2018-03-17, 13:54
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Idag var det 15 år sen amerikanskan Rachel Corrie blev krossad till döds av en schaktmaskin tillhörande IDF i Gaza när hon agerade mänsklig sköld för att förhindra att palestiniernas hus förstördes av Israel. En annan stordåd av "mellanösterns eeeeeenda demokrati".

https://en.wikipedia.org/wiki/Rachel_Corrie
On June 26, 2003,*The Jerusalem Post*quoted an Israeli military spokesman as saying that Corrie had not been run over and that the operator had not seen her:
The driver at no point saw or heard Corrie. She was standing behind debris which obstructed the view of the driver and the driver had a very limited field of vision due to the protective cage he was working in.... The driver and his commanders were interrogated extensively over a long period of time with the use of polygraph tests and video evidence. They had no knowledge that she was standing in the path of the tractor. An autopsy of Corrie's body revealed that the cause of death was from falling debris and not from the tractor physically rolling over her. It was a tragic accident that never should have happened.
Familjens överklagelser gick ändå upp till Högsta Domstolen. Tror du det skulle kunna hända i något av MÖs övriga "demokrstiska" länder?
Citera
2018-03-17, 14:00
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Familjens överklagelser gick ändå upp till Högsta Domstolen. Tror du det skulle kunna hända i något av MÖs övriga "demokrstiska" länder?

Att krossa någon med schaktmaskin levande? Nja, tror att "mellanösterns eeeeenda demokrati" spelar helt i egen liga här. Ögonvittnen bekräftar att de dödade henne med flit. Det är bara Israeler som påstår att det skedde via "olycka"...
Citera
2018-03-17, 14:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Israel är mellanösterns enda demokrati, det stämmer ju. Israel brukar dessutom förstöra hus som terrorister som mördat människor bebott. Det är en del av deras försvar.
Det är en form av kollektiv bestraffning som bara drabbar palestinier, inte judiska terrorister. I och med att det sker på ockuperat territorium är det ett brott mot internationell rätt.
Citat:
Frågan är ustället hur araberna kan utvecklas till att bli som fredligt sinnade västerlänningar. Skulle det lyckas vore mycket gott vunnet.
Du borde nog ta och läsa lite historia, eller bara dagstidningar, för att se hur fredliga västerlänningar är. Hur många länder är det USA är ute och för krig i nu igen?
Citera
2018-03-17, 14:22
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Att krossa någon med schaktmaskin levande? Nja, tror att "mellanösterns eeeeenda demokrati" spelar helt i egen liga här. Ögonvittnen bekräftar att de dödade henne med flit. Det är bara Israeler som påstår att det skedde via "olycka"...
Ögonvittnena gav olika berättelser och den tekniska
bevisningen var otillräcklig. Det vore odemokratiskt att döma någon på så svaga grunder.

Huruvida de är israeler eller ej är fullständigt irrelevant. HD gav Ship to Gaza rätt i deras stämning mot IDF.
Citera
2018-03-17, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det är en form av kollektiv bestraffning som bara drabbar palestinier, inte judiska terrorister. I och med att det sker på ockuperat territorium är det ett brott mot internationell rätt.

Visst. Men Israel bedömer att de måste göra detta för att försvara sig. Försvarar man sig inte går man under.

Citat:
Du borde nog ta och läsa lite historia, eller bara dagstidningar, för att se hur fredliga västerlänningar är. Hur många länder är det USA är ute och för krig i nu igen?

I fallet Israel förordar du arabiskt våld. Du gillar alltså krig själv så bespara mig det där. Det är fortfarande inte särskilt givande för Gaza-borna att leva på en ramp för raketer in över Israel.
Citera
2018-03-17, 16:29
Avstängd
Citat:
Visst. Men Israel bedömer att de måste göra detta för att försvara sig. Försvarar man sig inte går man under.
Maffians logik. Hur man nu kan kalla det "försvara sig" när det handlar om att utöka kontrollen över ockuperat territorium. Det är lustigt hur ockupationsmakten bara försvarar sig medan de ockuperade angriper.
Citat:
Det är fortfarande inte särskilt givande för Gaza-borna att leva på en ramp för raketer in över Israel.
Det var inte speciellt givande för befolkningen i Gaza att bli ihopträngda där av de sionistiska erövrarna heller. Men det är klart, de "försvarade" sig ju bara...
Citera
2018-03-17, 17:14
Bannlyst
Citat:
Maffians logik. Hur man nu kan kalla det "försvara sig" när det handlar om att utöka kontrollen över ockuperat territorium. Det är lustigt hur ockupationsmakten bara försvarar sig medan de ockuperade angriper.

