2018-03-14, 21:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Så vad tyskar tycker räknas men vad palestinierna tycker räknas inte

Nej det skrev jag inte heller. Däremot är det uppenbart att du tycker att det är viktigare att tyskar ska tvångsförflyttas och få sin mark beslagtagen än att palestinier får sälja mark till judar (!).
Citera
2018-03-14, 22:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Fast det där att det var så obefolkat är ju en ren myt. Om det varit så obefolkat hade man inte behövt fördriva så många palestinier. Varifrån kom alla flyktingar om landet var obebott?

Ska vi gå in på det igen, verkligen? Hur många poster ska vi gå igenom vilka kvadratkilometer som är kontesterade? Fatta att Israel idag fortfarande är mer än 60% obefolkat. Hur många gånger ska du behöva läsa den meningen för att fatta vad det betyder om det idag innehåller 8,5 miljoner medborgare? Kan du testa att dra bort 1947s befolkning av både nyinflyttade judar och icke inflyttade araber från 8,5 miljoner från den återstående befolkade 40% i hjärnan efter att korresponderande markförflyttningar från de judiskägda områdena i de palestinska områdena skett eller behöver du skriva ut uppgiften på papper?

Citat:
Det här handlar inte om judarna som bodde där utan de europeiska invandrarna. Det kunde mycket väl blivit en blandad stat med kristna, judar och muslimer.

Nej det kunde inte det för araberna ville inte ge icke muslimer medborgarstatus. Khafirs är enligt god muslimsk sed sämre än hundar, grisar och sperma. Om du inte är muslim ställer jag mig frågande till att du ens postar i tråden, har du läst Koranen ja eller nej?

Citat:
Så fascinerande, istället för att kritisera Mertillen som har denna åsikt att judar inte är svenskar så kritiserar du mig. Men det är klart Mertillen delar ju din syn på Israel, och det är uppenbarligen det viktiga, lite antisemitism gör inte så mycket

Grejen med att vara jude är att du aldrig är riktig svensk, det är OK om du inte sticker ut, inte har på dig några judiska kläder, har ett jobb som advokat eller läkare eller något sånt men fan om du pysslar med företagande eller försöker nästla dig in bland svenskar på något sätt, då är du ett judesvin som ska ut eller dö.
Citera
2018-03-15, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Jag visste inte att terrorister har sin egna etnicitet. Men tydligen är det väl vad du påstår då de enda husen som rivs är hus tillhörande terrorister.

Om husen som rivs endast tillhörde terrorister så har jag inga problem. Men för många hus som rivs anges "olovliga tillstånd" vara orsaken, något som i praktiken aldrig beviljas. Om huset funnits där i evigheter spelar ingen roll. Även skolor rivs. Ribban för att klassas som terrorist är också väldigt låg, exempelvis Tamimi.

Citat:

Hotbilden idag är inte så långt från den på 40-talet. Ca 6 miljoner judar bor i Israel som Iran försöker atombomba, ungefär samma antal judar som dog i förintelsen.

Som jag tolkar nyhetsflödet, så är det Netanyahu som hetsar USA med ett "förebyggande" anfall mot Iran, och vill riva upp det förhandlade avtalet med Obama. Dessutom är det ju Israel som sitter på atomtekniken, inte Iran. Det jag kan ge dig rätt i är banden mellan Iran och Hizbollah.

Citat:

Det var araberna som sade nej till samtliga delningsplaner så de har också förlorat rätten att "vrida tillbaks klockan". De flesta palestinier är fortfarande motsätta Israels existens överhuvudtaget.

Håller med att den tiden är förbi. Att vara emot varandras existens är nog ömsesidigt just nu, precis därför behövs ett fredsavtal, eller åtminstone någon plan som ger hopp för framtiden.
Citera
2018-03-15, 06:37
Bannlyst
Citat:
Bara på Flashback man kan bli kallad judehatare av någon som inte ens erkänner Sveriges judiska befolkning som svenskar

