Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Äntligen verkar det bli avslut på den här segdragna historien, avslaget om advokatbyte gör att fallet äntligen har nått vägs ände och Johanna Möller kommer att få börja avtjäna sitt välförtjänta livstidsstraff, enda smolket i glädjebägaren är ju A*i-delen, den spelade ingen som helst roll för livstidsstraffet men nu kommer A*i,s anhöriga aldrig få ett avslut, de vet ju att A*i inte dog en naturlig död men får aldrig rättvisa för det.
Johanna Möller är trotsig som den förvuxna tonåring hon är in i det sista men hennes krumbukter klingar ohörda och snart tröttnar väl media på hennes alster och då blir det lugnt och skönt.
Mycket tråkigt juridiskt sett och likaväl sett till skadestånd. Men jag hoppas det är nån tröst, en viss upprättelse i att nästintill hela Sverige tror det samma som dem.
Frustrationen de kände när de helt ignorerades måste ha varit förfärlig. Möller ska ses som friad men för min del ser jag enbart brist på bevisning, att det var fatalt bristande handläggande polisiärt sett inledningsvis. Wenna kämpade bra men i motvind.
Att Möller aldrig ger sig med sina brev är ännu ett ypperligt tecken i sig på hur snedvriden hon är.