2018-03-14, 18:11
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
.. Det går inte räkna som du gjorde i ditt tidigare inlägg.
Vet inte om du hann läsa mitt första inlägg. Om du hann, säg bara vilket räknefel jag gjort, under förutsättning att miljöpartister m fl inte överväger att plötsligt byta till AfS. Den Sentio jag refererade till finns att läsa på Fria tider och handlar egentligen om AfS, men med enkel matematik kan man gissa att stödet för Sd är väsentligt högre än runt 20-strecket. Om det är offtopic, ok. Fan Sverige förtjänar mångkultur.
2018-03-14, 18:22
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Kommit ny Sentio(Bakom betalvägg)???

https://nyheteridag.se/plus/total-valjarflykt-centerpartiet-narapa-halveras-i-sentio-efter-islamistskandalen/

Kan någon som är betalprenumerant citera vad som står i artikeln jag länka?

Men va fan, ska Nyheter idag börja med sån skit nu också?

Får hoppas nån med tillgång kan posta resultatet snart, man är ju ivrig!
Och ladda+avbryta-tricket verkar inte fundera på deras sida heller.
2018-03-14, 18:36
Medlem
Smoothmans avatar
Lägger de Sentio bakom en betalvägg nu??? Vad i...

Edit: Alla andra opinionsinstituts partisympatiundersökningar är väl fria/gratis än så länge, eller?

Snacka om att skjuta sig själva i foten om de gör plustjänster och andra "köpa"-tjänster av dessa mätningar... Intresset för Sentios mätningar kommer att dala och försvinna snabbt om de nu börjar med denna idioti. Sentio kommer att bli än mer osynliga i medierna (sociala medier) och folk kommer att fokusera på Inizios, Skops, Sifos och Novus skitmätningar i stället.

Synd på ett opinionsinstitut som de senaste valen varit ett så pass träffsäkert institut då det gäller att mäta SD.
Senast redigerad av Smoothman 2018-03-14 kl. 19:00. Anledning: Tillägg
2018-03-14, 19:00
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Lägger de Sentio bakom en betalvägg nu??? Vad i...

Edit: Alla andra opinionsundersökningar är väl fria/gratis än så länge, eller?

Snacka om att skjuta sig själva i foten om de gör plustjänster och andra "köpa"-tjänster av dessa mätningar... Intresset för Sentios mätningar kommer att dala och försvinna snabbt om de nu börjar med denna idioti. Sentio kommer att bli än mer osynliga i medierna (sociala medier) och folk kommer att fokusera på Inizios, Skops, Sifos och Novus skitmätningar i stället.

Synd på ett opinionsinstitut som de senaste valen varit ett så pass träffsäkert institut då det gäller att mäta SD.

Vi får hoppas att det bara är nån deal, att det är så första 3-4 timmarna, eller något.

Ingen som har plus-tillgång för att se vad det står?
2018-03-14, 19:02
Medlem
Nihennas avatar
Som en god samarit fixade jag en 14-dagarstrial för 1 krona.

Citat:
I februarimätningen fick Centerpartiet 10,8 procent stöd. I mätningen för mars månad noteras samma parti på endast 6,5 procent. Nedgången om 4,3 procentenheter utgör tillräckligt många väljare för att i sig kunna vara ett riksdagsparti. Felmarginalen för Centerpartiet i mätningen utgör endast 1,8 procentenheter.

På torsdag publicerar Nyheter Idag hela Sentiomätningen för mars månad.

Torsdag, alltså
2018-03-14, 19:04
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Vi får hoppas att det bara är nån deal, att det är så första 3-4 timmarna, eller något.
Den där artikeln handlar troligen endast om C:s fall med clickbait titeln för att fiska prenumeranter. Sentio kommer nog imorgon.
Citat:
Ingen som har plus-tillgång för att se vad det står?
Fel tråd. Inte ens ett jobb.
2018-03-14, 19:10
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:

Torsdag, alltså
Tack för att du offra dig.

4.3 procentenheter ner för C alltså. Kan SD tänkas sno några av C-väljarna eller tar L/M/MP alla?
Senast redigerad av Mellbergan 2018-03-14 kl. 19:16.
2018-03-14, 19:23
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:

Torsdag, alltså

Tackar för infon och offerviljan
2018-03-14, 19:33
Medlem
8711s avatar
Citat:

4.3 procentenheter ner för C alltså. Kan SD tänkas sno några av C-väljarna eller tar L/M/MP alla?

Lär bli en betydande ökning för Sverigedemokraterna i Sentio från 21,9% till runt 24% kan jag tänka mig. Även Demoskop hade en stor ökning för Sverigedemokraterna i mars månads mätning.

Särskilt eftersom problemet har med massinvandringen att göra gällande dessa shariadomar och denna islamism.
2018-03-14, 19:53
Medlem
Citat:

Det blir intressant att se imorgon. En del av C kan nog gå direkt SD så det lär nog bli en ökning.

Frågan är om det här enbart påverkar Centern eller om det också kan påverka övriga allianspartier. Shariadomar i svenska domstolar, där tror jag gränsen går för dom flesta svenskar.
2018-03-14, 20:22
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Lär bli en betydande ökning för Sverigedemokraterna i Sentio från 21,9% till runt 24% kan jag tänka mig. Även Demoskop hade en stor ökning för Sverigedemokraterna i mars månads mätning.

Särskilt eftersom problemet har med massinvandringen att göra gällande dessa shariadomar och denna islamism.
Demoskop har som påpekats tidigare egentligen inte haft någon ökning för SD i mars. Det man hade var av allt att döma en korrigering av den uppenbart felaktiga februari-siffran.
2018-03-14, 21:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det blir intressant att se imorgon. En del av C kan nog gå direkt SD så det lär nog bli en ökning.

Frågan är om det här enbart påverkar Centern eller om det också kan påverka övriga allianspartier. Shariadomar i svenska domstolar, där tror jag gränsen går för dom flesta svenskar.

jag hoppas att många "gammel-centerpartister" tar det definitiva steget bort från C nu, de som tvekat några år. I det segmentet kommer de nog inte tillbaka; C blir helt beroende av rörliga väljargrupper som kan byta parti på valdagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in