2018-03-16, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
För mig är ansiktet själens spegel. Det betyder förvisso inte att vem som helst kan läsa av vem som helst framför allt inte genom att bara se på foton.

Vad tycker du om bilderna från OH?
Citera
2018-03-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Det där med bilder har jag inte riktig förstått. Alla önskar och se några av HB. Det finns många av OH, men man kommenterar nästan aldrig dessa. Vad ska det vara bra för - jag menar att se bilderna? Som sagt från OH finns det massa och vad hjälper det? Vad kan man läsa ur dessa?

Oja, flera har redan bildtolkat fotografierna av OH och tilldelat honom många diagnoser redan tidigt. Av den Onde. Det syns på ögonen ....

Självklart, har du rätt. Vad skulle en bild av HB taget för ett antal år sedan, tillföra?

De nada.
Citera
2018-03-16, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Oja, flera har redan bildtolkat fotografierna av OH och tilldelat honom många diagnoser redan tidigt. Av den Onde. Det syns på ögonen ....

Självklart, har du rätt. Vad skulle en bild av HB taget för ett antal år sedan, tillföra?

De nada.

Jag drar mig för att interpretera bilder. Förstår att man vill hålla det för sig. Men det jag tycker jag kan se angående OH är en tydlig förändring över tid som inte bara har med åldern att göra. Mer än så vill jag egentligen inte säga.
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2018-03-16 kl. 23:27.
Citera
2018-03-16, 23:32
Medlem
Citat:
Jag drar mig för att interpretera bilder. Förstår att man vill hålla det för sig. Men det jag tycker jag kan se angående OH är en tydlig förändring över tid som inte bara har med åldern att göra. Mer än så vill jag egentligen inte säga.

Då jag inte finner någon anledning att misstro skolan eller arbetskollegor så lär en "familjekris" med två sjuka barn lämna spår efter sig. Hos alla.

Det är förväntat.
Citera
2018-03-16, 23:35
Medlem
Citat:
Vad tycker du om bilderna från OH?
Gillar honom inte vad gäller bilderna, men kan bero på att jag är färgad av det han har gjort.
Det hade så klart varit mer intressant att se bilderna först och sen få reda på vad som har hänt. Ännu mer intressant hade det varit att träffa honom medan han levde.

Vad gäller Hanna kan jag inte se nåt
Citera
2018-03-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nå, att de hade lika halsar var bara en sidoiakttagelse. Anledningen till att släktskap diskuteras är ju, åtminstone som jag fattar, för att förklara en eventuell genetisk sjukdom hos döttrarna. Men jag är liksom du helt beredd att släppa vidare diskussion i ämnet.
Håller med. Båda mina döttrar ser ut som tvillingar med shina respektive. Det beror på att vi ofta söker oss till en partner som påminner oss om våra föräldrar som ärvåra förebilder. Svårare än så är det inte.
Citera
2018-03-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag hittade den här. Med lite distans så är det ju intresssnt att läsa igen.

Jag har fetat lite extra.

Det bör ju vara en av oh:s doktorander som har skrivit...

Det går väl strängt taget inte sluta sig till så särskilt mycket.

Att skribenten är engagerad i sin mentor/lärare.

Att skribenten förstått tidigare att ngt inte är som det ska.

Att något gått snett.

Eller...?

När jag läser det hon skrivit känns det som om hon försvar OH, varför? Något konstigt att skriva detta med tanke på att hela familjen dött. Familjen nämns inte någonstans på Linkedin, bara OH

Hur sannolikt stämmer det att kvinnan som skrev att hon godkänt OH precis den dagen dom dött och förordade att han skulle få sin eftertraktade proferssors titel. Tycker dessa två saker visar att något är fel på jobbet.
Citera
2018-03-17, 01:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stensturedenstore
När jag läser det hon skrivit känns det som om hon försvar OH, varför? Något konstigt att skriva detta med tanke på att hela familjen dött. Familjen nämns inte någonstans på Linkedin, bara OH

Hur sannolikt stämmer det att kvinnan som skrev att hon godkänt OH precis den dagen dom dött och förordade att han skulle få sin eftertraktade proferssors titel. Tycker dessa två saker visar att något är fel på jobbet.

Eller så pekar det omvänt mot ett plötsligt utbrutet intermezzo i familjen, kring separation -- eftersom man inte tar livet av sig för en utebliven befordran?

Eller så är det det som doktoranden förutsätter?

Men troligare kanske att han inte kunde tänka sig att installeras som professor och föreläsa för kolleger och doktorander med sin döda eller dödsdömda familj i allas tankar?

Det är svårt, visst är det?

Tar man enklaste vägen är det kanske ändå något sånt.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-03-17 kl. 01:20.
Citera
2018-03-17, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarvadhare
Lobbyn slår till igen ser jag...

