Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Sorglig utveckling med dem nya arenorna. Saknar gamla highb ury, upton park och white hart lane. Gillar inte dem nya stora toppmoderna arenorna utan tycker det fanns en charm i dem tätare arenorna. Blir bättre stämning, en helt annan atmosfär. Lägg därtill hur det sett ut för både west ham och arsenal sedan arenaflytten. Inget vidare. Kan bli något liknande för spurs kanske. Biljettpriser är ju helt åt helvete också. Men money talks, med dem nya gigantiska tv avtalen skulle man kanske tycka att man kan minska eller åtminstone frysa biljettpriserna men girigheten kommer först. Å andra sidan måste väl spurs anpassa sig efter dem andra för att kunna haka på.
Det är en stor investering, och det finns lån som måste återbetals, men det har varit ganska dyrt länge, hade faktiskt säsongsplåt när jag bodde i London, och det kostade.
Med det sagt, Spurs har faktiskt haft rätt så rimliga priser på CL matcherna i år, har för mig att paketpriset för de 3 hemmamatcherna i gruppspelet började på ca 800:-... och halva priset för barn, så en farsa/morsa + 2 barn = 1600:- för 3 matcher, det var de billigaste dock.
Edit: Det positiva med en större arena är ju att fler faktiskt kommer få chansen att se laget spela live, WHL var alldeles för litet. I år när laget spelar på en större arena är publiksnitt näst högst i ligan efter United.
Edit #2: En detalj som jag gillar är att South stand är anpassat så att man skall kunna införa ståplats om det skulle bli möjligt framöver. Där skulle garanterat priserna vara lägre. Möjligt att det även gäller för bortasektionen.