Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
NU skulle vi behöva nån från Bjärred, som kände familjen.
Inte nån som tror sig känna familjen, utan nån som verkligen gjorde det.
Typ en lärare, grannen till höger, Hannas kompis, Oskars kompis, nån jobb-polare, prästen hos scientilogerna.......
Vem som helst.
Nån som kan berätta lite hur det var runt omkring familjen, i vardagen.
Det är vad tråden behöver nu.
Under den eviga etiketten "var får jag allt ifrån?" började jag leta efter uppgifter bakåt i tråden.
Jag har inte sammanställt och redigerat, men klipper in här vad som sågt intressant ut
Kanske något matnyttigt?
11865 Snuttan1980 (25/1)
Igår pratade jag med en kvinna som kände pappan vad jag förstod som ganska väl.
Hon berättade om en familj i djup kris som skolan hade uttalat sig om.
den äldsta dottern var mest påverkad av sjukdomen men enligt kvinnan så hade barnet inte fått någon diagnos sist hon pratade med pappan.
Pappan hade pratat mycket om hur jobbet fick honom att orka igenom dagarna.
Kvinnan bekräftade också att pappan hade jobbat mycket hemifrån den sista tiden vilket han inte mådde så bra av.
Kvinnan berättade också att hon fick känslan av att han tog det tunga ansvaret för allting, var dock inget han pratade om men kvinnan fick den uppfattningen då det var han som gick på massor med läkarbesök och möten.
1 vecka innan jul så hade pappan framfört att han knappt kunde hålla ansiktet ovanpå vattenytan då den äldste dottern hade blivit mer och mer sjuk.
Han pratade om att han nog skulle få gå ner mer i tid men ville absolut inte det då det skulle förvärra hans mående garanterat.
Kvinnan pratade också om att några ekonomiska problem hade dom absolut inte, och att dom skulle varit medlemmar i Scientologerna var inte heller sant.
Dock hade frun pratat med en präst några ggr sa mannen i november 2017.
Kvinnan berättade också att där var inga vapen eller knivar inblandade.
Så jävla tragiskt detta är, slutsatsen är glasklar för mig, dom orkade helt enkelt inte mer och valde och avsluta.
11926
Denna kvinnan pratade bara om Agnes hela tiden så min tolkning av vårt samtal var att Agnes var den som var sjukast.
57Emma
Fick ett PM som jag kopierar nedan, ett liknande har postats tidigare
Jag har fått ett pm från en användare. Vi har i samråd redigerat pga att hen annars blev för lätt att identifiera. Dagens internet.... Ni får själva avgöra sanningen, men min konversation med hen gör att postaren är trovärdig.
Min kollega är uppvuxen (......) i Bjärred . Hennes föräldrar bor kvar men hon flyttade hemifrån i samma veva mer eller mindre som Oskar med familj flyttade dit.
Min kollega märkte en del som var märkligt.(----) Min kollega spenderade julen i sitt familjehem och reste hem till sin nuvarande bostadsort den 30 december. Hon bekräftar att hon såg mamman i trädgården under tiden hon besökte sitt föräldrahem. Hon nämner också att det är allmänt känt bland grannarna att mamman har cancer. Hon bekräftar också att barnen var sjuka men vet inte exakt vad. Hon nämnde problem med enzymer. Inget jag begriper något om.
Hon berättade att föräldrarna efterforskat/letat hjälp för barnens åkommor utanför Sveriges gränser, hon sa ”hela världen”. Kanske kan vara lönt att gräva lite i internationella forum och plattformar.
13255 Snuttan1980 (31/)
Hanna var inte oskyldig i detta, hon var den drivande.
13267
Har framkommit ganska mycket info sen jag skrev det.
Dock inget jag vill dela med mig här.
Men jag kan säga såhär mycket att sanningen är långt ifrån alla teorier folk har pratat om här.
Men så fort man delar något så är man för dom flesta bara ett troll så jag har bara delat med mig en del av informationen jag har fått via pm till folk som jag litar på.
-------------------
Förklarar att detta är sådana uppgifter somjag tydligen samlat på mig och de (med flera andra utsagor) ligger till grund för hur jag vänder och vrider på saken