2006-04-21, 22:10
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, men hela ditt perspektiv är historiskt skevt: Vi skulle inte ha något problem med palestinska flyktingar eller palestinska (korrumperade) råd om inte "Israel" och deras amerikanska (idiot-evangeliska) tillskyndare etablerat sin absurt (artificiella) militärmakt på dessa i sig värdelösa områden som kallas "Israel". Vi ska som europeer kunna skita i de obskyra mellanhavanden "judar och araber" har i de terrritorier man kallar Palestina [jag menar att det är en tvist om föga avundsvärda territorier]. Vår europeiska existens är under alla omständigheter helt irrelevant i relation till dessa "judars" självförhärligande och gråtmilda mytologi.
Jaså? Så det är Israels fel att dess grannländer vägrar att låta de palestinska flyktingarna integreras i de nya länderna? Ligger det i Israels intresse att "flyktinglägren" nu är inne på 4-5:e generationen?

Anledningen till att många i västerlandet faller för det billiga tricket är för att de är rasister och ställer absolut noll krav på araberna.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-04-22, 09:42
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Nej, {...trams...} alla kulturellt relevanta judar jag känner till genom deras skrifter är djupt kritiska mot "Israel".

Självförhärligande judar är generellt ungefär lika andefattiga och tomskramlande som, låt säga, TrialByError och Herr Lindholm.

1. Kritiska mot "Israel"...? Är de kritiska mot statens nuvarande politik?...eller mot staten Israels rätt att finnas till...?

2.apropå...andefattigt och tomskramlande..." några intellektuella skulle de judeo-suprematistiska hatpropagandisterna knappast lyckas skrapa ihop (om man inte räknar sionistchauvinistiskt och lögngenompyrt slödder som Alan Dershowitz, Elie Wiesel och Leon Wieseltier som "intellektuella"): "
http://www.flashback.org/showpost.php?p=4055342&postcount=899
Citera
2006-04-22, 10:17
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
1. Kritiska mot "Israel"...? Är de kritiska mot statens nuvarande politik?...eller mot staten Israels rätt att finnas till...?

2.apropå...andefattigt och tomskramlande..." några intellektuella skulle de judeo-suprematistiska hatpropagandisterna knappast lyckas skrapa ihop (om man inte räknar sionistchauvinistiskt och lögngenompyrt slödder som Alan Dershowitz, Elie Wiesel och Leon Wieseltier som "intellektuella"): "
http://www.flashback.org/showpost.php?p=4055342&postcount=899

Givati, du tycks vara lite efterbliven, och förmodligen är det anledningen till att jag hitintills skonat dig från den kritik du så väl förtjänar. Anser du att Dershowitz, Wiesel och Wieseltier är "intellektuella" som en europeisk människa bör ta på allvar?
Citera
2006-04-22, 14:59
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Givati, du tycks vara lite efterbliven, och förmodligen är det anledningen till att jag hitintills skonat dig från den kritik du så väl förtjänar. Anser du att Dershowitz, Wiesel och Wieseltier är "intellektuella" som en europeisk människa bör ta på allvar?

1. Trams...

2.Du har skonat mig... .Varför inte börja då med att besvara en enkel fråga som: intellektuellas kritik mot "Israel"...? Är de kritiska mot statens nuvarande politik?...eller mot staten Israels rätt att finnas till...? Du är väl medveten att dessa är två skilda ting.

3. Visst är dessa intellektuella, men då jag antar att du går utifrån Amed Rahmi som modell, så verkar vi inte kunna finna gemensam definiering för vilka är dessa...."intellektuella" som en europeisk människa bör ta på allvar!
Citera
2006-04-22, 16:08
Medlem
sten.bs avatar
Vilken stat är det största hotet i mellanöstern?

Självklart; Israel.

Titta på denna video som bygger på Vanunus avslöjande om vad som pågår i Dimona.

http://www.youtube.com/watch?v=Yf39qkvwOhU

Israel har inte officiellt erkänt att man har kärnvapen och vägrar släppa in IAEA.

Hur länge kan världen stå ut med denna skurkstat som bryter mot alla FN-resolutioner och terroriserar palestinerna dagligen?
Citera
2006-04-22, 16:16
Medlem
sten.bs avatar
Som Ismail Haniyeh
Prime Minister of the Palestinian Authority säger:

"Is Israel above international law? Is Israel entitled to a special treatment by the international community whereby it can kill our children with impunity, steal our land with impunity, and expel us to the four corners of the world with impunity?