Det är ju lämpligt enligt dig att göra det. På så vis blir Israel delvis en svensk skapelse. "Det var svenskar som bildade Israel, inte judar". Det du, är trams som ingen går på, allra minst judarna själva. Du hittar på egna definitioner men debatter förs inte på så vis. Förintelsen hade dessutom varit omöjlig att genomföra om det nu inte var som så att offren rycktes iväg efter att ha stämplats som judar på måfå.
Citera
2018-03-15, 08:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ska vi gå in på det igen, verkligen? Hur många poster ska vi gå igenom vilka kvadratkilometer som är kontesterade? Fatta att Israel idag fortfarande är mer än 60% obefolkat.
Och? Det förändrar inte på något sätt att de judiska invandrarna fördrev större delen av den tidigare befolkningen när den flyttade dit. och utropade sin egen etniskt definierade stat.
Citat:
Nej det kunde inte det för araberna ville inte ge icke muslimer medborgarstatus. Khafirs är enligt god muslimsk sed sämre än hundar, grisar och sperma. Om du inte är muslim ställer jag mig frågande till att du ens postar i tråden, har du läst Koranen ja eller nej?
OK, vi vet redan att du liksom så många andra här på forumet är islamofob och känner ett starkt behov av att demonisera palestinierna som inte var några religiösa extremister, ens de muslimska palestinierna.
Citat:
Grejen med att vara jude är att du aldrig är riktig svensk, det är OK om du inte sticker ut, inte har på dig några judiska kläder, har ett jobb som advokat eller läkare eller något sånt men fan om du pysslar med företagande eller försöker nästla dig in bland svenskar på något sätt, då är du ett judesvin som ska ut eller dö.
Det är Mertillen som hävdar att judar inte kan vara svenskar, likafullt ser man inte ett kritiskt ord från dig mot honom, men det är som så ofta, antisemiter och sionister går hand i hand. Båda är, om än av olika skäl, lika pigga på att judar skall flytta till Israel.
Citera
2018-03-15, 08:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det är ju lämpligt enligt dig att göra det. På så vis blir Israel delvis en svensk skapelse. "Det var svenskar som bildade Israel, inte judar".
Det var snarare ryssar och polacker. Närmare bestämt judiska ryssar och polacker. Finns inget motsatsförhållande mellan att vara jude och att vara ryss.
Citat:
Förintelsen hade dessutom varit omöjlig att genomföra om det nu inte var som så att offren rycktes iväg efter att ha stämplats som judar på måfå.
Hade nazisterna varit förnuftiga och sett judarna som tyskar vilka som helst hade förintelsen aldrig inträffat, men liksom du var de besatta av tanken på att judar var judar och inte tyskar.
Citera
2018-03-15, 09:14
Bannlyst
Citat:
Det var snarare ryssar och polacker. Närmare bestämt judiska ryssar och polacker. Finns inget motsatsförhållande mellan att vara jude och att vara ryss.

Hade nazisterna varit förnuftiga och sett judarna som tyskar vilka som helst hade förintelsen aldrig inträffat, men liksom du var de besatta av tanken på att judar var judar och inte tyskar.

Hade israelerna varit europeer vilka som helst hade de inte talat hebreiska.

Världen är full av olika folkslag. Araber och judar exempelvis, är två olika folkslag. De lever bäst segregerade från varandra. Du verkar vilja glömma bort bakgrunden till sionismen. Den har varit ett sätt för judarna att få leva i säkerhet. Lägger sig Israel ned, kapitulerar och begår nationellt självmord svävar judarna i Israel därefter i livsfara.
Citera
2018-03-15, 09:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Och? Det förändrar inte på något sätt att de judiska invandrarna fördrev större delen av den tidigare befolkningen när den flyttade dit. och utropade sin egen etniskt definierade stat.

Nej, du ljuger (igen):

1. Vi vet inte hur många som fördrevs (siffrorna kan mycket väl inkludera personer från Gaza och Västbanken som fördrevs av araber)
2. De fördrevs EFTER staten Israels bildande, inte före, varför flyttar du på kronologin hela tiden?
3. På vilket sätt hade din europeiska lösning haft mindre påverkan?

Citat:
OK, vi vet redan att du liksom så många andra här på forumet är islamofob och känner ett starkt behov av att demonisera palestinierna som inte var några religiösa extremister, ens de muslimska palestinierna.

Svara på frågan istället, har du läst Koranen? Förstår du vad dhimmi är? Har du lyssnat på någon av Gad Saads podcasts när han intervjuar personer som är uppvuxna i området? Rekommenderar att du lyssnar igenom den här:
https://www.youtube.com/watch?v=guXVDjuCF4s

Citat:
Det är Mertillen som hävdar att judar inte kan vara svenskar, likafullt ser man inte ett kritiskt ord från dig mot honom, men det är som så ofta, antisemiter och sionister går hand i hand. Båda är, om än av olika skäl, lika pigga på att judar skall flytta till Israel.

