2018-03-15, 15:34
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det finns ingenting som idag tyder på att SA var inblandade i mordet.

Påminner om tjatet om CP från vissa håll. Helt utan substans.

Som jag ser det är det rent önsketänkande från de som har en agenda. Eftersom sanningen inte har ett dugg att göra med falsarier.

Som jag sagt innan om inte sydafrika(ner) på någotvis är inblandade i MOP skall jag äta upp min gamla chalmers-mössa med mashonzha och monkey gland sause.
Senast redigerad av heheho 2018-03-15 kl. 15:38.
Citera
2018-03-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Som jag sagt innan om inte sydafrika(ner) på någotvis är inblandade i MOP skall jag äta upp min gamla chalmers-mössa med mashonzha och monkey gland sause.
Sydafrika, Vapenexportindustrin, militär, Säpo/polis.
Där har vi huvudingredienserna.
Ett lag där olika motiv är sammanflätade.
Se mordet som en framtida investering där var och en räknar med avkastning i form av gynnsamma förändringar inom respektive intresseområde.
Citera
2018-03-15, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Helt korrekt.

Det finns dock en logisk förklaring till VARFÖR han flyttade om sin bil.

Flytten av bilen var sannolikt inte planerad från början. Utan uppstod för att lösa ett problem.

Kopplar man ihop det med vad som precis hänt tidigare får man en helhetsbild av hela situationen.

Marianne U:s vittnes mål runt Johannes Kyrkogård är t.ex. ett extra intressant vittnesmål i sammanhanget.

Det finns även andra intressanta vittnesmål där omkring. Men vi låter det vara för den här gången.
Javisst!
Det gäller bara att få ihop bubblans roll i det hela.
Om den slutliga parkeringsplatsen var strategiskt viktig, så borde det enda sättet att försäkra sig om att den förblir ledig vara att någon annan bil passar den under tiden de själva är ute på snurren.
Om det fanns en sådan bil, borde även den haft en uppgift.
Citera
2018-03-15, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det finns ingenting som idag tyder på att SA var inblandade i mordet.

Påminner om tjatet om CP från vissa håll. Helt utan substans.

Som jag ser det är det rent önsketänkande från de som har en agenda. Eftersom sanningen inte har ett dugg att göra med falsarier.

Allt det innehåller är ett maskinskrivet papper där det står Top Secret överst. Vem tror att topphemlga dpkument ser ut så? Uselt försök... Källan är en kanadensisk truther som publicerat mängder med artiklar om bland annat lockerbie med det sedvanliga att cia manipulerat bevis etc. Gosint tar artiklar från nätet och publicerar dem för att skapa illusion av att det är en seriös avsändare.
Senast redigerad av boboslacke 2018-03-15 kl. 17:17.
Citera
2018-03-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Allt det innehåller är ett maskinskrivet papper där det står Top Secret överst. Vem tror att topphemlga dpkument ser ut så? Uselt försök...

Var kommer det ifrån?
Sett det förut o det ser knas ut.
Citera
2018-03-15, 17:10
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Detta hade jag nog inte hört innan:
Palme though stayed committed to détente and trying to build better relations between East and West. In October 1985, just four months before his death, he decided to ban the visit of two US Navy ships to Sweden, on the grounds that their presence would be seen as provocative measure by the Soviet Union.
Det kommer från Chicago Tribune 12 oktober 1985:

http://articles.chicagotribune.com/1985-10-12/news/8503090805_1_swedish-waters-prime-minister-olof-palme-baltic-sea
Citera
2018-03-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det kommer från Chicago Tribune 12 oktober 1985:

http://articles.chicagotribune.com/1985-10-12/news/8503090805_1_swedish-waters-prime-minister-olof-palme-baltic-sea
Rätt sva är att det är en kanadensisk truter som klipper och klistrar bland texter för att slapa illusioner.

https://gosint.files.wordpress.com/2017/12/bp2016_doc.jpg
Citera
2018-03-15, 17:25
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Rätt sva är att det är en kanadensisk truter som klipper och klistrar bland texter för att slapa illusioner.

