Citat:
Utgående från att att man från polishåll uttalat att man fortfarande svävar i ovisshet om händelseförlopp mm, framstår såväl obduktioner som BP-undersökning (som iofs ej är avslutad) som ett skralt bevismaterial, dvs kan ej verifiera att namnunderskrifterna är ett uttryck för en samfälld vilja.Nej, jag resonerar bara utifrån den iskalla kontentan av polisens sammanfattning: att morden begicks pga föräldrarnas upplevelse av brist på livskvalitet och framtid eftersom deras barns sjukdom omöjliggjorde ett fungerande och fullgott liv. - I förlängningen kan man säga att barnen tvingades plikta med sina liv för att föräldrarna helt enkelt inte hade varken lust eller ork att uppoffra sig mer; att de ställde sig själva i främsta rummet samt att barnen gjordes till två bromsklossar de inte längre ville dras med. - I mina öron låter ett sådant hopkok som om brevet satts ihop i en hast för att dölja ett verkligt händelseförlopp (och på djupet verkliga bevekelsegrunder hos en person; en av de två makarna).Vari skulle det "lidandet" ha bestått? - Bägge föräldrarna förvärvsarbetade, var ej sjukskrivna, hade alla lemmar i behåll, ögon och öron, huvud och hjärna; kunde utföra olika kalkyler och t.o.m. fylla i en och annan blankett; fixa läkarintyg, hemundervisning samt möblera om i flickornas rum.De får gärna ta livet av sig för ro skull - men de behöver inte ta livet av andra. - Dessutom: En kan ha räknat med att överleva men gjort vissa felkalkyler så att valet till slut stått mellan inlåsning resp. tillrättalagd mordscen. - Alternativet att en fått ett raseriutbrott är heller inte uteslutet (men med samma svårtacklade valsituation).
Du försöker trolla tillbaka alla resonemang till där vi började. Möjligen för att sen trolla hit dem igen. Det kan bli ytterligare 40.000 inlägg. Det står dig fritt och jag kan inte hindra dig.
Jag anser att du har fel men vi tolkar uppenbarligen saker olika.