Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Du uppger aldrig några källor, så vad är meningen? Är det meningen att man ska få ut något av vad du skriver?
Jo mina källor har jag sagt är alla konstigheter jag upplevde i kontakt med folk som garanterat var mer informerade än jag på min arbetsplats tv4. Holmér gav mig en beklagande blick jag aldrig glömmer och Sam Nilsson jag tidigare också jobbat i samma korridor med visste uppenbarligen mer om både mig och annat än vad han någonsin kunde förklara. Av censur och trakasserier då jag frågat vidare har jag förstått mer. Av märkliga sammanträffanden många år senare har jag också måst dra mina egna slutsatser.
Då jag nu senast kom för tidigt till mötet med Gunnar Wall i veckan tog jag en promenad runt kyrkogården. Plötsligt lyser texten på en ny gravsten emot mig. Det var Eskil Block jag slutligen fick kontakt med fast han dött bara någon månad efter att jag knackat på hemma hos honom för vidare samtal så som jag tidigare haft med Trowbridge.
Tunanders PM från -97 som jag råkat få av misstag från Trow 2009, då jag ville veta vad han hade för källa till Lindhmordet som då berörde mig mest, kunde Wall nu intyga att han själv hade tagit del av. Han hade då inga invändningar mot fakta.