska matrikel hade både Colby (skaparen av Galdio) och flera medlemmar av P2 inklusive den som påstods vara P2:s "puppetmaster" som medlemmar?

Borde inte Teutenberg vara en sådan tråd för dig att dra i som kunde få ihop din konspiration? Teutenberg som gjort gemensam sak med OF kring OP:s förräderi mer än 30 år efter hans död.
Citera
2018-03-18, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
WhiteTV citerar desinfo????

[/i]

Så varför posta det igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto