2018-03-16, 13:42
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Väldigt svårt att förstå denna brutalitet.
Det räckte inte med att "bara" skära av halsen. Var får man ens tanken ifrån att göra på detta sätt? Groteskt att föreställa sig honom göra detta. Film??

Nu sitter båda halsartärerna på vardera sidan om luftstrupen. Man kan känna pulseringen om man lägger sina fingrar mot dom. Inte osannolikt att han punkterat den vänstra direkt. Det är ett väldigt tryck i denna då den löper direkt från aortan. Så snart trycket minskar i hjärnan förlorar man medvetandet snabbt. Så om hon inte var medvetslös av tejpningen redan, så blev hon det snabbt av det minskade blodflödet till hjärnan av sårskadan.

Rikligt med blod i lungorna och skumbildning i såret visar dock att kroppen var vid liv under ett flertal inandningar via sårskadan. Detta måste han ju hört....

Det här är ingen vanlig mördare.....

Tror inte en sekund på att det skulle varit hans sista mord, om han inte blivit gripen.
Jag vill veta vad han spelade för musik efter morden!!!

Fy fan, jag tycker att detta är belägg för att mord var det primära för Edvin
Citera
2018-03-16, 14:10
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

På vilket sätt talar det mer för att mord var det primär än att det har skett något
som har fått E**** att helt tappa fattningen och därför mördar paret ?
Och om han bara var ute efter att mörda hur förklarar du det första sms:et till sambon
att det blir minst 10000 kr och ett sms strax efter morden att "ha ha det går bra" ?
Hur var det med sirapen nu igen som tog sån tid att hälla ut ?
Citera
2018-03-16, 14:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nej det går inte ihop men som jag skrev att hade Edvin stoppat med det han erkände hade det gått ihop.
Detta då underförstått att hans dillande om fiktiva kompisar hade utelämnats.

Edvins problem är att han till varje pris ska ha ETT svar till VARJE fråga.
Så ser ju inte verkligheten ut. Han tror han är smart med denna strategi, men det blir väldigt svårt att hålla ihop en historia.

Det blir lätt osynk.

Vad gäller tejpningen är jag osäker (tror inte) på att det har gått att bevisa att det lager som Edvin tejpat, varit dödande. I så fall hade de tryckt på det i rättegången.

Så här ser försvaret sin chans. Men tiderna blir ju skeva lite här och var.

Vi vet inte exakt vid vilken tid Edvin går in i huset, men uppkopplingar till området sker efter 13.30 tiden. Överföringen sker vid ca 15-tiden. Varför lämnar Edvin huset först 15.37? Vad tar sådan tid? Det är ju 37 minuter (alltså om han haft sina kumpaner med sig). 15.10-15.15 borde han ha varit ut ur huset om hans historia skulle stämma.

Han borde ju ha gjort den första immobiliserande tejpningen först, innan överföringen. Kvar blir då ögonen och munnen(efter att de lämnat koder mm). (Blir inte klok på det där med ögonen heller. Vad är vitsen tycker dessa grova gängmedlemmar som redan vet att de ska mörda paret enligt Edvin. Jag tror att det ingick i hans fantasi. Att det ser läskigt ut, det är skrämmande för offren att inte se. De har ju redan sett Edvin, och det finns ingen mening med att tejpa ögonen)

Och visst. Försvaret kan väl hävda att vad de sagda kumpanerna har för motiv är okänt. Det kan ha varit hämnd, vem vet. Lämnat dom och kommit åter? Eller varit där och skrämt dom? Och att det är därför paret i så fall levde till 21-tiden. Försvaret kan ju inte mena att tejpningen var total över ansiktet kl 15.37 och sedan dog de vid 21-tiden?

Om nu hans påhittade gärningsmän vill sätta dit honom och lämnar tillbaka både skor och pickadol, varför inte se till att Edvin har MORDVAPNET. Särskilt bra att räcka över det så att Edvin tar på skaftet vid överlämnandet

Och varför be Edvin sätta på sig handskar vid rånet om man vill sätta dit honom??? Hade väl varit utmärkt med Edvins fingeravtryck överallt???

Och skorna. Ska medkumpanerna redan från början ha tänkt ut Edvin skulle åka och hämta pengarna, innan de skar av halsarna och räknat ut i förväg att de skulle klampa in i sörjan med hans skor? Så förutseende är de att de också tar med sig sina egna i handen på väg i i huset. Varför då bemöda sig sedan med att försöka dölja alla spår med vätskor?? Varför inte klampa runt ordentligt lite överallt med Edvins skor på en gång?

Nej. Edvins svar på allt funkar inte. Tror att han trodde att han var smartare än åklagaren.
Citera
2018-03-16, 14:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Ja, håller med dig.
Pengarna ville han väl åt också, men mordet verkar vara bestialiskt.
Funderar på varför han inte tagit ut pengar från Tors konto också? Han kunde visst fått ut pengar där också verkade det som.

Man kan bara var glad (fel uttryck)för att han inte stack ut ögonen på dom . Det var ju sådant han fantiserat om att göra med sin chef bl.a.
Citera
2018-03-16, 14:40
Medlem
Citat:

Vad gäller tejpningen är jag osäker (tror inte) på att det har gått att bevisa att det lager som Edvin tejpat, varit dödande. I så fall hade de tryckt på det i rättegången.

I TR var Gestrin tydlig med att tejpningen i sig var dödande. Hon nämnde även att den förefaller vara utförd med beslutsamhet, väldigt hård och effektiv.
Citera
2018-03-16, 14:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
´

Tillvägagångssättet tyder på att E**** antagligen blivit förbannad för något och
besinningslöst stuckit in kniven i halsen på A*** .

Det normala om man ska skära halsen av någon är ju att stå bakom och
skära med eggen mot sig .
Jävligt konstigt sätt att bete sig om man har fantiserat om det perfekta mordet .
Eller vad säger tryckis som vet och kan allt om hur E**** tänker .

Ja, så kan det förstås ha varit också.
Man undrar. Eller ett hat mot kvinnor?
Citera
2018-03-16, 14:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet666
I TR var Gestrin tydlig med att tejpningen i sig var dödande.

Jaja. Absolut. Hela tejpningen i sig var dödande. I obduktionsrapporten står det tydligt och klart att det inte fanns något glapp i tejpningen på AC. Det satt till och med så hårt att det stasat och att huden ovanför tejpen i pannan färgats violett till skillnad mot det tejpade ansiktet som är blekt.

Vad jag menar är att jag tror att åklagaren inte kunnat visa att den tejpning Edvin utfört (det skikt där hans fingertopp av handsken fastnat i) har varit det dödande skiktet.
EDIT. Edvin påstår ju att han inte tejpat över näsorna. Vad jag menar är att åklagaren inte kunnat bevisa att han gjort det. Det är vad jag tror iaf.

Jag har i alla fall inte hört något om det från rättegången.

Missförstå mig inte. Jag är övertygad om att hela tejpningen gjordes av Edvin.
Senast redigerad av notknapparen 2018-03-16 kl. 15:01.
Citera
2018-03-16, 15:51
Medlem
Citat:
Jag har i alla fall inte hört något om det från rättegången.

Missförstå mig inte. Jag är övertygad om att hela tejpningen gjordes av Edvin.

Har du tillgång till ljudfilen med Gestrins slutplädering? Har för mig att hon la ut texten om detta då och vad jag vill minnas så gjorde hon klart att tejpbiten med Edvins DNA på var dödande. Men jag har dåligt minne och kan inte leta upp det just nu. Kan återkomma om det senare om ingen annan hinner före.

En annan sak jag tänkte på. Det borde inte vara svårt att ta reda på när en automatisk utloggning sker efter inaktivitet på A's internetbank. Då blir det ju enkelt att räkna ut hur lång tid Edvin hade på sig efter överföringen, nu blir det onödigt mycket gissningar.
Senast redigerad av fet666 2018-03-16 kl. 15:54.
Citera
2018-03-16, 17:20
Medlem
Citat:
Edvins problem är att han till varje pris ska ha ETT svar till VARJE fråga.
Så ser ju inte verkligheten ut. Han tror han är smart med denna strategi, men det blir väldigt svårt att hålla ihop en historia.

Det blir lätt osynk.

Så här ser försvaret sin chans. Men tiderna blir ju skeva lite här och var.