It is time that all men and women of conscience and rectitude to speak up in support for justice for the Palestinians. We have suffered too much, and it is time that we are allowed to reclaim our usurped freedom and dignity.

We are not demanding the impossible. We only challenge the world community to be faithful to the UN Charter and international conventions that prohibit the acquisition of land by force.

In short, the occupation must end, and it must end now."
Citera
2006-04-22, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Vilken stat är det största hotet i mellanöstern?

Självklart; Israel.

Titta på denna video som bygger på Vanunus avslöjande om vad som pågår i Dimona.

http://www.youtube.com/watch?v=Yf39qkvwOhU

Israel har inte officiellt erkänt att man har kärnvapen och vägrar släppa in IAEA.

Hur länge kan världen stå ut med denna skurkstat som bryter mot alla FN-resolutioner och terroriserar palestinerna dagligen?

Israels hemliga kärnvapenprogram är mycket skrämmande. Kärnvapen i händerna på en aggressiv, militant och labil nation är skrämmande. Även med tanke på att Israel anser sig vara det utvalda folket, och ej underkastat internationella lagar, folkrätt och FN-resolutioner. Israel har ej ratificerat NPT.

Västvärlden letar med ljus och fakla över mellanöstern efter kärnvapen som ej existerar. Amerikanernas drömslott till utrikespolitik. Man behöver inte leta långt om man verkligen vill hitta länder som har hemliga kärnvapenprogram.

Det finns en mycket bra och informativ BBC-dokumentär, som heter "Israel's Secret Weapon". Den handlar om Mordechai Vanunu och Israels hemliga kärnvapenprogram. Många intressanta personer intrevjuas i dokumentären, bl.a. Shimon Peres och en israelisk arab som sitter i Knesset Isam Makhoul. Jag rekommenderar denna dokumentär starkt.
http://www.mininova.org/tor/183053
EDIT:Filmen är på engelska, och ej textad.

Ontopic: Nej jag anser inte att Israel ska avskaffas. Är för en tvåstatslösning. Däremot anser jag att Israel omedelbart bör avsluta sin militanta ockupation, återgå till pre-67-gränser, borttagande av alla judiska bosättningar, rivande av den olagliga muren på ockuperad mark samt en lösning av sötvattenfrågan. Jag anser även att Jerusalem ska bli en delad stad, utan några som helst trupper förutom fredsbevarande FN-trupp. Samt återvändade av dom palestinska flyktingarna.
Citera
2006-04-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
1. Givati trots dina insinueringar, syftar på mitt hebreiska efternamnet, inget annat. Militärtjänsten gjorde jag i ett annat ...stridsvagansförband!

2. Du knäckte alltså inte nöten...Är inte du någon sort Know how i judendomens ...?

3. Meningen var/är att använda relevanta och valida källor, till sina påstående. Du brast i detta !! Jag förstår att du är mer intresserara att tala/skriva...slösa tid på missöden i ett annat land. Finns ingen mening överhuvudtaget med att se ner på människor, inte ens om de är romer, turkar eller kurder och bor i Svergie, nej...!

4...är det pga att det är försumbart, kanske..och inte reflekterar alls mass-judars syn på goyjm i allmänhet..?!

5. Trams...ponera följande maning ...svenskarna som flydde missväxtåren i Sverige ska omedelbart, lämna Minisota. De har inget att göra i America...Indianernas land. Alltså hör du inte hur du låter människa?

6. Tror du på G_d?...knappast. Under den tiden ansåg alla häörskare - från Hamurabi, till Faraoerna... genom Sargon ...Tiglatpileser...och Nabukadnessar, liksom Syrus...kungarna i området, i dem närliggande folkslag att de var övermänniskor, tillika gudar...med speciella egenskaper...och deras folk utvalt, ja. JUdarnma är inte något unikt i denna avseende...GT är således, en till tiden mycket relevant text, att läsa/tolka det inkontextuellet som du gör...gränsar med idioti ( "obildad"/"egesinningt", från germanskt )!! Du är väl medveten att kristna påstodd sig vara nya Knesset Israel...De av Gud utvalda israel folk. I vad mening är då inte hela kristendomen megolomanskt men just judendomen är det..? Och till de Kristna muslimska exempel du fick tidigare kan du lägga....Franco, Mussolini, Assad..Gadafi...och senast vitryske presidenten Aleksand'r Lukasjenko ...ingen av dessa tillber judarnas gud.