Du förstår inte min poäng, JAG anser att judar kan vara svenskar men det spelar ingen roll vad jag tycker, det är vad samhället i övrigt tycker som räknas. Judar är de facto INTE fullt accepterade i Sverige, bara att titta runt på Flashback för att förstå det. Du måste verkligen bott under en sten under din uppväxt om du inte hört skämt om att gasa judar dagligen.

Sen har vi muslimer som vi alla vet diskriminerar judar så fort de blir majoritet, så som jude är det bara att lämna landet så fort det blir 51% muslimsk majoritet.
Citera
2018-03-15, 09:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Hade israelerna varit europeer vilka som helst hade de inte talat hebreiska.
Det gjorde de inte heller. Hebreiska existerade bara som liturgiskt språk, som latin ungefär, och nyskapades av de tidiga sionisterna. Jiddish däremot var ett språk som talades av judar, och det diskuterades om inte det borde blivit Israels språk.
Citat:
Världen är full av olika folkslag. Araber och judar exempelvis, är två olika folkslag. De lever bäst segregerade från varandra.
Ja, ni nationalister/rasister tycker så. Antar du tycker vi borde dela Sverige så samerna får ett eget land också.
Citat:
Du verkar vilja glömma bort bakgrunden till sionismen. Den har varit ett sätt för judarna att få leva i säkerhet. Lägger sig Israel ned, kapitulerar och begår nationellt självmord svävar judarna i Israel därefter i livsfara.
Jag förstår judarnas problem, men nu bodde det redan folk i det land de ville göra till sitt. Det var klassisk europeisk imperialism, ungefär som när kristna grupper som kände sig förföljda i Europa gav sig över Atlanten och stal mark från ursprungsbefolkningen där.
Citera
2018-03-15, 09:54
Bannlyst
Citat:
Det gjorde de inte heller. Hebreiska existerade bara som liturgiskt språk, som latin ungefär, och nyskapades av de tidiga sionisterna. Jiddish däremot var ett språk som talades av judar, och det diskuterades om inte det borde blivit Israels språk.

Det kan du faktiskt ha helt rätt i men det spelar heller ingen roll. Judarna har funnits kvar som enskilt folkslag, liksom svenskarna, liksom araberna, liksom zigenarna eller vilka andra folk som helst. Förintelsen hade inte varit möjlig att genomföra om judarna inte gick att särskilja från andra folk. detsamma gäller hotet från muslimerna idag, som inte skulle existera om nu judarna hade assimilerat sig med folken i de europeiska nationalstaterna.

Citat:
Ja, ni nationalister/rasister tycker så. Antar du tycker vi borde dela Sverige så samerna får ett eget land också.

Jag förstår judarnas problem, men nu bodde det redan folk i det land de ville göra till sitt. Det var klassisk europeisk imperialism, ungefär som när kristna grupper som kände sig förföljda i Europa gav sig över Atlanten och stal mark från ursprungsbefolkningen där.

Det står samerna fritt att försöka om de vill. De kan liksom judarna hävda att de har företrädelserätt till Norrland framför andra folk fast enligt din inkonsekventa logik existerar det ju inga samer. Du påstår ju att de är svenskar. Ditt ihåliga argument är att tillhörigheten beror på medborgarskapet och det är trams.
Senast redigerad av Mertillen 2018-03-15 kl. 10:15.
Citera
2018-03-15, 09:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
2. De fördrevs EFTER staten Israels bildande, inte före, varför flyttar du på kronologin hela tiden?
Fördrivningen inleddes innan sionisterna utropade staten och användes som casus belli av arabstaterna. Hur ofta skall jag behöva upprepa det?
Citat:
3. På vilket sätt hade din europeiska lösning haft mindre påverkan?
Skillnaden är att det var tyskarna som bedrivit förintelsen och ett skadestånd i form av land från dem varit rimligt. Dessutom fördrevs de ju som jag påpekat ändå.
Citat:
Svara på frågan istället, har du läst Koranen?
Delar av den. På vilket sätt förändrar det att du är islamofob? Palestinierna var inte några religiösa extremister av ISIS typ, tvärtom hade de sedan länge levt i ett religiöst blandat samhälle, vilket fungerat bra tills sionisterna dök upp med sitt krav på att bygga en judisk stat.

