Citat:
Ursprungligen postat av
Skarvadhare
Lobbyn slår till igen ser jag...
Det finns spaltmeter med bevis om att flickorna led av kroniskt trötthetssyndrom. Dom var beviljade särskild undervisning i hemmet på grund av sin sjukdom. Det är bevisat att det fanns intyg på sjukdomen. Om jag tillhör någon lobby för att jag accepterar kända fakta så må det vara så.
Om du å andra sidan har några bevis för att flickornas sjukdom inte existerade så är det helt i sin ordning att presentera dessa, i stället för att försöka få det att framstå som att vi som har bevis skulle ha några dolda motiv. Det är så uppenbart enkelt att genomskåda dig så det är nästan lite komiskt, om det inte vore för att det samtidigt är ett hån mot dom ca 40 000 i Sverige som lider av sjukdomen.
Det har förts fram flera gånger i tråden att barn inte kan få denna sjukdom. Därför kan det vara intressant att läsa vittnesmål om sådana fall. En utlösande faktor är ofta infektioner, hos unga kan det vara en komplikation på körtelfeber.
http://www.bmj.com/content/333/7568/575.full
Ovanstående länk är till er som tror på bevisen att flickorna var sjuka i kroniskt trötthetssyndrom. Den går till en rapport om kroniskt trötthetssyndrom kopplat till bland annat Epstein-Barr viruset, som orsakar körtelfeber.
Faktaförnekare behöver naturligtvis inte klicka.