Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Fördrivningen inleddes innan sionisterna utropade staten och användes som casus belli av arabstaterna. Hur ofta skall jag behöva upprepa det?
Men det är inte incidenter från staten Israel utan från extremistorganisationer som Lehi och att arabländerna gick in för att skydda palestinierna är rent skitsnack, de gick in för att roffa åt sig så mycket land som möjligt utan tanke på några som bodde där. Om du räknar med saker som Lehi gjorde så får du ju räkna med alla saker som palestinierna gjorde mot judarna innan Israel bildades också vilket du också aldrig gör. Men det kanske är för att du anser att palestinierna hade rätt att döda judar innan Israel bildades "för att försvara sig mot en framtida stat". Är det så?
Citat:
Skillnaden är att det var tyskarna som bedrivit förintelsen och ett skadestånd i form av land från dem varit rimligt. Dessutom fördrevs de ju som jag påpekat ändå.
Så Tyskland skulle ge upp land som de inte längre ägde via Sovjetunionen som knappt lät igenom mattransporter till Berlin och var inställt på att erövra världen? Låter som en jävligt smart idé. Missade du att Stalin skickade judar som försökte fly till Sovjet tillbaka till Tyskland innan Barbarossa?
Citat:
Delar av den. På vilket sätt förändrar det att du är islamofob?
Om jag faktiskt har anledning att vara rädd för islam så spelar det ingen roll vad du kallar mig. Förstår du vad dhimmi är?
Citat:
Palestinierna var inte några religiösa extremister av ISIS typ, tvärtom hade de sedan länge levt i ett religiöst blandat samhälle, vilket fungerat bra tills sionisterna dök upp med sitt krav på att bygga en judisk stat.
De hade levt hyfsat länge i det Ottomanska imperiet och det brittiska imperiet ja med alla dess fördelar. Den nya palestinska staten däremot skulle inte vara tolerant, den skulle vara precis lika totalitär som arabländer brukar vara. De ville inte ge judar något medborgarskap, var har du fått den informationen ifrån? De vill fortfarande inte göra det.
Citat:
Förstår du vad goyim är?
"Why are Gentiles needed? They will work, they will plow, they will reap. We will sit like an effendi and eat. That is why Gentiles were created."
Skall vi döma alla judar efter detta uttalande av Rabbi Ovadia Yosef, som ändå var en extremt populär ledare i Israel?
Nej för att judendomen inte har någon central auktoritet. Det har förvisso inte islam heller men de har profeten Muhammed och om det är några frågetecken kring islam är det bara att gå tillbaka till vad Muhammed skrev. Alla judar håller inte med Rabbi Ovadia Yosef men alla muslimer håller med Muhammed.
Citat:
Ta då upp det med några av alla de på forumet som inte håller med dig och försök övertyga dem. Klaga inte bara.
Ja, vilken lösning på problemet! Låt judarna ta hand om det själva samtidigt som du till varje pris motsätter dig att de har ett eget land! Mein Führer, I can walk!
Citat:
Utom då i Israel där det var judarna som fördrev både muslimer och kristna, men det var ju en helt annan sak...
Jasså, har du något exempel på en kristen som tog upp vapen mot judarna eller?