2018-03-15, 12:31
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Att parkera om Djurfeldts bil?
Något annat?

Helt korrekt.

Det finns dock en logisk förklaring till VARFÖR han flyttade om sin bil.

Flytten av bilen var sannolikt inte planerad från början. Utan uppstod för att lösa ett problem.

Kopplar man ihop det med vad som precis hänt tidigare får man en helhetsbild av hela situationen.

Marianne U:s vittnes mål runt Johannes Kyrkogård är t.ex. ett extra intressant vittnesmål i sammanhanget.

Det finns även andra intressanta vittnesmål där omkring. Men vi låter det vara för den här gången.
Citera
2018-03-15, 12:35
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Syd-Afrika och MOP igen:

https://gosint.wordpress.com/2018/03/12/olof-palme-south-african-spies-likely-murdered-sweden-prime-minister/

Det finns ingenting som idag tyder på att SA var inblandade i mordet.

Påminner om tjatet om CP från vissa håll. Helt utan substans.

Som jag ser det är det rent önsketänkande från de som har en agenda. Eftersom sanningen inte har ett dugg att göra med falsarier.
Citera
2018-03-15, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
I en artikel 1987-11-22 intar Pierre Schori ungefär samma
position som Katarina Brodin i "överlöperi" frågan men slätar
över med att försvaret ska vara "riktat åt alla håll".

https://www.svd.se/arkiv/1987-11-22/12

När UD i stort stödjer Brodins utspel så stämmer detta med
Thuetenbergs påståenden om ett neutralistiskt entourage.
Den aktuella skrivelsen hade godkänts på UD och var inte
en persons verk.

Mycket intressant, men jag kan inte läsa artikeln. Du skulle inte vilja ha vänligheten att lägga upp den.
Citera
2018-03-15, 13:34
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Här e min gamla crash course ang. bla polisspåret (caveat, ett par faktafel).
https://www.scribd.com/document/50150173/Palmemordet-Crash-Course-snabbkurs-i-mordet-p%C3%A5-olof-palme
Citat:
Tunander, borgnäs , snackar MOP i tyskland:https://www.youtube.com/watch?v=EZm4bXYOPPw
Tack för dessa påminnelser! Jag saknar dock den första listan du visade på ett hundratiotal konstigheter kring MOP där jag bl.a för första gången fattade att ett hundratal polisanställda gick under med Estonia. Tillsammans med Krantz 107 frågor är det knappast något som blivit besvarat hur uppenbara samband vi här gång på gång kunnat påvisa.
Utan tvekan finns samband mellan morden från Barschel till Palme och Colby som Tunander och Borgnäs intygar i denna i övrigt ganska pratiga video i princip utan några som helst nyheter.
Tunander kan inte säga mer av politiska skäl och Borgnäs liksom Wall som jag just har träffat kan inte avslöja vad de tänker utan att deras bokförläggare protesterar förstår jag. Alla har de hållhakar på varandra ekonomiskt, moraliskt, politiskt eller rentav fysiska hot.
Wall hade givetvis samma tillgång till Tunanders gamla PM som Borgnäs, Alsén, Anér, Minell, GWP, Trow, Holmér, PU, CIA, Säpo osv och behövde inte låna min kopia. Alla har de kunnat bygga sina respektive historier på samma info. Ingen vågar dock dra den gemensamma slutsats som var och en annars rimligen skulle vara kapabel till. Helt avgörande fakta och frågor vill ingen befatta sig med.
Citera
2018-03-15, 13:55
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Mycket intressant, men jag kan inte läsa artikeln. Du skulle inte vilja ha vänligheten att lägga upp den.

Skulle gärna göra det men jag är lite för upptagen just nu för att sätta mig
in i hur man lägger upp filer.

Rubriken är:
Schori efterlyser 'sans och omdöme' i säkerhetsdebatt.

Ingress:
Kabinettssekreterare Pierre Schori gick på lördagen åter till
angrepp mot FOA och de officerare, som tidigare av
departementsrådet i UD Katarina Brodin anklagats för
omdömeslöshet och överlöperi.
Citera
2018-03-15, 14:45
Avstängd
Citat:
Här e min gamla crash course ang. bla polisspåret (caveat, ett par faktafel).
https://www.scribd.com/document/50150173/Palmemordet-Crash-Course-snabbkurs-i-mordet-p%C3%A5-olof-palme
Lysande. Har du några fotnoter till materialet?

Edit: Tack.
Senast redigerad av onopono 2018-03-15 kl. 14:49.
Citera
2018-03-15, 14:45
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona

Som jag ser det är det rent önsketänkande från de som har en agenda. Eftersom sanningen inte har ett dugg att göra med falsarier.
Du vill i likhet med många andra av någon anledning trycka ned vissa idéer, men det presenterades just något som tydde på SA-inblandning, så där har du ju uppenbarligen helt fel.

Däremot kan de informationer som tyder på SA vara felaktiga, vilket inte alls är omöjligt, men de är inte desinformation för du eller någon annan skriver det.

Det intressanta vore ju om någon hade något intelligentare att säga om dokumentet än att det inte tyder på någonting.

Varför är det så omöjligt att befintliga agenter från SA var inblandade? Berätta hur du tänker!
Citera
2018-03-15, 14:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona

Kan du inte bemöta dokumentets innehåll i dess enskildheter istället?
Citera
2018-03-15, 15:01
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Tio år tidigare?

"10 år tidigare" är konstigt, funderade själv på varför de skrev så (i förhållande till artikeln?).
Citera
2018-03-15, 15:03
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Lysande. Har du några fotnoter till materialet?

Edit: Tack.

gjorde den i olika versionen, en är jättelång med där den sista delen bara är "fotnoter" (dock inte i fotnotsform). Har slarvat bort orginalfilen men skall bringa lite ordning i det där.
Citera
2018-03-15, 15:18
Medlem
hehehos avatar
Detta hade jag nog inte hört innan:
Palme though stayed committed to détente and trying to build better relations between East and West. In October 1985, just four months before his death, he decided to ban the visit of two US Navy ships to Sweden, on the grounds that their presence would be seen as provocative measure by the Soviet Union.
Citera
2018-03-15, 15:28
Avstängd
Citat:
gjorde den i olika versionen, en är jättelång med där den sista delen bara är "fotnoter" (dock inte i fotnotsform). Har slarvat bort orginalfilen men skall bringa lite ordning i det där.
Har du länk till den långa versionen? Dvs, jag inser självklart att olika uppgifter har olika starkt källstöd, men vill gärna själv bilda mig en uppfattning om hur det ser ut. Igen, tack för en bra och samlad översikt. Har letar efter en sådan en längre tid.

Hatten av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in