På Chicago Tribunes site?
Lars Herlin
(...) Sweden`s Prime Minister Olof Palme has often antagonized the United States by his neutralist stance. Now, following a recent election victory by his Social Democratic Party, he is likely to infuriate Washington again.

Palme has decided to ban the visit here of two U.S. Navy ships, which have been on an exercise in the Baltic Sea, on the apparent grounds that their presence in a Swedish port would ruffle the Soviet Union.

The cancellation of the visit came as a surprise to the Swedish navy, which had been planning to welcome the American vessels along with a British destroyer, also due to arrive here. Their maneuvers were being conductecd under NATO auspices.

Some Swedish strategists, who support Sweden`s neutral position, nevertheless believe Palem`s timing was off, coinciding as it does with preparations for the summit meeting next month in Geneva between President Reagan and Mikhail Gorbachev, the Soviet leader. (...)
Chicago Tribune 12 oktober 1985.
Jag har faktiskt ett svagt minne av händelsen och den är inte oviktig eftersom den skulle kunna förklara det s.k. officersupproret. Svenska marinen hade förberett mottagandet av de tre fartygen, två amerikanska och ett engelskt fartyg. Bara det engelska fartyget fick angöra i svensk hamn.
Senast redigerad av iesho 2018-03-15 kl. 17:31.
Citera
2018-03-15, 17:35
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Lars Herlin
(...) Sweden`s Prime Minister Olof Palme has often antagonized the United States by his neutralist stance. Now, following a recent election victory by his Social Democratic Party, he is likely to infuriate Washington again.

Palme has decided to ban the visit here of two U.S. Navy ships, which have been on an exercise in the Baltic Sea, on the apparent grounds that their presence in a Swedish port would ruffle the Soviet Union.

The cancellation of the visit came as a surprise to the Swedish navy, which had been planning to welcome the American vessels along with a British destroyer, also due to arrive here. Their maneuvers were being conductecd under NATO auspices.

Some Swedish strategists, who support Sweden`s neutral position, nevertheless believe Palem`s timing was off, coinciding as it does with preparations for the summit meeting next month in Geneva between President Reagan and Mikhail Gorbachev, the Soviet leader. (...)
Jag har faktiskt ett svagt minne av händelsen och den är inte oviktig eftersom den skulle kunna förklara det s.k. officersupproret. Svenska marinen hade förberett mottagandet av de tre fartygen, två amerikanska och ett engelskt fartyg. Bara det engelska fartyget fick angöra i svensk hamn.
Den som vill kan dubbelkolla med Lars Herlin.

Palmes timing var katastrofalt dålig. Kanske lyssnade han på en dålig rådgivare?
Senast redigerad av iesho 2018-03-15 kl. 17:41.
Citera
2018-03-15, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Sydafrika, Vapenexportindustrin, militär, Säpo/polis.
Där har vi huvudingredienserna.
Ett lag där olika motiv är sammanflätade.
Se mordet som en framtida investering där var och en räknar med avkastning i form av gynnsamma förändringar inom respektive intresseområde.
Den röda tråden.
SA Dokumentets äkthet kan man inte avfärda helt lättvindigt.
K-G Bäck tycker jag verkar vara en mycket pålitlig herre.

http://www.leopoldreport.com/LRsajt54.html
Senast redigerad av gida 2018-03-15 kl. 17:54.
Citera
2018-03-15, 17:36
Medlem
Citat:

Det finns ju här o hur vet man var det kommit ifrån från början? Jag har funderat på det förut för känt igen skrivsättet. Jag har ett stort skrivmaterial med olika skrivsätt att jämföra med.
http://www.leopoldreport.com/LRsajt100.html
Senast redigerad av Cianneli 2018-03-15 kl. 17:53.
Citera
2018-03-15, 17:38
Medlem
Citat:
Lars Herlin

Han klipper ihop det med annat som ex fejkdokumentet. Känd truther och känd metodik. Klipp och klistra för att skapa illusioner. Har funnits slickligare gjorda fakes på sydafrikadokument.
Senast redigerad av boboslacke 2018-03-15 kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in