2018-03-14, 20:39
Medlem
Honan6s avatar
För inte så länge sen rapporterades det om att Johanna friat till Rajabi. Idag står det att läsa i Expressen att hon försökt muta Rajabi med en miljon för att ensam ta på sig mordet på hennes pappa. Advokat Jähresten berättar att Rajabi inte vill ha något med kvinnan att göra.

Sicken otur att Johannas planer inte går i lås längre. Varken giftermål eller miljonmuta fungerar på x:et. Jag antar att hon även använt sig av tvilling-tricket och skrivit att de behöver sin mamma.

Snart kommer hon bilda förening med andra livstidsdömda och kämpa för interners behov i centrum. Vi har skojat om det i tråden, men det blir nog ett faktum.
Citera
2018-03-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
För inte så länge sen rapporterades det om att Johanna friat till Rajabi. Idag står det att läsa i Expressen att hon försökt muta Rajabi med en miljon för att ensam ta på sig mordet på hennes pappa. Advokat Jähresten berättar att Rajabi inte vill ha något med kvinnan att göra.

Sicken otur att Johannas planer inte går i lås längre. Varken giftermål eller miljonmuta fungerar på x:et. Jag antar att hon även använt sig av tvilling-tricket och skrivit att de behöver sin mamma.

Snart kommer hon bilda förening med andra livstidsdömda och kämpa för interners behov i centrum. Vi har skojat om det i tråden, men det blir nog ett faktum.

Hon har också kört skuldbeläggar tricket mot de barn som nu får bestämma själv över besöken. Typ "jag slipper ju slita och försörja barnen som jag alltid gjort, det var tungt".

Jo, jo ... Madsen i Danmark pratar också bara om sig själv.
Citera
2018-03-15, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon har också kört skuldbeläggar tricket mot de barn som nu får bestämma själv över besöken. Typ "jag slipper ju slita och försörja barnen som jag alltid gjort, det var tungt".

Jo, jo ... Madsen i Danmark pratar också bara om sig själv.
Madsen och Möller kan bilda klubb.
Citera
2018-03-15, 00:43
Medlem
JM ville ha Johan Eriksson, Elisabeth Massi Fritz eller Thomas Olsson som ny försvars advokat bara det att Massi Fritz bara tar på sig uppdrag som målsägandebiträde.
Nu avslog hon hovrätten hennes begäran så då får hon tas med Hikes ändå om hon ska överklaga till Högsta domstolen.
Tick, tack för dig JM snart är din nya boning en cell på Hinseberg eller någon annan kvinnoanstalt.
Citera
2018-03-15, 01:12
Medlem
tigerrakets avatar
Hon kommer ju försöka lura utredarna på Kriminalvården som ska avgöra var hon ska placeras. Hon kommer ju också försöka manipulera andra intagna och vårdare, och kanske försöka skjuta till en och annan muta.

Nä, hon lär nog fortsätta sätta sig själv i klistret innanför fängelsets tjocka väggar. Antingen genom att hota folk, eller genom att försöka muta tjänstemän.

Sen vet jag inte hur högt hon rankas i fängelset. Hon har ju inte gjort det som avskys av alla. Pedofili. Hon har ju mördat sin pappa och sin fd man (folk med förmågan att lägga ihop 1+1 vet ju hur det ligger till). Men samtidigt är hon otroligt psykiskt instabil.

Hade hon varit normal hade hon kanske fått respekt, nu tror jag bara hon kommer räknas som en galning som mördade folk vitt och brett
Citera
2018-03-15, 01:19
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Hikes ställde fel frågor till JM. 😂

"Jag hade kunnat försvara mig själv bättre", skriver Johanna Möller till hovrätten i sin begäran om advokatbyte. Hon skriver också att Amanda Hikes borde ha kunnat bevisa hennes oskuld, hävdar att Hikes inte tog med avlyssningar som bevisade Möllers oskuld, samt att hon inte ställde de frågor Möller önskade.
Hon har missat att advokaten hela tiden måste hålla sig till sanningen eller åtminstone till det man rimligtvis kan uppfatta som sant.
Annars hade det varit mycket lättare.. 😡
Citera
2018-03-15, 01:24
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Äntligen verkar det bli avslut på den här segdragna historien, avslaget om advokatbyte gör att fallet äntligen har nått vägs ände och Johanna Möller kommer att få börja avtjäna sitt välförtjänta livstidsstraff, enda smolket i glädjebägaren är ju A*i-delen, den spelade ingen som helst roll för livstidsstraffet men nu kommer A*i,s anhöriga aldrig få ett avslut, de vet ju att A*i inte dog en naturlig död men får aldrig rättvisa för det.

Johanna Möller är trotsig som den förvuxna tonåring hon är in i det sista men hennes krumbukter klingar ohörda och snart tröttnar väl media på hennes alster och då blir det lugnt och skönt.
För deras gemensamma barn kommer mordet på Aki spela en stor roll i framtiden. Mördade mamma vår pappa? Vill vi träffa mamma och höra hennes förjugna skratt och berättelser från när vi var små? Eller har de förlorat både pappa och mamma?
Citera
2018-03-15, 01:31
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Vilken fantastiskt glädjande nyhet att Mördar-Johanna ej får byta advokat!

