Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 06:34
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Jag gillar dem.

Kommer gå över till dem från SD.

Jag kommer också gå över till dom, Kasselstrand och Hahne känns betydligt mera renhåriga och potenta än Mattias Karlsson, Jimmie Åkesson och Rickard Jomshof.

SD´s framtid ser mörk ut, vart är de yngre efterträdarna till nuvarande partiledningen? Jo de har blivit eliminerade av Åkesson & co. SD verkar ha riktigt sunkig partikultur och de kommer aldrig bli av med sitt förflutna.

Låt säga att SD tappar 3-4 % av sina väljare till Afs, vad spelar det för roll? Om SD har 15 % eller 25 % gör dom inte mer accepterade av de andra partierna.
Citera
2018-03-16, 06:36
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2018-03-16, 06:36
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De har planerat det, de kommer portionera ut "avhoppen" för maximal effekt över tiden. Inga avhopp är spontana, AfS vill ju inte ha de värsta SD-haveristerna heller. De kollar nog upp dem noga innan de släpper in dem i AfS. Men några de först samtal med kanske ännu inte bestämt sig för de hoppas fortfarande få komma på valbar plats på de olika listorna. När de märker att deras karriär i SD är över kan de gå över till AfS.

I en uppstart får man ta lite vad man får.

Viktiga att sortera bort värsta psykfallen och rättshaveristerna.
Citera
2018-03-16, 06:38
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Jag kommer också gå över till dom, Kasselstrand och Hahne känns betydligt mera renhåriga och potenta än Mattias Karlsson, Jimmie Åkesson och Rickard Jomshof.

SD´s framtid ser mörk ut, vart är de yngre efterträdarna till nuvarande partiledningen? Jo de har blivit eliminerade av Åkesson & co. SD verkar ha riktigt sunkig partikultur och de kommer aldrig bli av med sitt förflutna.

Låt säga att SD tappar 3-4 % av sina väljare till Afs, vad spelar det för roll? Om SD har 15 % eller 25 % gör dom inte mer accepterade av de andra partierna.

SD kommer bli mer accepterade om AfS rider in i riksdagen på en vit springare med Gustav i skinande rustning attackerades 7Klövern.
Citera
2018-03-16, 08:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Trams! Ska de deklarera hur de ser på demokrati? De ställer upp i riksdagsvalet! Det verkar också som du vill att de ska göra en värdegrundsdeklaration i enlighet med rådande vänsternarrativ. Fortsätt du med dina fotriktiga skor och värna allas rätt till svensk välfärd (för vi har ju råd ) så kan vi andra göra vuxna val...

Nu till en annan fråga: Jag förutsätter att Kasselstrand och AfS får lika mycket och god PR av Sveriges Radio och Sveriges Television som Gudrun Schyman fått de senaste 5-6 åren i enlighet med public service neutralitet. (Hör ni det era j*vla vänstermuppar på SR och SVT!?)
Klart som fan man ska deklararera i sitt partiprogram var man står i demokratiska frågor. Det är grundläggande. Jag pratar inte om någon värdegrundsdeklaration, utan om ett grunläggande statement. Att man ställer upp i riksdagsvalet är ingen som helst garanti. Det visar historien med förskräckande tydlighet...
Citera
2018-03-16, 08:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Jo det vet vi ju... dom tog över varenda maktinstitution i samhället och fick hela svenska folket från frikyrkliga samfund till konservativa högerpartier att anamma en marxistisk världsbild som värdegrund...
Så det kanske är bra att oppositionen splittrar sig? Tillåt mig tvivla. Men vi får väl se hur det går... Att vänstern tog över och infiltrerade så framgångsrikt har nog lite andra förklaringsgrunder.
Citera
2018-03-16, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Klart som fan man ska deklararera i sitt partiprogram var man står i demokratiska frågor. Det är grundläggande. Jag pratar inte om någon värdegrundsdeklaration, utan om ett grunläggande statement. Att man ställer upp i riksdagsvalet är ingen som helst garanti. Det visar historien med förskräckande tydlighet...
Om du vill veta var partiet står i demokratiska frågor är det bara att läsa på hemsidan.
https://alternativforsverige.se/demokrati-och-politiker/
Citera
2018-03-16, 08:46
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Om du vill veta var partiet står i demokratiska frågor är det bara att läsa på hemsidan.
https://alternativforsverige.se/demokrati-och-politiker/
Har missat den Men stort tack till dig!

Rätt bra forumlerat, särskilt peronval och mer makt till väljarna. Afs kunde dock varit lite tydligare med den demokratiska förankringen.
Citera
2018-03-16, 08:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
SD skulle aldrig komma in i riksdagen.
Inte ett halvår efter grundandet i varje fall.
Citera
2018-03-16, 09:18
Medlem
Citat:

Tycker du ska fokusera mer på att alla partier i riksdagen utom SD just nu är i full färd med att montera ned demokrati och din frihet. Dessa partier borde förbjudas.
Citera
2018-03-16, 09:23
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnuling
Tycker du ska fokusera mer på att alla partier i riksdagen utom SD just nu är i full färd med att montera ned demokrati och din frihet. Dessa partier borde förbjudas.
Enig med dig där. Jag vill bara inte bli lurad en gång till...
Citera
2018-03-16, 09:30
Medlem
Citat:
Enig med dig där. Jag vill bara inte bli lurad en gång till...

Jag förstår och håller med. Det bästa är att inte ha några politiker alls.

Personligen vänder jag mig mot idén att vi ska ha en samhällsklass som inte förväntas producera men ändå ska bestämma över alla andra.

På lång sikt tror jag AFS kommer gå samma öde till mötes som de andra partierna men på kort sikt kommer de stå på rätt sida i de stora konflikterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in