2018-03-14, 19:11
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det finns fem ouppklarade mord 89/90 ,varav två skulle kunna passa in på PM. Men polisen har inte fått någon DNA-träff på Madsen hitintills.

1989-90, känns väldigt långt ifrån 2017, sannolikheten är väl att om han hade begått ett liknande brott, och inte blivit gripen, hade han fortsatt kontinuerligt och blivit värre och värre efterhand.
Citera
2018-03-14, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Visste man ens vad DNA var för något i 89/90?
Nej. Men 2010 testade man Amagermannens (då 46 år) DNA och fick en träff på en av de sex morden 89/90. Det tog tid att återskapa DNA -profiler på de här kvinnorna. Och tekniken förfinas ju fortfarande. Så vem vet vad de kan gräva upp i framtiden på DNA-området,kanske?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-14 kl. 19:36.
Citera
2018-03-14, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
1989-90, känns väldigt långt ifrån 2017, sannolikheten är väl att om han hade begått ett liknande brott, och inte blivit gripen, hade han fortsatt kontinuerligt och blivit värre och värre efterhand.
Det finns många exempel på seriemördare som gjort väldigt långa uppehåll. Själv beskriver de det, som att de är som periodare. Man kan ju tänka sig att Madsen efter faderns död i sena puberteten mådde skit.Stå på egna ben. Flytten till storstad. Bråk med raketklubben Dark osv. Sedan kanske Madsens liv ordnade sig och var stabilt. Tills det började krisa igen. Sedan har ju det ena traumat efter det andra avlöst vartannat i flera år. En nedåtgående spiral för PM.
EDIT: Det var också då han upptäckte sin kinky sexualitet i Köpenhamns nattliv.. Före det var han inte intresserad av tjejer.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-14 kl. 19:49.
Citera
2018-03-14, 19:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Om inte kroppen hade hittats - vilken bevisning hade funnits då för att fälla Madsen utom rimligt tvivel för mord?

Teknisk:
DNA- Blod och vävnadsrester från Kim på Madsens kropp och kläder

Rivmärken och rodnader på PMs kropp = ev med dna från Kim

Sperma i underkläderna på Madsen - ses i ljuset av indicierna på sexualsadistiskt motiv medvutgångspunkt i filmerna innehållande äkta mord på kvinnor, Madsens särskilt perversa och avvikande sexualitet, många sexuella kontakter

Brottsplats: DNA- Blod och vävnadsrester från Kim i ubåten = bevis för att personen sannolikt har bragts om livet eftersom den är försvunnen

Sannolikt utom rimligt tvivel bevis för att styckning av kropp försiggått = personen är död

Fynd: Kims trosor, strumpbyxor, hårtussar och hårsnodd, kontaktlins i ubåten.

INDICIER - luckan kan inte ha fallit igen , den svajar inte vid öppen.
Vittnesmål kollega , experter
Madsens förklaring nr 1 hålslagen

Avgasförgiftning osannolik eftersom dödande mängd avgaser inte kan uppstå på det sätt PM beskrivit
( samt detta scenario tillkom efter att kroppsdelarna (huvudet) hittats , så går bort)

Fler indicier på mord:

Ubåten har medvetet sänkts som försök till att dölja brottsplats

Lögnerna

Problem: bevisa planering

Säkert glömt något.

Hade det räckt?

Det finns mycket mer. Det var därför jag inte tog upp något, för även jag hade glömt så mycket

Som ett exempel kan nämnas till exempel de slipade skruvmejslarna man fann i ubåten, i kombination med KW's trosor som har "tre skador". Jag slår vad om att trosorna har KW's blod runt skadorna, och att skadorna matchar stickverktygen. Möjligen gäller detsamma strumpbyxorna och skadorna på dessa.

Man har säkerligen i båten funnit rester av benbitar som liknar spånor som kommer av sågning. Benbitar som matchar KW. Vi har inte hört om dessa, eftersom de inte behövs, då det redan är fastställt på annan väg att PM styckade KW ombord. Men om kroppen inte hittats, hade dessa bevisat att KW lidit mycket mer allvarliga skador ombord, än vad som hade kunnat vara fallet av en lucka i huvudet.

