Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 13:25
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Nyheter Idag fortsätter rapa upp SD-ledningens spin.

Så här kommer det att se ut i valrörelsen. Fria Tider på AfS sida. Nyheter Idag på SDs sida och Samnytt i mitten fast graviterande mot AfS.

Och Samtiden låtsas som det regnar...

Edit: Och använder sig av beskrivningar likt denna - "Ulf Kristersson (M) har klivit i Fredrik Reinfeldts galoscher, medan Jimmie Åkesson (SD) liknar en skicklig tjurfäktare i den politiska manegen."
#Nordkorea
Citera
2018-03-15, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnuling
På samma sätt som det varit väldigt gynnsamt för de andra riksdagspartierna att ta avstånd från SD från dag 1.

Håller med dig, den dagen Löfven skulle bjuda in Åkesson till överläggning, skulle detta från min sida ses med största misstänksamhet!

Likadant med SD:s fördömanden mot AfS, uppfattar detta som ett bevis AfS kommer bedriva verklig opposition!
Citera
2018-03-15, 13:32
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
SD tänder på lite väl många broar just nu. Trodde de skulle vara smarta nog att hålla en låg profil, men gissar att det var en öm tå AfS trampade på. AfS har verkligen vind i seglen just nu, trots minimalt med mediautrymme. Får se om det håller i sig fram till sommaren.
Vind i seglen? Nja. Den enda bris de har är en mätning om att 13% "kan tänka sig att rösta på partiet". Dylika mätningar brukar ligga väldigt långt från verkligeheten. Fi har väl haft någon sådan på omkring 20%? Hade t.ex. jag fått frågan "om jag kan tänka mig att rösta på AFS" hade jag svarat ja för visst är det tänkbart då de är emot invandring men det är ingenting som jag kommer att göra ändå. När AFS börjar synas i vanliga mätningar med ett par procent först då har man någon vind i seglen.
Citera
2018-03-15, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Vind i seglen? Nja. Den enda bris de har är en mätning om att 13% "kan tänka sig att rösta på partiet". Dylika mätningar brukar ligga väldigt långt från verkligeheten. Fi har väl haft någon sådan på omkring 20%? Hade t.ex. jag fått frågan "om jag kan tänka mig att rösta på AFS" hade jag svarat ja för visst är det tänkbart då de är emot invandring men det är ingenting som jag kommer att göra ändå. När AFS börjar synas i vanliga mätningar med ett par procent först då har man någon vind i seglen.

Tålamod, små stenar har satts i rullning och med tiden kommer större och större massor att komma i rullning. SDs beteende som kan liknas med en full elefant som rullar sig över sluttningen hjälper mycket för att få det i rullning. AFs är inte de som försöker sänka SD, SD fixar det själv. Fler och fler missnöjda kommer att ansluta sig och omgivningens underskattning kommer att gynna AFS precis som Trump gynnades.
Citera
2018-03-15, 13:37
Medlem
Grodfrityrs avatar
Idag blev det medieexponering i stort sett i varenda blaska, bra jobbat!

Dagens Opinion:
Citat:
Men i någon mån har alltså Alternativ för Sverige de facto skaffat sig en riksdagsplats, via Olle Felten.

I Alternativ för Sverige valfilm visar sig partiledaren Gustav Kasselstrand inne i själva riksdagshuset och många undrar vem som släppte in honom. Enligt
Dagens Opinions uppgiftslämnare ska det ha varit en SD-tjänsteman.
http://www.dagensopinion.se/sd-ledamot-hoppar-till-alternativ-sverige

Jag har en känsla av att kontrollfreaket Mattias Karlsson har det lite stressigt just nu ...
Citera
2018-03-15, 13:37
Medlem
Bernadottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen
Olle Felten är en bra värvning för AfS.

Det hade dock varit mycket bättre PR för AfS om SD inte kunnat avfärda det hela med att en kvart innan presskonferensen sparka ut Felten för "samröre med extremister och rasister" (AfS, alltså) och fått med detta i nyhetsrapporteringen. Om inte AfS lagt sig ett halvt snäpp längre ut än SD på "extremistskalan" genom att kräva upphävda permanenta uppehållstillstånd för arbetslösa invandrare i stället för att "bara" kräva omvandling av permanenta uppehållstillstånd till tillfälliga så hade det varit knepigare för SD att köra den här taktiken. I alla fall om någon bett dem peka på i vilket avseende AfS är mer "extremt" än SD.

