2018-03-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ajdarevic är lite av en personlig favorit för mig men han passar ju över huvud taget inte alls in i det här landslagets 4-4-2. Tror Janne hade honom i NKPG också, så han vet exakt var han har honom.

När han kommer in ska landslaget självklart då spela 4-3-1-2 eller använda han som släppande anfallare i 4-4-2. Han ska inte spela en MC-position som JJ/Ekdahl gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
mycket märkligt att quaison inte får chansen. Han har väl varit riktigt vass senaste månaderna?

Quaison är hett en månad för att nästa månad sitta på bänken.

Personligen tycker jag inte Quaison är överdrivet mycket bättre än Fransson så det är något man kan klaga över.
Citera
2018-03-15, 20:26
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Vad tror du om att sluta rida Zlatans kuk?

Smått besviken över truppen. 5 anfallare...Där kunde han petat in Tibbling istället före valfri anfallare förutom Berg. Sedan skulle han tagit med Quaison. Jag ställer mig tveksam till Fransson.

Man kan tycka vad man vill men Zlatan verkar vara inställd på att spela VM enligt tidningen Reuters.

Citat:
The Red Devils were also knocked out of the Champions League this week by Spanish side Sevilla and have only the FA Cup left to play for in terms of trophies, but Ibrahimovic is raring to go.

“I want to get to the point where I can perform as I haven’t been able to take part so much during the season,” he said before hinting at an international comeback for Sweden in this year’s World Cup in Russia.

“The thoughts are there the whole time, but if I want to, I’ll be there,” said Ibrahimovic, who quit the national team after Euro 2016 having scored 62 goals, many of them spectacular, in 116 games

https://in.reuters.com/article/soccer-england-mun-ibrahimovic/soccer-zlatan-fully-mobile-and-close-to-man-united-comeback-idINKCN1GR2PW?il=0

Sportbladet rapporterar.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/ngOo6d/zlatan-fortsatter-hinta-om-comeback-till-vm-om-jag-vill-kommer-jag-at
Citera
2018-03-15, 20:27
Avslutad
Någon mer som ska se Sverige-chile på plats?
Citera
2018-03-15, 20:28
Medlem
[quote=MustavGandelmann|63513369]Man kan tycka vad man vill men Zlatan verkar vara inställd på att spela VM enligt tidningen Reuters.

Sverige skulle behöva en striker som sätter chanserna, som inte behöver 10 dunder chanser för att träffa mål 1 gång och göra mål på den 15:e chansen
Citera
2018-03-15, 20:37
Medlem
OvissFramtids avatar
[quote=Marie83|63513397]
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Man kan tycka vad man vill men Zlatan verkar vara inställd på att spela VM enligt tidningen Reuters.

Sverige skulle behöva en striker som sätter chanserna, som inte behöver 10 dunder chanser för att träffa mål 1 gång och göra mål på den 15:e chansen

Ja vi behövde en sådan striker EM 2016....

Har ni hört Zlatte's senaste uttalande "Om jag vill, är jag där"...?

Vad är det för jävla cucks som vill ha med den här självgoda narcissisten till ett lag som första gången på mycket länge spelar som ett lag?
Citera
2018-03-16, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Har ni hört Zlatte's senaste uttalande "Om jag vill, är jag där"...?

Vad är det för jävla cucks som vill ha med den här självgoda narcissisten till ett lag som första gången på mycket länge spelar som ett lag?

Zlatan har uppenbarligen inte rätt inställning för detta lagbygge.

Zlatan är välkommen till VM om han är en i laget, spelar som en i laget och jobbar defensivt.

Annars kan han följa VM hemma i TV-soffan även om så Ola Soppan Toivonen måste starta.
Citera
2018-03-16, 06:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
När han kommer in ska landslaget självklart då spela 4-3-1-2 eller använda han som släppande anfallare i 4-4-2. Han ska inte spela en MC-position som JJ/Ekdahl gör.

Quaison är hett en månad för att nästa månad sitta på bänken.

Personligen tycker jag inte Quaison är överdrivet mycket bättre än Fransson så det är något man kan klaga över.
Fördel med Quaison är att han kan spela inner, ytter, offensiv central mittfältare och Forward. Borde vara självklar i truppen före Durmaz som knappt får speltid
Citera
2018-03-16, 06:47
Avslutad
Anser att Quaison borde vara självklar i truppen före durmaz.. Och Alexander Isak borde peta Toivonen eller Nyman
Citera
2018-03-16, 08:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Anser att Quaison borde vara självklar i truppen före durmaz.. Och Alexander Isak borde peta Toivonen eller Nyman

Såg du Isaks patetiska försök till avslut mot Salzburg igår? Nej, det gjorde du inte. Patetiskt var det. Noll självförtroende i den grabben. Överskattad. Slutar upp som en medelmåtta.

Quaison ska vi inte ens diskutera.
Citera
2018-03-16, 08:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
Såg du Isaks patetiska försök till avslut mot Salzburg igår? Nej, det gjorde du inte. Patetiskt var det. Noll självförtroende i den grabben. Överskattad. Slutar upp som en medelmåtta.

Quaison ska vi inte ens diskutera.
Men ändå får Isak beröm i media... Varför ska en medioker petad spelare som Durmaz gå före Quaison? Kom med vettig anledning tack
Citera
2018-03-16, 10:12
Medlem
Citat:
Fördel med Quaison är att han kan spela inner, ytter, offensiv central mittfältare och Forward. Borde vara självklar i truppen före Durmaz som knappt får speltid

Quaison är inte på nivå med Dumaz.

Att spela på många positioner ser jag inte som någon större fördel i denna truppen då vi har minst 2 bra spelare på varje position. Är man 11 på bänken som har man redan 1 på varje position. Han hade dock blivit viktig om man bara fick ha 5 eller 7 på bänken.

Citat:
Och Alexander Isak borde peta Toivonen eller Nyman

Nyman och Isak/Toivonen slog nog inte ens om samma roller i laget. Sedan är nog inte Isak på samma nivå i defensiven som Ola även om Ola är sämst offensivt.
Citera
2018-03-16, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Quaison är inte på nivå med Dumaz.

Att spela på många positioner ser jag inte som någon större fördel i denna truppen då vi har minst 2 bra spelare på varje position. Är man 11 på bänken som har man redan 1 på varje position. Han hade dock blivit viktig om man bara fick ha 5 eller 7 på bänken.

Nyman och Isak/Toivonen slog nog inte ens om samma roller i laget. Sedan är nog inte Isak på samma nivå i defensiven som Ola även om Ola är sämst offensivt.
Quaison är bättre än Durmaz.. Tröttsamt att Sverige bara har defensiv tänk. Offensiv är det bästa försvaret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in