Förstår du vad goyim är?
"Why are Gentiles needed? They will work, they will plow, they will reap. We will sit like an effendi and eat. That is why Gentiles were created."
Skall vi döma alla judar efter detta uttalande av Rabbi Ovadia Yosef, som ändå var en extremt populär ledare i Israel?
Citat:
Du förstår inte min poäng, JAG anser att judar kan vara svenskar men det spelar ingen roll vad jag tycker, det är vad samhället i övrigt tycker som räknas.
Ta då upp det med några av alla de på forumet som inte håller med dig och försök övertyga dem. Klaga inte bara.
Citat:
Du måste verkligen bott under en sten under din uppväxt om du inte hört skämt om att gasa judar dagligen.
Ja, tydligen måste jag gjort det.
Citat:
Sen har vi muslimer som vi alla vet diskriminerar judar så fort de blir majoritet, så som jude är det bara att lämna landet så fort det blir 51% muslimsk majoritet.
Utom då i Israel där det var judarna som fördrev både muslimer och kristna, men det var ju en helt annan sak...
Citera
2018-03-15, 10:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Fördrivningen inleddes innan sionisterna utropade staten och användes som casus belli av arabstaterna. Hur ofta skall jag behöva upprepa det?

Men det är inte incidenter från staten Israel utan från extremistorganisationer som Lehi och att arabländerna gick in för att skydda palestinierna är rent skitsnack, de gick in för att roffa åt sig så mycket land som möjligt utan tanke på några som bodde där. Om du räknar med saker som Lehi gjorde så får du ju räkna med alla saker som palestinierna gjorde mot judarna innan Israel bildades också vilket du också aldrig gör. Men det kanske är för att du anser att palestinierna hade rätt att döda judar innan Israel bildades "för att försvara sig mot en framtida stat". Är det så?

Citat:
Skillnaden är att det var tyskarna som bedrivit förintelsen och ett skadestånd i form av land från dem varit rimligt. Dessutom fördrevs de ju som jag påpekat ändå.

Så Tyskland skulle ge upp land som de inte längre ägde via Sovjetunionen som knappt lät igenom mattransporter till Berlin och var inställt på att erövra världen? Låter som en jävligt smart idé. Missade du att Stalin skickade judar som försökte fly till Sovjet tillbaka till Tyskland innan Barbarossa?

Citat:
Delar av den. På vilket sätt förändrar det att du är islamofob?

Om jag faktiskt har anledning att vara rädd för islam så spelar det ingen roll vad du kallar mig. Förstår du vad dhimmi är?

Citat:
Palestinierna var inte några religiösa extremister av ISIS typ, tvärtom hade de sedan länge levt i ett religiöst blandat samhälle, vilket fungerat bra tills sionisterna dök upp med sitt krav på att bygga en judisk stat.

De hade levt hyfsat länge i det Ottomanska imperiet och det brittiska imperiet ja med alla dess fördelar. Den nya palestinska staten däremot skulle inte vara tolerant, den skulle vara precis lika totalitär som arabländer brukar vara. De ville inte ge judar något medborgarskap, var har du fått den informationen ifrån? De vill fortfarande inte göra det.

Citat:
Förstår du vad goyim är?
"Why are Gentiles needed? They will work, they will plow, they will reap. We will sit like an effendi and eat. That is why Gentiles were created."
Skall vi döma alla judar efter detta uttalande av Rabbi Ovadia Yosef, som ändå var en extremt populär ledare i Israel?

Nej för att judendomen inte har någon central auktoritet. Det har förvisso inte islam heller men de har profeten Muhammed och om det är några frågetecken kring islam är det bara att gå tillbaka till vad Muhammed skrev. Alla judar håller inte med Rabbi Ovadia Yosef men alla muslimer håller med Muhammed.

Citat:
Ta då upp det med några av alla de på forumet som inte håller med dig och försök övertyga dem. Klaga inte bara.

Ja, vilken lösning på problemet! Låt judarna ta hand om det själva samtidigt som du till varje pris motsätter dig att de har ett eget land! Mein Führer, I can walk!

Citat:
Utom då i Israel där det var judarna som fördrev både muslimer och kristna, men det var ju en helt annan sak...

Jasså, har du något exempel på en kristen som tog upp vapen mot judarna eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in