Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Ja, typiskt ungdomar med alla sina förkortningar. På din tid hette det väl pv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Le-Hericon
Ja jösses... PB (PersonBil) har det stått i t.ex fordonsregistret i gud vet hur många år...
Ledsen för OT; men det kändes som det måste besvaras.
Jag förstår mycket väl att Niklas-P avsåg personbil med sin förkortning. Då han är en känd rättshaverist i denna avdelning så undrar jag ändå om han tycker att varje trafikolycka ska utredas lika noggrant som denna eller vad hans raljerande om likhet inför lagen har med denna tråd att göra. Halva landets befolkning skulle fan få jobba på Havkom om man skulle undersöka varenda krockad bil såhär noga men jag tycker det är rätt att man gjort det i detta fall och därför anser jag att hans raljerande är lika dumt som allt annat han skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av
cirkusregeringus
Någon som kan säga mig om busschauffören ifråga somnade i ratten med anledning av att han är/var(?) muslim och fastade på grund av ramadan? Läste en insändare på Samhällsnytt där det antyds att chauffören var det och därför inte ätit eller druckit något på hela resan, vilket fick sömnen att ta överhanden.
Var det ryktet kommer från vet jag inte och jag vet inte heller om föraren var muslim, kristen, satanist, ateist eller något annat. Men din fråga är korkad även om han hade varit muslim, av minst två skäl:
1. Olyckan skedde 170402 och Ramadan började 170526. Det var alltså inte fastemånad då.
2. Även under fastemånaden så får man äta från solnedgång till soluppgång, detta var en nattresa och föraren skulle alltså fått äta och dricka även om han hade varit muslim och det var under Ramadan, vilket det inte var.