Vi vet inte exakt vid vilken tid Edvin går in i huset, men uppkopplingar till området sker efter 13.30 tiden. Överföringen sker vid ca 15-tiden. Varför lämnar Edvin huset först 15.37? Vad tar sådan tid? Det är ju 37 minuter (alltså om han haft sina kumpaner med sig). 15.10-15.15 borde han ha varit ut ur huset om hans historia skulle stämma.

Han borde ju ha gjort den första immobiliserande tejpningen först, innan överföringen. Kvar blir då ögonen och munnen(efter att de lämnat koder mm). (Blir inte klok på det där med ögonen heller. Vad är vitsen tycker dessa grova gängmedlemmar som redan vet att de ska mörda paret enligt Edvin. Jag tror att det ingick i hans fantasi. Att det ser läskigt ut, det är skrämmande för offren att inte se. De har ju redan sett Edvin, och det finns ingen mening med att tejpa ögonen)

Och visst. Försvaret kan väl hävda att vad de sagda kumpanerna har för motiv är okänt. Det kan ha varit hämnd, vem vet. Lämnat dom och kommit åter? Eller varit där och skrämt dom? Och att det är därför paret i så fall levde till 21-tiden. Försvaret kan ju inte mena att tejpningen var total över ansiktet kl 15.37 och sedan dog de vid 21-tiden?

Om nu hans påhittade gärningsmän vill sätta dit honom och lämnar tillbaka både skor och pickadol, varför inte se till att Edvin har MORDVAPNET. Särskilt bra att räcka över det så att Edvin tar på skaftet vid överlämnandet

Och varför be Edvin sätta på sig handskar vid rånet om man vill sätta dit honom??? Hade väl varit utmärkt med Edvins fingeravtryck överallt???

Och skorna. Ska medkumpanerna redan från början ha tänkt ut Edvin skulle åka och hämta pengarna, innan de skar av halsarna och räknat ut i förväg att de skulle klampa in i sörjan med hans skor? Så förutseende är de att de också tar med sig sina egna i handen på väg i i huset. Varför då bemöda sig sedan med att försöka dölja alla spår med vätskor?? Varför inte klampa runt ordentligt lite överallt med Edvins skor på en gång?

Nej. Edvins svar på allt funkar inte. Tror att han trodde att han var smartare än åklagaren.

Instämmer i vad du skriver.

Hela Edvins historia om sina kompisar är så naiv att man skulle kunna tro den var ämnad för roliga timmen i deckarklubben och inte som försvar i en mordrättegång. Ingen utom kanske Edvins närmaste köper detta, för att de vill tro att han är oskyldig.

Om inte Edvin kan få sina kompisar att framstå som fysiska personer, genom att uppge deras korrekta namn så är det helkört för denne Mulljögrabb.
Citera
2018-03-16, 17:22
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det är en mycket tajt tidsrymd. Förutsätter vi att Edvin är skyldig till morden och att det tog maximalt 25 minuter, så måste allt löpt helt utan friktion för honom.
Paret måste ha lydigt alla hans order blint, utan att ifrågasätta, dessutom gjorde de inget som helst motstånd överhuvudtaget.
Nej, du har missuppfattat vad dessa 25 minuter avser här. De handlar om avslutningen (från och med sista tejpningen) - från att pengar överförs (man kan finna Edvins fingeravtryck där) till att Edvin kopplar upp sig mot mast (sätter på sin mobil).
För tider, kolla FUP eller i spoiler nedan..

Citat:
Det är svårt att sätta sig in i situationen som paret var i, men när man ser (eller hör) sin partner bli avskuren halsen, då sitter man inte och rycker på axlarna precis. Dödsångest är inte att leka med.
Att helt friktionsfritt skära halsen av ett par, utan något motstånd alls på 25 minuter, är en bedrift i sig.

Man måste även komma ihåg, att Edvin aldrig mördat någon tidigare. Hans kroppshydda borde rimligtvis varit ett hinder för honom också.