Det finns spaltmeter med bevis om att flickorna led av kroniskt trötthetssyndrom. Dom var beviljade särskild undervisning i hemmet på grund av sin sjukdom. Det är bevisat att det fanns intyg på sjukdomen. Om jag tillhör någon lobby för att jag accepterar kända fakta så må det vara så.

Om du å andra sidan har några bevis för att flickornas sjukdom inte existerade så är det helt i sin ordning att presentera dessa, i stället för att försöka få det att framstå som att vi som har bevis skulle ha några dolda motiv. Det är så uppenbart enkelt att genomskåda dig så det är nästan lite komiskt, om det inte vore för att det samtidigt är ett hån mot dom ca 40 000 i Sverige som lider av sjukdomen.

Det har förts fram flera gånger i tråden att barn inte kan få denna sjukdom. Därför kan det vara intressant att läsa vittnesmål om sådana fall. En utlösande faktor är ofta infektioner, hos unga kan det vara en komplikation på körtelfeber.

http://www.bmj.com/content/333/7568/575.full

Ovanstående länk är till er som tror på bevisen att flickorna var sjuka i kroniskt trötthetssyndrom. Den går till en rapport om kroniskt trötthetssyndrom kopplat till bland annat Epstein-Barr viruset, som orsakar körtelfeber.

Faktaförnekare behöver naturligtvis inte klicka.
Citera
2018-03-17, 08:02
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns spaltmeter med bevis om att flickorna led av kroniskt trötthetssyndrom. Dom var beviljade särskild undervisning i hemmet på grund av sin sjukdom. Det är bevisat att det fanns intyg på sjukdomen. Om jag tillhör någon lobby för att jag accepterar kända fakta så må det vara så.

Om du å andra sidan har några bevis för att flickornas sjukdom inte existerade så är det helt i sin ordning att presentera dessa, i stället för att försöka få det att framstå som att vi som har bevis skulle ha några dolda motiv. Det är så uppenbart enkelt att genomskåda dig så det är nästan lite komiskt, om det inte vore för att det samtidigt är ett hån mot dom ca 40 000 i Sverige som lider av sjukdomen.

Det har förts fram flera gånger i tråden att barn inte kan få denna sjukdom. Därför kan det vara intressant att läsa vittnesmål om sådana fall. En utlösande faktor är ofta infektioner, hos unga kan det vara en komplikation på körtelfeber.

http://www.bmj.com/content/333/7568/575.full

Ovanstående länk är till er som tror på bevisen att flickorna var sjuka i kroniskt trötthetssyndrom. Den går till en rapport om kroniskt trötthetssyndrom kopplat till bland annat Epstein-Barr viruset, som orsakar körtelfeber.

Faktaförnekare behöver naturligtvis inte klicka.

Finns det någon koppling menar du till flickornas makabra död och dom spaltmeter med bevis för deras sjukdom ? Dom blev väl mördade, eller ? Är det ett troligt utfall, ens teoretiskt för en sån död,
om barn i flickornas ålder löper risk att mördas ?
Stackars barn !
Citera
2018-03-17, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Finns det någon koppling menar du till flickornas makabra död och dom spaltmeter med bevis för deras sjukdom ? Dom blev väl mördade, eller ? Är det ett troligt utfall, ens teoretiskt för en sån död,
om barn i flickornas ålder löper risk att mördas ?
Stackars barn !

Klart att det finns en koppling, det är väl bara att läsa polisens pressmeddelande. Oavsett hur obefogat du eller någon annan tycker att det är så var det brist på livskvalitet och framtid på grund av döttrarnas sjukdomssituation dom gav dom motiv. Det vore konstigt om man inte får skriva det i tråden, eller hur?

Hur kan man göra den bedömning som du gör i ditt inlägg, om man inte ens försöker sätta sig in i den situation som dom levde i när dom skrev sitt brev?
Senast redigerad av N.Armstark 2018-03-17 kl. 08:10.
Citera
2018-03-17, 09:09
Medlem
Hej.

Ganska omgående efter denna händelsen uppdagades så fick jag höra av en person, att OH hade synts ute på uppfarten, helt apatisk och okontaktbar nästan. Han hade även stått och skakat tills en person som jag antar var granne eller åtminstone boende i närheten hade lyckats lugna ner honom. Då vänder han och går in i huset igen.
Jag har ingen aning om detta hände innan jul, i mellandagarna eller kanske kvällen innan alla hittades.

Kan det varit så att resten av familjen redan låg döda inne i villan?
Oavsett när detta hände så känns det ju som att han kanske var på väg att tappa förståndet eller något.
Min källa är för mig pålitlig men jag kommer inte försöka försvara mig när påhoppen kommer.
Jag har ingen mer info angående detta, så jag kommer inte kunna svara på eventuella följdfrågor.
Ta infon som ni vill.

För övrigt försvann avspärrningarna förra veckan och bägge bilarna försvann tidigare denna veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in