2018-03-15, 12:29
Medlem
Då så, nu fick jag min första "hanteringsavgift" på ett paket från Kina. Aldrig i hela helvetet att jag hämtar ut det. Jag kommer hädanefter att varje månad lägga en beställning på billiga skitsaker, minst 20 paket, som postnord kommer att få hålla kvar på sitt lager för att sedan skicka tillbaka till Kina. En hundring eller två kan jag vaska per månad för att visa mitt missnöje. Jag uppmanar samtliga handlare att göra samma sak. Kan posta tips på produkter som kostar lite men samtidigt tar upp maximalt med utrymme på postnords lager om så önskas.
Citera
2018-03-15, 12:30
Medlem
Man måste ju ha en anlednng för att kunna anställa fler muslime rsom varken kan läsa eller skriva svenska och som inte kan köra en postnordbil eller kör den på sin fritid.
Citera
2018-03-15, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Då så, nu fick jag min första "hanteringsavgift" på ett paket från Kina. Aldrig i hela helvetet att jag hämtar ut det. Jag kommer hädanefter att varje månad lägga en beställning på billiga skitsaker, minst 20 paket, som postnord kommer att få hålla kvar på sitt lager för att sedan skicka tillbaka till Kina. En hundring eller två kan jag vaska per månad för att visa mitt missnöje. Jag uppmanar samtliga handlare att göra samma sak. Kan posta tips på produkter som kostar lite men samtidigt tar upp maximalt med utrymme på postnords lager om så önskas.

bättre att börja beställa från typ vietnam m det går så sponsrar du inte muslimerna.
Citera
2018-03-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fransktavskum
bättre att börja beställa från typ vietnam m det går så sponsrar du inte muslimerna.

Jag skiter högaktningsfullt i muslimer när det kommer till min handel med Kina. Om staten vill bråka med mig så tänker jag bråka tillbaka. Det kommer inte dröja speciellt länge tills dess att den nya avgiften visar sig vara fullständigt betydelselös och ett stort praktfiasko. Där ligger min agenda, inte i muslimer.
Citera
2018-03-15, 12:35
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Har du fått paketen i brevlådan så behöver du inte betala någon avgift, grattis!
Dom kanske var postade innan den 16/2 från Kina, kolla vad det står för datum på etiketten "Signed date"
Tack för tipset kimdah2002, jag fick sms-avgift på ett paket som är skickat innan 16/2 från Kina, tog kontakt med PN nu i förmiddags och hänvisade till "signed date" på paketet, dom jävlarna hade missat detta och försökte med en fuling, men nu är det korrigerat och dom skickar vidare paketet utan avgift, så ett tips till er andra, kolla era "signed date" på era köp, så ni inte får felaktiga avgifter.
Citera
2018-03-15, 12:38
Medlem
ballebojs avatar
Citat:

Posta gärna produkter, tror nog det är fler som vill visa sitt missnöje.
Citera
2018-03-15, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balleboj
Posta gärna produkter, tror nog det är fler som vill visa sitt missnöje.

Återkommer senare med en lista

Edit: här kommer ett första tips. Perfekt motiv för ändamålet, gratis frakt och nästintill gratis. Tänker själv lägga en order på 20-30 st.

https://m.aliexpress.com/item/32801292648.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail& productId=32801292648&productSubject=32801292648&s hortkey=qyEBnQ3y&addresstype=600
Senast redigerad av HeyWired 2018-03-15 kl. 12:46.
Citera
2018-03-15, 12:49
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Tyvärr så är det ju de kinesiska handlarna som drabbas mest då de får stå för returfrakten i Kina, troligtvis blir dom då "Pissed off" på svenskarna som inte löser ut det som dom beställer och slutar då att leverera hit överhuvud taget.
Drabbar dom som står ut med att betala momsen...

Pissed off = Having a strong feeling against someone who has behaved badly, making you want to shout at them or hurt them.
Senast redigerad av kimdah2002 2018-03-15 kl. 12:59.
Citera
2018-03-15, 12:59
Medlem
ballebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Tyvärr så är det ju de kinesiska handlarna som drabbas mest då de får stå för returfrakten i Kina, troligtvis blir dom då "pissed off" på svenskarna som inte löser ut de som de beställer och slutar att leverera hit överhuvud taget.
Drabbar dom som står ut med att betala momsen...

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english-chinese-simplified/pissed-off

Ja jo, men i vissa fall brukar väl sakerna destrueras istället? Förstår absolut hur du tänker här och det är fint att du tänker på att de kinesiska handlarna inte borde råka drabbas för någonting som Sverige sysslar med. Men det är fortfarande lockande att beställa 20 stycken såna här kuddar och inte plocka ut dom...

https://m.aliexpress.com/item/32801292648.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail& productId=32801292648&productSubject=32801292648&s hortkey=qyEBnQ3y&addresstype=600
Citera
2018-03-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ja jo, men i vissa fall brukar väl sakerna destrueras istället? Förstår absolut hur du tänker här och det är fint att du tänker på att de kinesiska handlarna inte borde råka drabbas för någonting som Sverige sysslar med. Men det är fortfarande lockande att beställa 20 stycken såna här kuddar och inte plocka ut dom...

Här är en postare som verkar ha koll på saken:
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Nja, Postnord kommer ju skicka tillbaka paketen som inte hämtas ut av kunderna, så Postnord kommer stå för frakten. Vad skulle dom göra annars ? ta dom själva ? låtsas tappa bort dom ?
Det kanske även blir ett moment 22, paketen skickas inte internt i Kina tillbaka till säljaren, kanske går fram och tillbaka Kina-Sverige, det vore ju kul.
(FB) Postnords nya administrationsavgift på paket från Kina/Red Mod

Notera: "så Postnord kommer stå för frakten"

Edit: Vill du ha dina pengar tillbaka så läs följande:
Dessa troll.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-03-15 kl. 14:07.
Citera
2018-03-15, 13:56
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ja jo, men i vissa fall brukar väl sakerna destrueras istället?
Ja en underleverantör till Postnrod som heter Direct Link sköter det, dom sorterar paketen i tre högar.
1. Retur till Kina med båt och sedan i retur till säljaren (säljaren betalar returfrakten i Kina till China Post)
2. Tas hem av de anställda eller lottas ut på julfesten.
3. Billigt skräp som ingen vill ha destrueras enligt avtal.

I år lär det bli många presenter under granen :-) har jag hört...

En returcontainer till Kina i månaden kostar inte så mycket så det bjuder Postnord på (containrarna går oftast åt andra hållet och Kineserna vill ha dom tillbaka så den returfrakten är nästan gratis)
Senast redigerad av kimdah2002 2018-03-15 kl. 14:08.
Citera
2018-03-15, 13:58
Medlem
BernardLoutres avatar
Nu (posten kommer tidigt idag!) har jag blivit av med oskulden. Fick ett brev från Kundservice (sic!) Postmord Västerås med krav på 79,09 kr. De har i alla fall haft vänligheten att ange kolli-id så att jag kan se på min beställning att det är mina hörlurar (5$94) och inte min elkontakt (0$63).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in