Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Jag tror inte att hon jobbade 100%
Kanske halvtid.
Jag vet att hon hade möjlighet att jobba hemifrån, det bekräftade hennes arb-givare.
Jag tror inte att hon låg utslagen i sängen på grund av sin depression, utan hon fixade nog ett julbord i början av december.
Verkligheten kanske kom ikapp i slutet av december, och då brast allt.
Eller så var det nog bara Oskar som gick på julbordet.
Eller så var det aldrig nått julbord.....
Vad tror du själv hände ?
Har du nån teori ?
Jag trodde att jag hade berättat den flera gånger redan. Men det är så många frågetecken som kvarstår och så mycket man inte vet, och alltid något som inte passar in. Mycket finns i tråden, som någon skrev, men mycket finns inte (till exempel HB, relation mellan HB-OH).
Jag tror det är delvis som det stod i brevet. Livskvalitén var inte den förväntade. Familjelivet blir inte så som man hade hoppats och karriären inte heller. Då var livet inte värd att leva mer. Jag tror att barnens sjukdomar har en psykiskt orsak. Men jag är osäker om föräldrarna var medveten om det eller inte. Jag är också osäker om sjukdomen behövdes som förklaring för minskande arbetsinsatsar eller inte, medveten eller omedveten. OH såg inte mer ett liv med en framgångsrik karriär och en lycklig familj fram för sig.
Men det hade funnits olika möjligheter till att ändra på det. Den första hade varit att ta psykologiskt hjälp för alla 4 samt att få avlastning hemma.
Och slutligen, jag tror att OH var ensam gm till polisen berättar mer varför man kan utesluta det. Det som jag har läst hittills övertyga mig inte. Ett brev och att inget ha hittats som talar emot den versionen låter för mig som att det inte finns starka andra bevis för att det var så (film, fynd på HBs dator, sätt hur hon dog som gör det 100% säker att hon begick självmord). Det som får tänka mig i dessa banor är bland annat det som finns här i tråden ”han ska ha hjälpt henne att dö” som jag tolkar då lite annorlunda. Men kommer polisen om sommaren att bekräfta att det har skedd i samförstånd efter att alla analyserna är klara och att man har bevis att det har skedd i samförstånd (inte bara att man inte kan motbevisa det) - då kommer jag att acceptera det, men tror att en måste ha varit mer drivande som också har utförd gärningen.