Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Jag tror ju som sagt att den uppdelningen inte går att göra. Det finns ju heller inga ansatser att göra det, när man ser till trådarnas titel eller moderering.
Situationen är ganska rörig, menar jag.
Jag tror man bara kan ha en tråd om Skripals insjuknande. Det politiska perspektivet kopplas ju hela tiden till hur fallet utvecklas.
Se mitt tillägg. Jag redigerade mitt inlägg efter ditt citat. Ja, jag förstår dina synpunkter, men kan egentligen inte uttala mig mer än den input som jag har givit då jag inte modererar dessa forum. Så det återstår att vänta på att moderatorer från respektive forum kommer in i tråden och förklarar. Möjligtvis, men det är ingenting som jag beslutar om, skulle en rubrikändring kunna vara på sin plats för en av trådarna för att förtydliga lite, så att användare inte blandar ihop de olika infallsvinklarna.
Generellt sett så kan man säga att det blir så här ibland. Ämnen diskuteras ur olika infallsvinklar i olika forum och i det här fallet överlappar de på ett sätt som kanske kan vara förvirrande för många. Även om rubrikerna förblir som de ser ut i nuläget så är ett bra riktlinje för postande av inlägg forumet i vilken respektive tråd är postad. Låt den avgöra var huvudfokus ligger. Abok? Huvudfokus ligger på kriminalfallet och det politiska perspektivet blandas enbart in om det är av relevans för kriminalfallet. Politik: Utrikes? Huvudfokus ligger på det mer övergripande politiska perspektivet, där frågeställningen tar avstamp i den specifika händelsen ifråga.
Men ta mina ord med en nypa salt. Jag uttalar mig i egenskap av användare med erfarenhet av moderering, inte som moderator - eftersom jag inte modererar dessa forum. För konkreta svar så får vi vänta på modsen i Abok och PU.