Kan tänka mig att hon fick vatten på kvarn när hon blev frikänd från Aki-delen;
"nu blir det nya friska tag" och lätt som en plätt blir jag frikänd helt och hållet
och kan kräva stooort skadestånd, så gick nog tankarna där inne i tokans sjuka
tankebanor.

Men se, det gick inte Johanna Mölller - nu är det inlåsning i många, många, långa år.
Fast hon ger väl inte upp i första taget, det skall väl skrivas brev i all oändlighet, till alla
de instanser/tidningar/manliga interner som finns - prydda med hjärtan och löften om
stora pengar.

Nej, inse det, du grymma, onda varelse, den dag du får komma ut är du en gammal,
krumryggig, gråhårig tant.
Hon kanske faktiskt inte har förmåga att ändra sig eller se sig själv eller sina gärningar i ett annat perspektiv. Lika väl som vi sitter utanför och önskar att hon ska brytas ner, sitter hon därinne och önskar att vi ska se världen med hennes ögon. Hon ser inget fel med sig själv och hennes förvrängda syn på världen är den enda hon kan se.
Citera
2018-03-15, 01:33
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Cirkusen igång igen
Möllers ilska mot sin mamma: ”Hon kastade mig till vargarna”
I ett nytt brev hävdar hon igen: Jag är oskyldig.
Vreden inifrån cellen på Kronobergshäktet riktar hon till stor del mot sin mamma.
”Om jag hade begått de här brotten skulle jag ha varit väldigt sjuk och i behov av vård, inte knivhugg av de jag kallade familj”, skriver nu Arbogakvinnan.
”Jag är inte skyldig till de här brotten.”

Är det dags för yttrande från rättsliga rådet?
Arma mamman. Ordet knivhugg dessutom...som om hon inte huggit nog.
Citera
2018-03-15, 04:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Äntligen verkar det bli avslut på den här segdragna historien, avslaget om advokatbyte gör att fallet äntligen har nått vägs ände och Johanna Möller kommer att få börja avtjäna sitt välförtjänta livstidsstraff, enda smolket i glädjebägaren är ju A*i-delen, den spelade ingen som helst roll för livstidsstraffet men nu kommer A*i,s anhöriga aldrig få ett avslut, de vet ju att A*i inte dog en naturlig död men får aldrig rättvisa för det.

Johanna Möller är trotsig som den förvuxna tonåring hon är in i det sista men hennes krumbukter klingar ohörda och snart tröttnar väl media på hennes alster och då blir det lugnt och skönt.
Mycket tråkigt juridiskt sett och likaväl sett till skadestånd. Men jag hoppas det är nån tröst, en viss upprättelse i att nästintill hela Sverige tror det samma som dem.
Frustrationen de kände när de helt ignorerades måste ha varit förfärlig. Möller ska ses som friad men för min del ser jag enbart brist på bevisning, att det var fatalt bristande handläggande polisiärt sett inledningsvis. Wenna kämpade bra men i motvind.

Att Möller aldrig ger sig med sina brev är ännu ett ypperligt tecken i sig på hur snedvriden hon är.
Citera
2018-03-15, 04:34
Medlem
develis avatar
Hon är så korkad att det saknas ord.
Citat:
Advokat Lars Jähresten försvarar Mohammad Rajabi. Enligt honom har Johanna Möller skrivit brev till sin expojkvän – där hon erbjuder honom en miljon kronor för att ensam ta på sig mordet.
– Han vill inte ha något med henne att göra, säger Lars Jähresten.
.. och samma malande där hon använder barnen som vapen för att bli frisläppt, om och om igen.
Citat:
”Moh kommer erkänna att han ljugit."
"Han går troligtvis runt och skryter om hur han lurat svenska polisen. Om han har något <3 säger han sanningen. Om inte för min skull så för (mina barns) skull. Deras små <3 är krossade.”
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mollers-ilska-mot-sin-mamma-hon-kastade-mig-till-vargarna/
Citera
2018-03-15, 09:22
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Cirkusen igång igen
Möllers ilska mot sin mamma: ”Hon kastade mig till vargarna”
I ett nytt brev hävdar hon igen: Jag är oskyldig.
Vreden inifrån cellen på Kronobergshäktet riktar hon till stor del mot sin mamma.
”Om jag hade begått de här brotten skulle jag ha varit väldigt sjuk och i behov av vård, inte knivhugg av de jag kallade familj”, skriver nu Arbogakvinnan.
”Jag är inte skyldig till de här brotten.”

Är det dags för yttrande från rättsliga rådet?

Mördar-Johanna skriver ju en liten sanning i alla fall:skulle jag ha varit väldigt sjuk och i behov av vård hon är ju inte frisk alltså

Vilket är sista datumet för överklagan? med tanke på att hon inte fick byta advokat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in