Även om man lägger på 10 minuter till, och förutsätter att han var i huset i 35 minuter, så är det fortfarande ett spektakulärt snabbt dubbelmord.
Ja, det blir inte mindre spektakulärt med tanke på att Edvins kroppshydda är än mer ivägen för andra på samma plats.
Kolla FUP Tilläggsprotokoll 1 sida 12 (som visar köket sett uppifrån) och föreställ dig Edvin växelvist tejpa paret samtidigt som någon annan också skulle växelvist tejpa paret (de bitar som Edvin nekar till att ha tejpat). Kan du föreställa dig hur de rör sig förbi varandra? Tror du att Kjell-Henrys metod "dra in magen så jag kommer förbi och fram" skulle funka bra?

Citat:
Sedan kan man fråga sig hur Edvin, som lyder sin sambo bättre än en hund, riskerar sitt liv för en sådan här sak? Hans sambo verkar ha riktigt bra pli på honom. Att han inte skurit halsen av henne för länge sedan är en gåta, det hade kunnat drabba den bästa.
Har du försökt lösa den gåtan? Läsa väl valda delar i FUP vore ju det självklara..
Du kan alltså fortfarande inte ifrågasätta Edvins påstående om hotbild eller vad menar du?

Citat:
Något som jag återkommer till med jämna mellanrum är att det har kunnat vara araber inblandade i detta. Just tillvägagångssättet är skrämmande likt hur dessa undermänniskor tar livet av varandra nere i sina länder.
Är Edvin skyldig så kan vi kalla honom Edvin Mustafa Al-Gyllenhammed, i fortsättningen.
Ja, vi vet att du är fördomsfull och gärna spammar dessa åsikter. Finns bättre jämförelser utan att blanda in religösa förtecken - att få halsen avskuren är knappast ovanligt i Mexiko.

Citat:
En annan provocerande teori jag har, är att familjen kan veta mer än de påstår. Det är en speciell familj, dottern vet jag är en mycket speciell person. Sådant går i arv från kärring till kärring verkar det som, men nu ska jag inte snöa in på anknytningsteori här.
Även svärsonens, minst sagt, udda reaktion när han hittade paret väcker en del frågetecken. Även att den här herren satt och hittade på rykten, som nådde Flashback tämligen omgående, väcker en hel del varningsklockor hos mig.
Återigen en jävla massa skit från dig.
Att svärsonen reagerade som han gjorde och att det uppfattades som märkligt av den ena ambulansföraren NÄR det hände, är i NULÄGET inget märkligt - han blev uppringd, pratade med och fick direktiv från SOS-operatören, samt var självklart chockad (FUP A sida 77-)
Att du förvränger uppgifter som du gör, väcker ständigt varningsklockor hos oss övriga..
Touchdown har själv uppgivit att det är andrahandsuppgifter från bekanta till de drabbade - viss förvanskning finns uppenbart redan där (jämför andra uppgifter lämnade här i tråden). Du tar, i sedvanlig stil, det vidare med ännu ett steg.

Citat:
Avslutningsvis så tror jag inte på Edvins historia, men jag tror inte på åklagarens historia heller.
Nej, men det finns faktiska grader i trovärdighet, men det kan jag förstå att du har svårt för eftersom du gärna väger in en massa fördomar.
Citera
2018-03-16, 17:26
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
´

Tillvägagångssättet tyder på att E**** antagligen blivit förbannad för något och
besinningslöst stuckit in kniven i halsen på A*** .
Det normala om man ska skära halsen av någon är ju att stå bakom och
skära med eggen mot sig .
Jävligt konstigt sätt att bete sig om man har fantiserat om det perfekta mordet .
Eller vad säger tryckis som vet och kan allt om hur E**** tänker .
Ja, så kan det förstås ha varit också.
Man undrar. Eller ett hat mot kvinnor?
Kan vara så enkelt att han försökte (hade en tanke på hur) undvika att få blod på sig.
Senast redigerad av linkebodabo 2018-03-16 kl. 17:28.
Citera
2018-03-16, 17:32
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Kan vara så enkelt att han försökte undvika att få blod på sig.

Det är betydligt mindre risk att man får blod på sig om man har eggen emot sig och
skär med en svepande rörelse från ena till andra sidan .
Är man högerhänt blir det från vänster till höger om man står bakom .
E**** lärde sig nog av misstaget till det var dags för nästa offer .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in