7. läs p.6 ovan ännu engång! Håller med dig annars att dina påstående om megolomani, väcker tvivel kring din nyktera tillstånd...och att argumentet, inte har relevans för Israels avskaffandet - men det var trots allt du som velat dra in det i diskussionen?

8.Ju går du från dagens datum 2006 år bakåt hamnar du med all säkerhet vid år 0 ...enligt kristna källor finns det år noll, förstås. Om när det faller exakt, lär dem lärda tvista dock, ty kristna är inte ense om Jesus födelsedag ...Och visst fanns de INTE, araberna i kna'an innan israeliterna kom dit! Och visst ockuperade romarna området...och ändrarde namnen på viktiga ställen för att förnedra judarna, innan dom kastades utfrån sina olivlundar...klagomuren...Jerusalem, Ekron , Jaffa....eller Hebron ?

9.Dagens Israels rätt att existera är förankrad i internationell lag. Men åter var det du själv som drog in manuellböckerna som motargument -> inte jag!! Jag har bevisat dig att INTE enbart enligt Bibeln, är landet - i religiös mening - utlovat åt hebréerna!

10. Nu är det jag som är historielös...fanatiker, påverkad av kazarisk vilseledande läror..Men det är faktiskt du som att acceptera historiskfakta om områdets befolkning, innan turkemanerna erövrade den!
Spammar du alltid för att styrka dina argument? Skämt åsido, varför så många inlägg med samma post?
Citera
2006-04-22, 20:03
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
1. Jaså, du vågar inte svara på varför du tagit ett så militant nick som 'Givati'?

2. Betyder det Heja ashkenazi heja?

3. Nähä, varför citerar du gubben Bööök då? Är det inte meningen att man på ett debattforum ska diskutera de citat man referar till? För övrigt kan man väl om Bööök dra slutsatsen att om han levt i USA så hade han tillhört den evangelikanska gruppen som helhjärtat tror på och stöder Herrens egendomsfolk och deras terror mot den ursprungliga semitiska befolkningen som ett led i etablerandet av ett rent judiskt nationalhem.

4. Därför att judars anti-goyimhat sällan eller aldrig refereras i mainstreammedia.

5. Östeuropeiska fisförnäma zionister - d v s Khazarer - har inget i det heliga landet att göra. De bör bosätta sig i Birobidjan.

6. Anser man sig vara utvald av G-d så har det i allra högsta grad med megalomani att göra!

7. Hallucinatorisk smörja som knappast faller under trådens ämne "Avskaffa Israel?".

8. Mer vilseledande propagandafloskler! År noll fanns väl aldrig så vitt jag har förstått, så varken Kreti eller Pleti reste någonstans detta år.

9. Dagens Israel får inte mer legitimitet vilken religiös manual det än står i.

10. Det beror helt enkelt på att det ÄR fanatiska zionister som ligger bakom den utrensningspolitik och ockupation som för närvarande förpestar och tillintetgör de försök till fredssträvanden som t o m judiska grupper kämpar för. Dessa fanatiker, som i de flesta fall sannolikt är Khazarer utan biblisk anknytning till det heliga landet, tar mycket lite eller ingen hänsyn alls till förnuftigt tänkande som kanske skulle gynna en bredare massa. Att du vägrar acctera historiska fakta tyder bara på att du är drabbad av zionistiskt storhetsvansinne själv.

Hatet verkar vara något som ligger dig varmare om hjärtat om man ska se till dina ensidiga åsikter i frågan. Dessutom undviker du helhjärtat att diskutera sakfrågor, se bara på ditt slingrande för att slippa kommentera påståendena i p1's 'Människor och Tro' där sefarder berättar om hur man levde i fred och samförstånd med sina semitiska kusiner tills de stridskukade fanatikerna från östeuropa började invadera landet.

11. Troligen propagandaflosker för att legitimera barnarov. Du ursäktar judars terror med att det förekommer på andra ställen. Inte särskilt hedervärt, elitsoldat Givati.

