2016-05-10, 15:41
Medlem
FinwireTVs avatar
Förra veckan var vi i Uppsala och träffade noteringsaktuella PiezoMotor. De tillverkar små motorer för väldigt krävande kunder. Motorerna använder den piezoelektriska effekten som upptäcktes av bröderna Curie på sent 1800-tal. Den piezoelektriska effekten innebär att vissa material genererar elektrisk spänning när materialet utsätts för fysiskt tryck. Denna effekt använder PiezoMotor i sina motorer genom att få materialet att ändra form när det utsätts för en elektrisk spänning.

Genom att använda den piezoelektriska effekten kan Piezomotor tillverka så motorer med nanometerprecision. Deras motorer används inom allt från rymdfartsindustrin till i medicinteknikbranschen. Den gemensamma nämnaren är att kunderna har höga krav på litenhet och precishet.

Piezomotor ska noteras på First North i början av juni är planen. Just nu gör dom en nyemission där dom tar in upp till 50 miljoner.

https://www.youtube.com/watch?v=B5YCyPxjanA

Teckna eller inte teckna?
Citera
2017-02-08, 08:41
Medlem
Valfrids avatar
Piezo Motor B - PIEZO

Tycker detta bolag med sina micromotorer verkar mkt intressant. Ta en titt på senaste 6 månadernas nyhetsflöde och bilda er en egen uppfattning. Tror bolaget kan ha goda chanser att ta hem många ordrara i varierande storlek under 2017 . Kan bli ett mkt nyhetsintensivt år. Vad tror panelen? Jag har iaf köpt lite aktier.

http://www.redeye.se/aktiebloggen/oupptackt-bolag-i-piezomotor-i-uppsala-kan-bli-en-dubbling
Citera
2017-02-08, 15:22
Medlem
Valfrids avatar
Jag har köpt, tror på ett mkt intensivt affärsläge framöver. LOCK&LOAD!

http://www.redeye.se/aktiebloggen/oupptackt-bolag-i-piezomotor-i-uppsala-kan-bli-en-dubbling#comment-47660
Citera
2017-03-14, 07:44
Medlem
Har själv nu gått in i detta bolag. Gillar att förutom något Redeye inlägg förra månaden så har hypen varit noll på sistone. Omsättningen låg. Någon aktör från Carnegie bara tankar och tankar. Tror det rör sig om aktier för drygt 2mln kr på nån månad. Noll i sälj. Lyckades komma in runt 10.3. Car ligger med två relativt omsättning mega köpposter på 10.5&10.55 nästan varje dag. Någon dag väntade de med att lägga upp ordrarna till senare på dagen och då testades 10.1. Tankade på mer och sen vips var det 20k aktier på 10.5 som ville köpas. Jag tror dock att om dom posterna permanent försvinner och nyheter dröjer lär kursen dala. Så varning där.
Allt fler projekt når serieleverans. Kassan säkrad till iaf Q3. Börjat bryta trendkanalen. Läst i princip allt jag hittar om produkten och den verkar verkligen genuint bra. Ett bolag som helt enkelt skapar en ny fysisk teknologisk produkt. Kunderna verkar gilla den stark. Många uppföljningsordrar. Effektiviserat och sänkt omsättningskrav med 6mln för break even. Vissa kunder har potential att lägga större ordrar upp till 50mln. Får de en sådan order i år är det bara tuta o köra. Men inget jag räknar med. Tror vi ser en stadig uopgång i orderstorlek alternativt frekvens.

Allt hänger såklart på företagets förmåga att sälja in sina produkter. Men till hjälp har dom Faulhauber o Micromotor, de har även lyckats göra större försäljningar i Kina vilket jag tolkar positivt. Vi får se men jag anser aktien spännande. Kanske inte undervärderad men jag tror det ska krävas en del för att kursen ska bryta sig under 10kr med någon väsentlig volym.

(Jag äger aktier i bolaget)
Citera
2017-05-11, 12:39
Medlem
Hittade företaget här om dagen, mycket intressant.
Släppte rapport igår som visade på 28% försäljningsökning från samma period förra året.
Sen fick de 15miljoner av PI som verkar vara världsledande på marknaden. Måste vara ett bevis på vilken kvalitet Piezo Motors motorer håller? Köpte en liten post iaf.
Citera
2018-03-14, 16:50
Medlem
Valfrids avatar
Grattis gott folk. Riktigt fin utveckling och avkastning.
Citera
2018-03-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Grattis gott folk. Riktigt fin utveckling och avkastning.

Önskar att det var mig du gratulerade.
Dessvärre hade jag inga särskilt mycket likvider tillgängliga för att göra någon vinst av nämnvärda mått. Däremot pitchade jag in dessa till min pappa och han gick in och köpte xx.xxxst i tidigt skede.
Får man ett tack? Nej.
Får man konstant höra klagomål dåliga tips? Givetvis.

Men tack för ett bra tips!

Mvh
Citera
2018-03-21, 14:15
Medlem
Valfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboybrunn
Önskar att det var mig du gratulerade.
Dessvärre hade jag inga särskilt mycket likvider tillgängliga för att göra någon vinst av nämnvärda mått. Däremot pitchade jag in dessa till min pappa och han gick in och köpte xx.xxxst i tidigt skede.
Får man ett tack? Nej.
Får man konstant höra klagomål dåliga tips? Givetvis.

Men tack för ett bra tips!

Mvh

Det är ju så i detta land. Inte många som tackar en för goda råd som visar sig leverera extrem avkastning. Jantelagen är ju sådan.
Citera
2018-03-30, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Det är ju så i detta land. Inte många som tackar en för goda råd som visar sig leverera extrem avkastning. Jantelagen är ju sådan.

Du kanske missade att jag precis tackade dig?

Fortsätt göra det du gör. Har följt dina tips och åsikter ett tag och finner det oftast intressant. Har inte alltid ekonomin att gå in i allt, men följer åtminstone utvecklingen i flera av de aktier du tidigare skrivit om.
Allt gott!
Citera
2021-01-17, 07:59
Medlem
PiezoMotor bekräftar arbete med motorer för mobiltelefonkameror.

PM: https://piezomotor.com/piezomotor-bekraftar-arbete-med-motorer-for-mobiltelefonkameror/

Citat:
PiezoMotor bekräftar arbete med motorer för mobiltelefonkameror

Under 2020 har PiezoMotor fått förfrågningar från flera mobiltelefontillverkare gällande mikromotorer för zoomfunktion i mobiltelefonkameror. PiezoMotor bekräftar idag följande:

· PiezoMotor har utvecklat och presenterat olika initiala designalternativ baserade på bolagets allra minsta mikromotorer
· Designalternativen har utvärderats av två av världens största mobiltelefontillverkare
· Diskussioner kring prototypleveranser och förutsättningarna för detta har inletts

Känns som att detta kan bli stor. Väldigt tyst om detta bolag här på flashback
Citera
2021-07-11, 18:57
Medlem
bakispillers avatar
https://piezomotor.com/piezomotor-inleder-nasta-fas-i-5g-projekt/

https://piezomotor.com/piezomotor-inleder-exklusiv-forhandling-avseende-licensavtal-for-mobilkameror/

Oerhört tyst om denna guldgruva här på forumet.
Citera
2021-07-11, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bakispiller
Oerhört tyst om denna guldgruva här på forumet.
Verkligen. Jag köpte på mig lite för några månader sedan och den har gått upp rejält, men jag köpte för en så otroligt liten summa att det nästan knäcker mig haha.

Vad tror du om framtiden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in