Citat:
Ursprungligen postat av
Nynyny
Undrar hur det känns för advokaten att ha betalt för att säga att hans klient bör sättas på fri fot och endast dömas för bedrägeri och frihetsberövande/olaga &intrång när alla VET att han ensam mördade paret ......
Det spelar ingen roll hur hans advokat känner, han har valt ett jobb där han skyddar mördare och andra förbrytare. Frivilligt. Tack och lov finns det sådana personer, för de är grunden i demokratin.
Att alla VET att Edvin ensamt mördade paret, det stämmer inte. Du har inte hängt med i de senaste sidorna i tråden va?
Det är däremot troligt att han gjorde det själv, utifrån bevisningen som åklagaren presenterat.
Det innebär inte att åklagaren har rätt.
Personligen tror jag inte att han hade medhjälpare, men åklagaren har inte bevisat det tillräckligt enligt mig. Det kommer bli en tuff match i hovrätten, hoppas innerligt att polisen utreder hans historia som satan nu.
Edit: Man kan inte heller bara köpa allt som sägs bara för att ”alla andra” tycker så. Är det inte bättre att kolla på faktan och därefter tro vad man själv tycker är rimligt, eller orimligt?
Enligt ditt resonemang så är Edvin skyldig till 100% bara för att ”det är så”. Det är ett sorgligt vänsterresonemang som inte bidrar till något vettigt alls. Det brukar inte vänsterideér göra i och för sig.
Missuppfatta mig inte nu, tror själv att han är skyldig som en arab, men då får fan åklagaren bevisa det också.