12. Jag förmedlar bara ytterligare ett bevis på storhetsvansinnet hos ashkenazis som uppenbarligen anser sig vara mer gudsutvalda än orientaliska judar. Vad kan det annars finnas för anledning att se ner på sefarder? Resten av ditt svammel finner jag meningslöst att svara på enär psykhemmmen i landet inte har med trådens ämne att göra. Sverige är Sverige och inte Israel.

1. "Givati" - trots dina insinueringar, syftar på mitt hebreiska efternamn, ja!! Inget annat. Militärtjänsten gjorde jag i ett annat förband inom IDF, men inte i nerhäten av dina gissningar!

2. Du knäckte alltså inte nötten...Är inte du någon sorts Know how i judendomen ...? Tillbaka till skrifterna!

3. Meningen var/är att använda relevanta och valida källor, till sina påstående. Du brast i detta !! Det är brister i alla dina inlägg, när det gäller validering av fakta..iofs! Du ägnar dig åt smutskastning och svordomar...istället för att se nyanser och söka förstå den andres position! Du saknar intrese att diskutera ...eller inse att sanningen är inte något du äger...Att saker och ting kan ses/te sig olika beroende på omständigheterna...

Jag förstår, självfallet att du är mer intresserad av att baktala/skriva...slösa tid på missöden i ett annat land...eller andra människor. men saken är ju ändå...så, det finns ingen mening öht med att se ner på andra människor, inte ens om de är romer, turkar eller kurder och bor i Rosengård, Rinkeby...Botkyrka...eller Bergsjön... nej...!

4...är det pga att det är försumbart, kanske..och inte reflekterar alls mass-judars syn på goyjm i allmänhet..?!

5. Trams...ponera följande maning ...svenskarna som flydde missväxtåren i Sverige ska omedelbart, lämna Minisota. De har inget att göra i America...Indianernas land. Alltså hör du inte hur du låter människa?

6. Tror du på G_d?...knappast. Under den tiden ansåg alla härskare - från Hamurabi, till Faraoerna... genom Sargon II/I ...Tiglatpileser...och Nabukadnessar, liksom Syrus...dvs kungarna i området, för dem närliggande folkslag att de var övermänniskor, tillika gudar...med speciella egenskaper...och deras folk utvalt, ja. Den mest kända exemplet, är faktiskt perserna/ Iranierna som gav, upphov till andra nutida europeiska-arier känna sig megolomana...bara 2500 år senare!

Judarnas text, är inte något unikt i denna avseende...GT är således, en till tiden mycket relevant text. Att läsa/tolka den dock inkontextuellet - sammanhanglöst - som du gör...gränsar med idioti ( "obildad"/"egesinningt", från germanskt )!!

Du är väl medveten att kristna påstodd sig vara nya Knesset Israel...De av Gud utvalda israel folk. I vad mening är då inte hela kristendomen megolomanskt men just judendomen är det..?

Och till de Kristna muslimska exempel du fick tidigare kan du lägga....Franco, Mussolini, Assad..Gadafi...och senast vitryske presidenten Aleksand'r Lukasjenko ...ingen av dessa tillber judarnas gud.

7. läs p.6 ovan ännu engång! Håller med dig annars att dina påstående om megolomani, väcker tvivel kring din nyktra tillstånd...och att argumentet, inte har relevans för Israels avskaffandet - men det var trots allt du som velat dra in det i diskussionen?

8. Ju... går du från dagens datum 2006 år bakåt i tid, hamnar du med all säkerhet vid år 0 ...enligt kristna källor finns det år noll, förstås. Om när det faller exakt, lär dem lärda tvista dock, ty kristna är inte ense om Jesus födelsedatum, inte... Och visst fanns de INTE, araberna ...i Kna'an innan israeliterna kom dit! Och visst ockuperade romarna området...och ändrade namnen på viktiga ställen för att förnedra judarna, innan dom kastades ut från sina olivlundar...klagomuren...Jerusalem, Ekron , Jaffa....eller Hebron ?

9. Dagens Israels rätt att existera är förankrad i internationell lag. Men åter, var det du själv som drog in manual-böckerna som motargument -> inte jag!! Jag har dock, upplyst dig - med hjälp av Koranen, - och visat att det heliga landet är - i religiös mening - utlovat åt hebréerna, inte bara enligt Bibeln..!

