2018-03-17, 17:05
Medlem
"Fake news" från DN. Inget att reagera över. "Cirkulera"

Wolodarski "fakta"
Citera
2018-03-17, 17:13
Medlem
poxers avatar
Storm i ett vattenglas?
Citera
2018-03-17, 17:19
Moderator
T-80Us avatar
Vet man något om hur Oksanen "debatterar" på sociala medier, så vet man också i vilken ficka han befinner sig. Hans livsuppgift ær att sprida sin goja på nætet, dær Ryssland alltid ær den stora stygga vargen, allt før att ta fokus ifrån det som faktiskt spelar någon roll i det svenska samhællet i dag. Næmligen migrationsvansinnet och dess føljder.

Missførstå mig rætt, jag menar också att Ryssland i nuvarande skepnad ær ett hot mot sin omgivning, men det betyder ingalunda att Ryssland ær Sveriges størsta problem i mars 2018.
Citera
2018-03-17, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Storm i ett vattenglas?

Orkan i ett provrör snarare.

Någon som vet varför Bali pudlade? Har han yttrat sig om detta?
Citera
2018-03-17, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Nu tycker jag du skal sluta upp med att underminera DNs nyhet. Vi på DN jobbar själva hårt med att underminera alla våra kritiker med alla tillgängliga medel. Vill du ha ryska fascister på våra gator eller varför är du så kritisk?

Rysskopplingen är något som SD verkligen måste tvätta. Många missnöjda Moderater överväger aldrig en röst på SD då de tror att de är köpta och betalda av Putin.

Du menar den påstådda rysskopplingen? För jag har hittills aldrig sett några bevis för att det finns någon vidare rysskoppling. Pavel Gamov räknas inte.
Citera
2018-03-17, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
DN är väl liberal?
Dom skulle ju öka presstödet till DN. Jag tycker allt är så jävla korrupt. Hur dom censurerar, jagar folk, beskyller för rasism, och hur dom när de själva är de värsta lögnarna ska jaga så kallad "fake-news".
Allt hänger ihop, ända upp till EU och Soros och hans kompisar.

Det här går inte längre. Media och politiker måste diskutera på riktigt och sluta jaga folk som ifrågasätter. De har fått totalt hjärnsläpp. Tror på ryssar. De jagar en konspirationsteori, och samtidigt bevisar de ju hur rätt alla andra konspirationsteorier har haft. Dom kan fan va ödlor nu, jag skulle inte bli förvånad om dom va det längre. Inget är längre omöjligt. Så sjukt jävla korrupt allt blivit.

Vet du vem den här Tommy Robinson i England är? Jag hittade precis honom, vet inte om jag ligger lite efter där. Han verkar ha varit med om väldigt mycket konstigt skit.
https://www.youtube.com/watch?v=WnQ3pmDjfkc
Citera
2018-03-17, 17:43
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93
Öh Säpo säger att de INTE ligger på deras bord.
Varför försöker du sprida osanning med flera inlägg då?

Ja det är korrekt, SÄPO har sagt att det i nuläget inte pågår någon utredning.
"SÄPO är inkopplat" som det stått i tidningarna, ledde mig alltså på villospår - ärendet ligger på deras bord bara i så måtto att moderaterna har kontaktat dem. Inget annat.
Citera
2018-03-17, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Ser du inte problemet med det här?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/moderaterna-startar-utredning-efter-hanif-balis-twittrande

Varför Nyheter Idag var så nyfiken på den mejlväxlingen kan man ju undra.
Visst ligger det nära till hands att misstänka att Ryssland visat intresse för intervjun, och kanske avlyssnat den? Sd drar som bekant till sig ryssar. Putilov är det mest namnkunniga exemplet.
Det är journalisters uppgift att gräva i sånt här.
Sverigedemokraterna är ett hot mot rikets säkerhet.

Personligen tycker jag att 100000+ okända människor varje år är ett betydligt större säkerhetsproblem. Men visst, håller med om att SD har en aningslös inställning till Ryssland och ryssar. Det gör dem onödigt sårbara för den typen av angrepp du just kom med. Vi har liksom inte råd med någon sådan debatt. Åkesson måste markera hårt mot alla försök till manipulationer från utlandet, annars är det kört för både SD och Sverige.
Citera
2018-03-17, 17:46
Moderator
Tinuviels avatar
Fnordspotting har skrivit om det hela:
Citat:
Det besinningslösa drev som nu pågår handlar varken om Krim, UD, påverkansoperationer eller Patrik Oksanen. Drevet är en till journalistik förklädd personlig vendetta mot en högerpolitiker som haft den monumentala fräckheten att vägra dansa efter vänsterns pipa. Som sådant är det en väldigt kärnfull, om än också ytterst osmickrande, lägesbild av tillståndet i Sverige.
https://fnordspotting.blogspot.se/2018/03/drevet-ar-en-till-journalistik-forkladd.html?m=1

Håkan Boström har gjort en bra sammanfattning:
https://www.facebook.com/hakan.bostrom.9/posts/10155655085856656?pnref=story
Citera
2018-03-17, 17:48
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern

Förmodligen så fick partiledningen i M kalla fötter och tvingade honom till det.
Citera
2018-03-17, 17:51
Medlem
Helt otroligt att UD under Löfvén sitter och beställer åsiktsriktade artiklar av "journalister" som genast villigt särar på benen. - Där är ju den riktigt stora skandalen. Detta sker i offentliga handlingar och när UD och Bonniers ertappas red-handed är det "signalspaning från Ryssland" och man hotar alla som vet något med att skicka SÄPO på dem.

Vi kan jämföra Fricks begäran om utlämnande av offentliga handlingar med tex EXPO/AFAs firma Acta Publica (tidigare Piscatus) som har dataprogram som 24 timmar per dygn scannar och avläser alla svenska myndigheters handlingar.

"I arkivet kan man söka på dokument från hundratals myndigheter. Varje vecka indexerar vi tusentals nya handlingar. - Med bevakningsfunktionen går det enkelt att bevaka vilken typ av handlingar man är intresserad av, med sökord för exempelvis organisationsnummer eller nyckelord. Nya handlingar som matchar bevakningen går sedan ut i epost till kund, som därmed kan hålla full koll på sitt intresseområde."

http://actapublica.se/arkivet/

"Som STASI fast värre" enligt Martin Fredriksson från AFA och medgrundare av Piratebay som arbetar där.
Citera
2018-03-17, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern

Nej, jag vet inte men det verkar som att Bali har mäktiga fiender i Moderaterna som vill ha bort honom, i synnerhet de som var mäktiga under Reinfeldt-eran och alltså är ansvariga för sakernas nuvarande tillstånd. Då var Bali en anonym backbencher men om M gör ett dåligt val nu och Kristersson avgår så är Bali en stark kandidat att ta över och då är det många som kommer att få gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in