AfS krav att man skall sparka ut folk med PUT som inte begått något brott ger heller inget i praktiken. Det enda som händer är att invandrarna om 30 år kommer att använda detta mot kvarvarande svennar när det blir tal om "positiv särbehandling" och annan rasism mot svennar. Så jag tycker att AfS bör slopa det här kravet. Nya avhoppare från SD, som sannolikt kommer att droppa in de närmaste veckorna, borde också försöka övertala Kasselstrand att släppa det här kravet. Frågan är dock om det kommer att gå att få Kasselstrand att tänka efter. Kasselstrand är inte en person som kan allt eller vet allt bara för att SD har en repressiv partikultur.

Nu har jag följt denna tråd en längre tid och har blivit så vansinnigt trött på dina hemmasnickrade "analyser". De är på en sådan extremt låg och infantil nivå att det är omöjligt att bemöta dem. Du lever i en annan värld. Ingen bryr sig om vad du tycker. Kan du ge dig nu?
Citera
2018-03-15, 13:41
Medlem
Vi har redan infiltrerat partiet och kommer läcka information som ska svärta ned partiet. Ljudinspelningar, filmat mtrl hoppsansa och där visar hatets sitt fula tryne.
Citera
2018-03-15, 13:46
Medlem
Surv8s avatar
Tror ni på 13 % röster? Låter väldigt optimistiskt i mina öron. Skulle SD tappa allt då eller? Skeptisk.

13 % kan tänka sig att rösta på Alternativ för Sverige
Citera
2018-03-15, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Håller helt med och i det vakum som har uppstått senaste två åren så tror jag många gamla SD-röstare vill se något nytt parti, speciellt dom väljare som varit med sedan tiden före 2014 dom är inte rädda på samma sätt på stämplarna man får.

SD har vunnit medelklassen och en stor väljarbas är beredd på något nytt och det är bara bra för alla.

Tror det samma som du. AFS har en god möjlighet att lyckas. Därmed inte sagt att de kommer in i riksdagen men kan mycket väl få allt emellan 1-3%. Mycket beror på SD och deras önskan att få ett valsamarbete med M.
Citera
2018-03-15, 13:52
Medlem
Baertlings avatar
Tänk om man fick vara en liten fluga på väggen och höra vad som sägs på SD:s riksdagskansli idag
Helt säkert finns det medarbetare som sympatiserar med AfS och andra som bara är allmänt trötta på maktfullkomligheten och svågerpolitiken hos ledningen. Tillsammans med en fraktion av 'Heja Jimmie'-gänget förstås. Samtidigt som topptrion träffas för att skriva namnlistor på potentiella 'avhoppare/säkerhetshot' bland 'medarbetarna'. Vem kan ledningen lita på...och vem kan de inte lita på. Måste vara en underbar stämning just nu!
Citera
2018-03-15, 13:54
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Den där memen upprepas gång på gång men funkar inte bättre för det. Det är uppenbart att Kasselstrand och Hahne inte blev uteslutna för att de hade samarbetssvårigheter och bråkade, utan för att de utgjorde ett hot mot partiledningen. Tvärtom var de i slutändan de som visade sig mest försonliga, medan partiledningen vägrade att ens diskutera saken och sedermera uteslöt folk närmast urskiljningslöst.
Så uppenbart är det nog inte. Jag har för mig att det handlade om rätt grundläggande meningsskiljaktigheter och att man motarbetade SD:s ledning öppet på ett provocerande sätt.

Men framför allt är det nog rätt osmart av Afs att nu inte tydligt visa att man är ett demokratiskt parti och tar avstånd från totalitära ideologier och rasism. Väldigt få väljare vill ha det nämligen.
Citera
2018-03-15, 14:01
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Tålamod, små stenar har satts i rullning och med tiden kommer större och större massor att komma i rullning. SDs beteende som kan liknas med en full elefant som rullar sig över sluttningen hjälper mycket för att få det i rullning. AFs är inte de som försöker sänka SD, SD fixar det själv. Fler och fler missnöjda kommer att ansluta sig och omgivningens underskattning kommer att gynna AFS precis som Trump gynnades.
Nej det kommer inte att ske. AFS har för svaga kort inklusive Kasselstrand och man uppfattas redan som att man går medias intressen för att splitta invandringskritiker och skada SD så mycket man kan. Inte helt rättvist men media driver givetvis den agendan och det i sin tur skadar bilden av AFS inför de potentiella väljarna. Det andra stora problemet är AFS företrädare för om SD har tillräckligt av snacklådor och haverister som låter den ena grodan efter den andra hoppa ur mun så har AFS betydligt mer av den varan. Däremot skulle SD behöva chilla mycket mer gällande AFS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in