10. Nu är det jag som är historielös...fanatiker, påverkad av kazarisk vilseledande läror..Men det är faktiskt du som att acceptera historiskfakta om områdets befolkning, innan turkemanerna erövrade den!

http://www.israelipalestinianprocon.org/history.html

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKid
Hatet verkar vara något som ligger dig varmare om hjärtat om man ska se till dina ensidiga åsikter i frågan. Dessutom undviker du helhjärtat att diskutera sakfrågor, se bara på ditt slingrande för att slippa kommentera påståendena i p1's 'Människor och Tro' där sefarder berättar om hur man levde i fred och samförstånd med sina semitiska kusiner tills de stridskukade fanatikerna från östeuropa började invadera landet.

Brukar du läsa högt, det du skriver...Du borde ha gjort det. Det du skriver låter förskräkligt - nästan obstinat - barnsligt...!! I punkt 11. får du inte bara exata svar till dina frågor utan även möjlighet till konstruktiv diskussion i saken liksom min inställning till tvåstatlösningen (10)..men du fortsätter blint kräka ditt hat mot någon fantasmatsik - {du känner ju ingen sionist, eller hur...?} - sionist gruppen! Du gör bättre om du funderar lite på två saker..Vad är det du egentligen hatar? Är det Israels existens...eller är det landets politik. Är det den nuvarande gränsdragning eller är det öht idén om Israel du förkastar!?

12. Israels President, heter Moshe Katzav..han är sefaradisk jude, från Marocko....liksom f.d LO bossen, och nyvalde Arbetarpartiets ledare Amir Perez...och många andra folkvalda politiker eller företagsledare !..

Jag väntar fortfarande på en jämlik svensk partiledare som är av romersk börd...eller varför inte, en icke luthersk svensk konung!

Har du inget vettigt att skriva så låt bli. Låt tangentbordet vila nu ett tag! Du skämmer ut dig och ditt folk ...och du gör en björntjänst åt Palestinagruppen.
Citera
2006-04-22, 20:37
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Spammar du alltid för att styrka dina argument? Skämt åsido, varför så många inlägg med samma post?

Tack ..jag tror det är nåt fel på min dator jag ska fixa det snabbt!
mvh/Givati
Citera
2006-04-22, 21:08
Medlem
Isaac_As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambou
Israels hemliga kärnvapenprogram är mycket skrämmande. Kärnvapen i händerna på en aggressiv, militant och labil nation är skrämmande. Även med tanke på att Israel anser sig vara det utvalda folket, och ej underkastat internationella lagar, folkrätt och FN-resolutioner. Israel har ej ratificerat NPT.

Knepigt att dom inte har kastat sig på avtryckaren för längesedan när dom är så labila och aggresiva??
Det kanske kan bero på att dom lyssnar på storebror USA och kanske till och med på att dom inte är så aggresiva och labila som du vill påskina. Det måste vara jobbigt att vara domedagsprofet och på fullt allvar tro att USA och/eller Israel ska sätta in kärnvapen vilken sekund som helst. Kan du sova på nätterna?
Citera
2006-04-23, 10:57
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambou
Israels hemliga kärnvapenprogram är mycket skrämmande. Kärnvapen i händerna på en aggressiv, militant och labil nation är skrämmande. Även med tanke på att Israel anser sig vara det utvalda folket, och ej underkastat internationella lagar, folkrätt och FN-resolutioner. Israel har ej ratificerat NPT...

1. Du fick ett bra svar redan. Ett bra exempel, som bekräftar något av det Isaac_A menar.... är det faktum att inte ens under oktober- Yom Kipur- kriget 1973, - när Saadat/egyptiska armé verkligen hotat med att eliminera staten Israel, genom djärva insatser...invadera Sinai halvön att, jämna IDF posteringar med marken lyckades få hela två divisioner ur funktion - har Golda Meir, då Israels PM, anset det var läge att använda dessa. Hon tilltalade folket i termer av ...en ny...judisk-förintelse! Ja dessa utvalda instabila agressiva, jävlar....som ställer sig över int.lagen.

2....att blanda ihop religiösa texter med egna politiska tycken fungerar inte här. I Israel finns det ca 25% icke judar {här faller din tes ...}! Israel/israeler anser sig vara en av flera demokratier. Förmodligen den enda i detta området...men även till detta finns det åsikter för och emot.

http://www.israelipalestinianprocon.org/bin/procon/procon.cgi?database=5-S-Subs-2.db&command=viewone&op=t&id=6&rnd=46.864755521614 12
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in