Som redan nämnts hade man dessutom bevisat att luckteorin inte hade kunnat stämma, vilket inte heller behövs nu. Vilka alternativa olycksförklaringar, om några, som PM kommit upp med, vet vi inte. Men vi kan nog vara ganska säkra på en sak. Han hade aldrig erkänt styckning, om inte kroppen hittats. Vilket hade gjort det utomordentligt svårt för honom att förklara benresterna.

Ovanstående bara ett par exempel på all den bevisning som funnits även om kroppen inte hittats.

PM greps direkt när han klev iland och häktades senare samma dag. Han erkände att KW dött redan dagen efter om jag minns rätt. Man säkrade KW's DNA i form av blod från hans ansikte troligen samma dag han greps och hade svaren på testerna inom några dagar. Därtill skall läggas de märken PM hade på armarna som poliserna säkerligen lade märke till redan vid gripandet.
Så, att PM skulle ha släppts i "brist på bevis" om man inte hittat kroppen, som någon stolle föreslog, är helt uteslutet.

Vad många också helt glömmer är PM's ansvar som skeppare ombord. Även om inte alla dessa omständigheter funnits, så hade han inte dömts för enbart griftefridsbrott utan minst för vållande till annans död. Lägg därtill hans underlåtelse att kalla på hjälp. Men med alla de bevis som finns, även utan kropp, så är det inte något som polis och åklagare ens behöver fundera över att ta till.
Citera
2018-03-14, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det finns mycket mer. Det var därför jag inte tog upp något, för även jag hade glömt så mycket

Som ett exempel kan nämnas till exempel de slipade skruvmejslarna man fann i ubåten, i kombination med KW's trosor som har "tre skador". Jag slår vad om att trosorna har KW's blod runt skadorna, och att skadorna matchar stickverktygen. Möjligen gäller detsamma strumpbyxorna och skadorna på dessa.

Man har säkerligen i båten funnit rester av benbitar som liknar spånor som kommer av sågning. Benbitar som matchar KW. Vi har inte hört om dessa, eftersom de inte behövs, då det redan är fastställt på annan väg att PM styckade KW ombord. Men om kroppen inte hittats, hade dessa bevisat att KW lidit mycket mer allvarliga skador ombord, än vad som hade kunnat vara fallet av en lucka i huvudet.

Som redan nämnts hade man dessutom bevisat att luckteorin inte hade kunnat stämma, vilket inte heller behövs nu. Vilka alternativa olycksförklaringar, om några, som PM kommit upp med, vet vi inte. Men vi kan nog vara ganska säkra på en sak. Han hade aldrig erkänt styckning, om inte kroppen hittats. Vilket hade gjort det utomordentligt svårt för honom att förklara benresterna.

Ovanstående bara ett par exempel på all den bevisning som funnits även om kroppen inte hittats.

PM greps direkt när han klev iland och häktades senare samma dag. Han erkände att KW dött redan dagen efter om jag minns rätt. Man säkrade KW's DNA i form av blod från hans ansikte troligen samma dag han greps och hade svaren på testerna inom några dagar. Därtill skall läggas de märken PM hade på armarna som poliserna säkerligen lade märke till redan vid gripandet.
Så, att PM skulle ha släppts i "brist på bevis" om man inte hittat kroppen, som någon stolle föreslog, är helt uteslutet.

Vad många också helt glömmer är PM's ansvar som skeppare ombord. Även om inte alla dessa omständigheter funnits, så hade han inte dömts för enbart griftefridsbrott utan minst för vållande till annans död. Lägg därtill hans underlåtelse att kalla på hjälp. Men med alla de bevis som finns, även utan kropp, så är det inte något som polis och åklagare ens behöver fundera över att ta till.
Vad jag minns så fann man sågspånor av ben i sömmarna på insidan av PMs overall vid rättsmedicinska undersökningen av PM 11/8.
Citera
2018-03-14, 19:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det kan också tyda på att PM inte planerade ett mord just då. Det kanske var en impulsiv idé han fick helt plötsligt när han kontaktade KiM.

Hur menar du att "PM inte planerade ett mord just då" om det "var en impulsiv idé han fick helt plötsligt när han kontaktade KiM".