Gaza är inte ockuperat.
Citera
2018-03-17, 17:26
Avstängd
Citat:
Gaza är inte ockuperat.
Hussprängingar sker ofta på Västbanken som är ockuperad. Gaza är satt i blockad, vilket är en ockupation utifrån där befolkningens förmåga att exportera och importera produkter är strikt begränsad, fiskare med jämna mellanrum angrips och ibland dödas osv.
Citera
2018-03-17, 17:34
Bannlyst
Citat:
Hussprängingar sker ofta på Västbanken som är ockuperad. Gaza är satt i blockad, vilket är en ockupation utifrån där befolkningens förmåga att exportera och importera produkter är strikt begränsad, fiskare med jämna mellanrum angrips och ibland dödas osv.

Okej, på Västbanken också. Om araberna avstår från att mörda behöver Israel inte försvara sig. Avstår araberna från mord står deras hus kvar.

Gaza är inte ockuperat. Det är Hamas som har kontrollen där och de utnyttjar denna för att genomföra attacker mot Israel.

Måste tillägga att det är fullt naturligt med judar i mellanöstern. Det är också fullständigt naturligt att vilja leva segregerat från araber och muslimer. Säkert måste det vara också. Betraktas Israel som en apartheidstat, något de ogillar att få höra, ser jag själv inget ont i detta. Det är istället en bra lösning.
Senast redigerad av Mertillen 2018-03-17 kl. 17:46.
Citera
2018-03-17, 18:14
Avstängd
Citat:
Okej, på Västbanken också. Om araberna avstår från att mörda behöver Israel inte försvara sig. Avstår araberna från mord står deras hus kvar.
Avstår israelerna från ockupation och bosättningar måste inte palestinierna försvara sig från dessa. Jag tror dessutom inte bara det är vid mord som Israel spränger hus.
Citat:
Gaza är inte ockuperat. Det är Hamas som har kontrollen där och de utnyttjar denna för att genomföra attacker mot Israel.
För det mesta är det inte Hamas utan mer radikala grupper som vill misskreditera Hamas som står för attackerna. Israel envisas ändå med att slå "tillbaka" mot Hamas, vilket emellanåt får Hamas i sin tur att slå tillbaka mot Israel.
Citat:
Måste tillägga att det är fullt naturligt med judar i mellanöstern. Det är också fullständigt naturligt att vilja leva segregerat från araber och muslimer. Säkert måste det vara också. Betraktas Israel som en apartheidstat, något de ogillar att få höra, ser jag själv inget ont i detta. Det är istället en bra lösning.
Med din ideologi är det onekligen logiskt att stödja Israel. Hoppas israelerna är stolta över att det är i extremhögern de hittar sitt starkaste stöd idag.
Citera
2018-03-17, 18:32
Bannlyst
Citat:
Avstår israelerna från ockupation och bosättningar måste inte palestinierna försvara sig från dessa. Jag tror dessutom inte bara det är vid mord som Israel spränger hus.

För det mesta är det inte Hamas utan mer radikala grupper som vill misskreditera Hamas som står för attackerna. Israel envisas ändå med att slå "tillbaka" mot Hamas, vilket emellanåt får Hamas i sin tur att slå tillbaka mot Israel.

Med din ideologi är det onekligen logiskt att stödja Israel. Hoppas israelerna är stolta över att det är i extremhögern de hittar sitt starkaste stöd idag.

"Ideologi". Ytterligare trams, ser jag.

På 80-talet var jag en vanlig snubbe i tonåren. Idag är jag en alldaglig svensk man frustrerad över att globalisterna köpt mitt lands politiker- och journalistkår. Sverige invaderas av MENA som breder ut sitt lebensraum här. Finns inget extremt i att med stor sorg beklaga det.
Citera
2018-03-17, 19:28
Avstängd
Citat:
På 80-talet var jag en vanlig snubbe i tonåren. Idag är jag en alldaglig svensk man frustrerad över att globalisterna köpt mitt lands politiker- och journalistkår. Sverige invaderas av MENA som breder ut sitt lebensraum här. Finns inget extremt i att med stor sorg beklaga det.
Så vad tror du de "vanliga snubbarna" i Palestina tyckte när det strömmade in sionister från Östeuropa på jakt efter lebensraum? Och för dem var det verkligen en uttalad policy att de skulle skapa sig ett land, inte som flyktingarna som kommer till Sverige bara för att bo här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in