2018-03-17, 14:40
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ett antal förklaringar har nämnts i tråden, vilket du mycket väl är medveten om.

Jaja, jag tycker det ändå verkar lite skumt av en riksdagsledamot att Twittra ut saker som man inte vet var de kommer ifrån. Vilket han själv erkänner.
Citera
2018-03-17, 14:40
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Så du menar att Oksanen har pratat med folk på redaktionen? Ja, de påbörjades tidigare, men när inträffade intervjun som Oksanen gjorde?
Jag menar ingenting. Jag säger bara att det är en möjligt förklaring. Intervjun ägde rum den 13/2.
Citera
2018-03-17, 14:41
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ett antal förklaringar har nämnts i tråden, vilket du mycket väl är medveten om.

Ett antal tänkbara förklaringar som det uppenbarligen är intressant för en del att köpa direkt, utan vidare eftertanke.
Citera
2018-03-17, 14:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jaja, jag tycker det ändå verkar lite skumt av en riksdagsledamot att Twittra ut saker som man inte vet var de kommer ifrån. Vilket han själv erkänner.
Informationen är riktig & offentlig handling. Dess relevans avgörs inte var den "kommer ifrån".
Citera
2018-03-17, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Det får gärna visa sig vara en meningslös diskussion, vad mig anbelangar.Jag föredrar stormen i vattenglaset framför att Putins beundrare ute på högerkanten har kopplat ett grepp om Chang Frick (en spretig libertarian och äventyrsjournalist som inte verkar drivas av särskilt mycket ideologi alls) och Hanif Bali, den före detta antirasisten som tycks skämta aprilo med högertrollen.
Det ligger på SÄPO:s bord. Tyvärr betyder det också att vi kanske aldrig får facit.

I den här tråden dominerar ju folk som inte ens anser att Putilov är en säkerhetsrisk. Sådana är "Sverigevännerna"...
DN-vännerna och de andra repressiva liberalerna är ju redan irrelevanta, och de vet nog själva om det. Är min tro. Så kan det gå, med grumliga drivkrafter och en slapp syn på sanningen. Sprattlar förstås fortfarande dock.
Citera
2018-03-17, 14:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ett antal tänkbara förklaringar som det uppenbarligen är intressant för en del att köpa direkt, utan vidare eftertanke.
Då det rör sig om offentliga handlingar så är det egentligen ointressant.

Att skylla på "ryssen" känns närmast parodiskt dock.
Citera
2018-03-17, 14:44
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:

Menar du att UD inte far med sanning. Uppgifterna kommer ju därifrån?

DET är ett en stor nyhet. Hur kan DN missa det?
Citera
2018-03-17, 14:46
Medlem
PK-Korrekts avatar
Citat:
Det får gärna visa sig vara en meningslös diskussion, vad mig anbelangar.Jag föredrar stormen i vattenglaset framför att Putins beundrare ute på högerkanten har kopplat ett grepp om Chang Frick (en spretig libertarian och äventyrsjournalist som inte verkar drivas av särskilt mycket ideologi alls) och Hanif Bali, den före detta antirasisten som tycks skämta aprilo med högertrollen.
Det ligger på SÄPO:s bord nu. Tyvärr betyder det också att vi kanske aldrig får facit.

I den här tråden dominerar ju folk som inte ens anser att Putilov är en säkerhetsrisk. Sådana är "Sverigevännerna"...
Att inte tycka som såssarna är en säkerhetsrisk enl. dem!
Citera
2018-03-17, 14:47
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Då det rör sig om offentliga handlingar så är det egentligen ointressant.

Att skylla på "ryssen" känns närmast parodiskt dock.

Men herregud, ni har ju verkligen ingenting bakom pannbenet. Eller så är ni agenter för främmande makt.
Nej, det är inte ointressant hur Nyheter Idag kände till mejlväxlingen. Här är många tydligen måna om att det inte kommer fram hur de kunde veta om den.

Att misstänka rysk inblandning är inte parodiskt. Det är motiverat att fundera i de banorna.

Jag antar att du åtminstone är glad att SÄPO kollar upp frågan.
Citera
2018-03-17, 14:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det ligger på SÄPO:s bord nu.
Citat:

Var hittar du den uppgiften?
Citat:
Jag kan bara konstatera att det här i nuläget inte är ett ärende för Säkerhetspolisen, säger Säpos pressekreterare Sofia Hellqvist till Expressen på lördagen
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-03-17 kl. 14:51.
Citera
2018-03-17, 14:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Men herregud, ni har ju verkligen ingenting bakom pannbenet. Eller så är ni agenter för främmande makt.
Nej, det är inte ointressant hur Nyheter Idag kände till mejlväxlingen. Här är många tydligen måna om att det inte kommer fram hur de kunde veta om den.

Att misstänka rysk inblandning är inte parodiskt. Det är motiverat att fundera i de banorna.

Låt säga att en främmande makt har lyckats ta sig in i mejlservrarna på UD.
Tror du på allvar att dom skulle riskera att avslöja sig genom att släppa en sådan här skitsak?
Citera
2018-03-17, 14:50
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Menar du att UD inte far med sanning. Uppgifterna kommer ju därifrån?

DET är ett en stor nyhet. Hur kan DN missa det?

Öh? Hur fick du det till detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in