Spelar liksom ingen roll om en mordidé är impulsiv eller inte, om den kommer 1h, 4h eller 4 månader innan dådet, det är fortfarande ett planerat mord. Man behöver inte ens veta vem mordoffret är förrän mordet sker, det är ändå planerat, om det är planerat.
Citera
2018-03-14, 19:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Vad jag minns så fann man sågspånor av ben i sömmarna på insidan av PMs overall vid rättsmedicinska undersökningen av PM 11/8.

Se där ja. Och säkert fanns det mer att hämta i ubåten.

"Hon fick en lucka i huvudet".
"Det måste ha skvätt benflisor från skallen på min overall".

ROTFLMAO
Citera
2018-03-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hur menar du att "PM inte planerade ett mord just då" om det "var en impulsiv idé han fick helt plötsligt när han kontaktade KiM".

Spelar liksom ingen roll om en mordidé är impulsiv eller inte, om den kommer 1h, 4h eller 4 månader innan dådet, det är fortfarande ett planerat mord. Man behöver inte ens veta vem mordoffret är förrän mordet sker, det är ändå planerat, om det är planerat.
Nu läste du inte hela meningsutbytet. Utan skuttade in och slog ned på en mening tagit ur sin kontext.
Om du läser inlägget jag svarade på så förstår du vad jag menade.
Citera
2018-03-14, 20:00
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Det finns många exempel på seriemördare som gjort väldigt långa uppehåll. Själv beskriver de det, som att de är som periodare. Man kan ju tänka sig att Madsen efter faderns död i sena puberteten mådde skit.Stå på egna ben. Flytten till storstad. Bråk med raketklubben Dark osv. Sedan kanske Madsens liv ordnade sig och var stabilt. Tills det började krisa igen. Sedan har ju det ena traumat efter det andra avlöst vartannat i flera år. En nedåtgående spiral för PM.
EDIT: Det var också då han upptäckte sin kinky sexualitet i Köpenhamns nattliv.. Före det var han inte intresserad av tjejer.

Det ska bli väldigt intressant att se om de lyckas gräva upp någonting någonstans som kan knyta honom till ett annat ouppklarat brott av liknande karaktär, eller ditåt, tills vi vet annorledes håller jag det för fakta att raketverkstadens splittring, hans usla ekonomi och skulder, hans fd. kollegor och numera konkurrenters framgång med raketbyggandet, osv. var det som till slut fick honom att "brista".
Citera
2018-03-14, 20:14
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det som det talas om nu är ett par svarta strumpbyxor/leggings. Tydligen bar hon ett par sådana under sina vita bomullsleggings. Det var väl enbart de vita leggingsbrallorna som det talats om tidigare+en sko och en kontaktlins. De svarta har det aldrig tidigare talats om vad jag vet.
Det har aldrig sagts att strumpbyxorna var vita. Inte särskilt troligt att man har vita tights/leggings under kjol, som en annan skolfröken från femtiotalet. Och nu har de blivit i bomull också?
Citera
2018-03-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Det ska bli väldigt intressant att se om de lyckas gräva upp någonting någonstans som kan knyta honom till ett annat ouppklarat brott av liknande karaktär, eller ditåt, tills vi vet annorledes håller jag det för fakta att raketverkstadens splittring, hans usla ekonomi och skulder, hans fd. kollegor och numera konkurrenters framgång med raketbyggandet, osv. var det som till slut fick honom att "brista".
Ja,det var väl ungefär vad danska psykprofessorn också sa. Men det hade vi listat ut i tråden långt tidigare.
Det som också framkommit är även en fallolycka med skallskada som aldrig blev utrett. Enligt PMs medarbetare blev PM värre efter det. Hans vredesutbrott kom tätare samt att hans impulskontroll blev sämre efter det. Inget har dock nämnts om detta i samband med hans RPU.(?)
Citera
2018-03-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det har aldrig sagts att strumpbyxorna var vita. Inte särskilt troligt att man har vita tights/leggings under kjol, som en annan skolfröken från femtiotalet. Och nu har de blivit i bomull också?
Men är du färgblind? Det finns gott om färgfoton från tillfället. Vita jogging,vita kraftiga (ogenomskinliga) leggings,vit och svartblommig kjol,orangeröd jacka. Färg på topp har jag glömt. Eller är det jag som blivit färgblind?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-14 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in